    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: czy warto sie (nie) specjalizowac
    Date: Mon, 20 Feb 2012 19:22:27 +0000 (UTC)

    pytam troche na 'wabia' (tj ciekaw jestem czy
    pojawia sie jakies ciekawe opinie a jak mowie
    zauwazylem ze takie tematy ciesza sie wiekszym
    powodzeniemn niz stricte techniczne - czego
    osobiscie byc moze zaluje (mowie byc moze bo
    moja glowa ulegla takiemu oslabieniu ze sam
    juz prawie nie wiem co mowie )

    generalnie chodzi o to ze programowanie i nauka
    programowania jest niezwykle dlugotrwalym procesem,
    jak komus sie wydaje ze grafiki 3d nauczy sie w
    24 h a sieci w nastepne 24 h to sie moze srogo
    pomylic,

    o tyle pytanie czy warto sie uczyc wszystkiech
    dziedzin np sieci, asemblera, technik 3d, technik 2d,
    symulacji fiz, skrypterki, dzwieku, zaawansowanego ai, glebszej
    znajomosci jezyka i kompilatora, glebszej znajomosci
    systemu (kwestie reverse eng), glebszej znajomosci mt,
    innych jezykow itd itd,
    tu akurat wymienilem tylko dzialy poniekad
    podchodzace pod moja ulubiona dziedzine, odwalajac
    daleko na boku wiele tematow spoza, ale i tak jest tego
    duzo, czy warto sie uczyc wszystkiego czy lepiej by bylo
    odwalic pare dziedzin z rozdzielnika po to by zrobic wiecej
    w innych

    sam po prawiedzie nie mam wyrobionego zdania:
    niezwiazane dziedziny (jak www, bazy
    danych) jestem sklonny olac prawie zupelnie
    ale czy powiazane ale nie absolutnie pilne (networking,
    skrypty, inne jezyki, reversing, sound) rozwijac czy 'przelozyc
    na pozniej' to nie wiem - tak to wolno idzie ze zanim to
    rozwine moge dobic do 60-tki