  • 1. Data: 2009-07-21 18:26:30
    Temat: darmowy program do pocięcia zdjęcia na kostki
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witam

    poszukuję czegos jak image splitter - ale darmowego

    do pocięcia zdjęcia na kostki o dowolnych wymiarach

    dzieki

    --

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-07-21 18:50:19
    Temat: Re: darmowy program do pocięcia zdjęcia na kostki
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    basti78 napisał:
    > witam
    >

    > poszukuję czegos jak image splitter - ale darmowego
    >
    > do pocięcia zdjęcia na kostki o dowolnych wymiarach

    ImageMagick.

    m.
    --
    I am social scientist - I don't know the difference between good and
    bad, only the difference between difference.

  • 3. Data: 2009-07-21 21:19:40
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > ImageMagick.

    convert duuuzy.jpg +gravity -crop 32x32 malutkie_%d.jpg
    Jakoś tak.

    zyga

  • 4. Data: 2009-07-21 21:51:49
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    > convert duuuzy.jpg +gravity -crop 32x32 malutkie_%d.jpg
    > Jakoś tak.

    O, ciekawe!

    Miałem kiedyś podobny problem, tylko że niestety odwrotny... :))
    Kilka fajnych map, ale pociętych na jakieś 100 kawałków (w nazwach
    plików została zachowana kolejność numeracji w kolejnych wierszach).
    No i zastanawiałem się, czy znalazłby się jakiś program z funkcją, która
    umożliwiłaby ponowne sklejenie wg tej numeracji.

    A może zadziałałby program do panoram? Ale podział był bez
    zakładek - cięcie równo "na styk", co mogłoby się nie spodobać
    programowi...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2009-07-21 21:56:47
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > A może zadziałałby program do panoram? Ale podział był bez
    > zakładek - cięcie równo "na styk", co mogłoby się nie spodobać

    Jeśli jesteś windziarzem, to śpieszę cię poinformować, że jest wersja
    imagemagick na windows.
    convertem zrobisz to co chcesz, dokumentacja jest szeroka.
    Oczywiście convert działa lepiej na linuksie.
    ;-)

    zyga

  • 6. Data: 2009-07-21 22:29:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    [...]
> [...]
    [...]
    > convertem zrobisz to co chcesz, dokumentacja jest szeroka.

    Dzięki za odpowiedź. Chyba jednak to za mała robótka, żeby kopać w
    tak szerokiej dokumentacji - robota ręczna byłaby wprawdzie upierdliwa,
    ale za to można się lepiej zrelaksować... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2009-07-22 13:22:26
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mariusz [mr.] napisał:
> [...]
    > No i zastanawiałem się, czy znalazłby się jakiś program z funkcją, która
    > umożliwiłaby ponowne sklejenie wg tej numeracji.

    montage. Z pakietu IM.

    Jeśli jest zachowana numeracja to najpierw kleisz kostki w wiersze
    a potem całość razem.

    m.
    --
    Przedwiośnie to okres rozterki w naturze
    i dziwnej roboty psychicznej w człowieku.

  • 8. Data: 2009-07-22 13:22:30
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    a.com> wrote:

    > [...]

    Czyżby sklejanie map?

    Coś takiego?
    #!/bin/bash
    convert 7-0-$1.jpg 7-1-$1.jpg 7-2-$1.jpg 7-3-$1.jpg 7-4-$1.jpg
    7-5-$1.jpg 7-6-$1.jpg 7-7-$1.jpg 7-8-
    $1.jpg 7-9-$1.jpg 7-10-$1.jpg +append $1.jpg

  • 9. Data: 2009-07-22 14:15:01
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

> [...]
    >
    > A może zadziałałby program do panoram? Ale podział był bez
    >zakładek - cięcie równo "na styk", co mogłoby się nie spodobać

    W xnview jest taka opcja sklejania zdjęć. Ale wspominany już imagemagic działa równie
    dobrze (albo i
    lepiej, bo można wsadowo).

    Wersja hardkorowa - w dowonym edytorze tekstu wyklepać html'a z tabelą zawierającą
    kawałki zdjęć,
    otworzyć to w przeglądarce i zrobić screenshota ;)

    pozdrawiam
    Jacek.
    --
    pozdrawiam serdecznie
    Jacek Kłapacz

  • 10. Data: 2009-07-22 16:30:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kris_gor" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    convert 7-0-$1.jpg 7-1-$1.jpg 7-2-$1.jpg 7-3-$1.jpg 7-4-$1.jpg
    7-5-$1.jpg 7-6-$1.jpg 7-7-$1.jpg 7-8-
    $1.jpg 7-9-$1.jpg 7-10-$1.jpg +append $1.jpg
    _____

    Tak, chodziło o mapy. Dzięki za trop - zaczynam analizę składni... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]