    From: "re-l" <x...@s...no>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: dll hell
    Date: Wed, 14 Jan 2009 21:47:48 +0100

    mam aplikacje napisana pod windowsXP (32bit)
    chce ja odpalic na win Vista x64 -- niestety wywala sie
    (mimo uruchamiania jej z prawami admina i w trybie kompatybilnosci z xp sp2)
    powodem jest (prawdopodobnie) to iz aplikacja laduje sobie 2 wersje tej
    samej dllki

    Dokladniej: najpierw laduje comctl32.dll w versji 5.82
    (C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-cont
    rols_6595b64144ccf1df_5.82.6001.18000_none_886786f45
    0a74a05\comctl32.dll)
    i przy jej pomocy tworzy jakis tam obiekt, nastepnie jedzie dalej i laduje
    comctl32.dll w versji 6.0
    (C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-cont
    rols_6595b64144ccf1df_6.0.6001.18000_none_5cdbaa5a08
    3979cc\comctl32.dll)
    i przy pomocy funkcj z tej drugiej chce cos tam z tym obiektem zrobic.

    jest jakis sposob zeby zaladowala sie tylko 1 wersja dllki ?
    (obie dllki sa delayed load)
    aplikacja sama w sobie ma kilkanascie dll'ek i jedna z nich laduje jedna
    wersje comctl32.dll, a druga inna.

    jest jakis prosty sposob aby to rozwiazac ?
    czy jest jakis sposob na dodanie manifestu do podpisanego exeka / dllki ?
    (samo skopiowanie comctl32.dll do katalogu z exekiem nic nie daje, i tak
    jakims cudem go olewa i szuka najpierw w c:\windows :/
    mimo iz IMHO powinno wziasc z katalogu z exekiem - mam racje ?)

    mozna gdzies w miare krotko i tresciwie poczytac o tym jak vista x64
    zarzadza ladowaniem 32bitowych dll'ek ?

    (pod vista 32 aplikacja chodzi bez najmniejszych problemow)

    dzieki za jakies sesowne odpowiedzi.

    --
    xxx