  • 1. Data: 2011-01-18 13:18:16
    Temat: czy zgłaszać (AC)
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    nowy samochód na kredyt (honda)
    zrobiliśmy niewielkie zarysowanie błotnika
    a teraz któś nam poprawił po tym (dwa elementy: błotnik + drzwi)

    - czy trzeba zgłosić, szkodę (AC), aby ustalić czy naprawa wiąże się ze
    zwiększeniem składki / utratą zniżek?
    - czy tracę gwarancję na blachy naprwiając poza autoryzowanym serwisem?

  • 2. Data: 2011-01-18 15:23:24
    Temat: Re: czy zgłaszać (AC)
    Od: AL <a...@s...tam>

    kiepski pisze:
> [...]
    > a teraz któś nam poprawił po tym (dwa elementy: błotnik + drzwi)
    >
    > - czy trzeba zgłosić, szkodę (AC), aby ustalić czy naprawa wiąże się ze

    tak *2 (no chyba, ze lubisz placic i ni korzystac)

    > - czy tracę gwarancję na blachy naprwiając poza autoryzowanym serwisem?

    tak

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-01-18 15:32:35
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    kiepski wrote:
> [...]
    > a teraz któś nam poprawił po tym (dwa elementy: błotnik + drzwi)
    >
    > - czy trzeba zgłosić, szkodę (AC), aby ustalić czy naprawa wiąże się ze

    Będziesz zdumiony, ale to masz napisane w umowie, którą podpisaleś
    zawierając ubezpieczenie.
    Musisz ją przeczytać.

    > - czy tracę gwarancję na blachy naprwiając poza autoryzowanym serwisem?

    Będziesz zdumiony, ale to masz w warunkach gwarancji, które dostałeś
    wraz z samochodem - musisz je przeczytać.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-01-18 16:10:29
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwiększeniem składki / utratą zniżek?
    > - czy tracę gwarancję na blachy naprwiając poza autoryzowanym serwisem?

    Tracisz gwarancję.
    Zobacz OWU. W niektórych ubezpieczalniach raz na kilka lat(rok) masz niedużą
    szkodę z AC załatwianą bez utraty zniżek.

    Kub@

  • 5. Data: 2011-01-18 16:52:31
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "kiepski" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > - czy trzeba zgłosić, szkodę (AC), aby ustalić czy naprawa wiąże się ze
    > zwiększeniem składki / utratą zniżek?

    Nie, przynajmniej w Compensie i Hestii nie trzeba zgłaszać, żeby się
    dowiedziec ile % składki tracisz. Wystarczy telefon.

    > - czy tracę gwarancję na blachy naprwiając poza autoryzowanym serwisem?

    Tak, w doskonałej większości tak. Jako ciekawostkę napiszę, że przy
    gównianych lakierach które są powszechnie stosowane od paru lat, wymagana
    jest coroczna inspekcja stanu nadwozia i związane z tym wykonywanie napraw -
    oczywiście w ASO. Nawet wykonanie zaprawki poza ASO wiązać się będzie z
    utratą gwarancji blacharskiej na tę część. W sumie to gówniana sprawa jest,
    bo albo rezygnujesz z tejże (gwarancji) i robisz zaprawki samodzielnie, albo
    robisz w ASO płacąc dużo, albo tracąc zniżki z AC a potem masz gwarancję,
    której i tak nie wyegzekwujesz w ASO, bo znajdą tysiąc powodów żeby nie
    naprawiać na gwarancji (chyba, że chcesz się sądzić).
    Możesz dowiedzieć się, ile żniżek "poleci" i zrobić z AC w ASO - poza ASO i
    tak zapłacisz parę stówek za robotę, a w razie poważniejszej sprawy (dzwon
    itp.) wykorzystają to jako pretekst do niewypłacenia lub w razie
    przerdzewnienia w innym miejscu do nieuznania gwarancji.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 6. Data: 2011-01-18 16:53:42
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Będziesz zdumiony, ale to masz napisane w umowie, którą podpisaleś
    > zawierając ubezpieczenie.
    > Musisz ją przeczytać.

    No popatrz, ja swoją przeczytałem i nie ma w niej mowy o tym, czy żeby
    DOWIEDZIEĆ się, ile stracę zniżek, muszę złosić szkodę.
    Jesteś zdumiony?

  • 7. Data: 2011-01-18 17:29:37
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > - czy trzeba zgłosić, szkodę (AC), aby ustalić czy naprawa wiąże się ze
    > zwiększeniem składki / utratą zniżek?

    nie trzeba. Dzwonisz do TU i telefonicznie udzielą takie informacji.
    Zazwyczaj wysokość odszkodowania nie ma wpływu na ilość utraconych zniżek
    (tzn. nie ma różnicy czy zarysowałeś błotnik czy miałeś dachowanie w
    większosci przypadków utracisz 10%. O szczegóły pytaj TU bo pewnie są
    odstępstwa od tej reguły)

    > - czy tracę gwarancję na blachy naprwiając poza autoryzowanym serwisem?

    tak. Jak będziesz naprawiał z AC to nie ma sensu szukac innego serwisu tylko
    wstawiać do ASO i niech oni się dochodzą z ubezpieczalnią. Ty im dajesz
    upoważnienie a oni mają naprawić.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 8. Data: 2011-01-18 19:21:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Yogi(n) w <news:4d35b784$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > No popatrz, ja swoją przeczytałem i nie ma w niej mowy o tym, czy żeby
    > DOWIEDZIEĆ się, ile stracę zniżek, muszę złosić szkodę.

    A ja swoją przeczytałem, a w niej stoi, że OWU to integralna część umowy, a
    w tej integralnej części stoi:

    "Po każdej szkodzie, za którą wypłacono odszkodowanie, z wyjątkiem szkód
    kradzieżowych i szkód polegających na uszkodzeniu wnętrza pojazdu przez
    osoby, których przewóz wymagany był potrzebą udzielenia pomocy medycznej,
    następuje przemieszczenie o dwie klasy bonus - malus w górę tabeli"

    > Jesteś zdumiony?

    Jesteś zaskoczony?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2011-01-18 19:51:05
    Temat: Re: czy ?
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    'Tom N' wrote:
    > A ja swoją przeczytałem

    ...jak każdy normalny człowiek. :-)

    Ale przyznam się, że z premedytcją napisałem o konieczności czytania, bo
    wiem, że to tych niewykształconych drżni okrutnie, iż muszą czytać, a
    ponieważ są teksty bez obrazków i nic w nich się nie rusza, nie skacze i
    nie miga, więc się chłopcy nudzą i zaczynają natychmiast te teksty:

    ~"... ty! ty! ty CZYTAĆ umiesz, ty!..."

    ;-)

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-01-18 19:56:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    .
> [...]
    > osoby, których przewóz wymagany był potrzebą udzielenia pomocy medycznej,
    > następuje przemieszczenie o dwie klasy bonus - malus w górę tabeli"

    Nie, zaskakuje mnie jednak liczba osób, które starają się odpowiadać na
    zadawane na grupie pytania, czytając BEZ ZROZUMIENIA pytanie. W wypadku
    Bydlęcia to nie nowość (vide wątek o stawianiu tezy) ale zaskakujące jest
    grono naśladowców. Hint - pytanie brzmiało mniej więcej: czy ustalenie
    wysokości utraty zniżki wiąże się z koniecznością zgłoszenia szkody. Wskaż
    proszę odpowiedź na takie pytanie w OWU.