  • 1. Data: 2009-01-14 20:47:48
    Temat: dll hell
    Od: "re-l" <x...@s...no>

    mam aplikacje napisana pod windowsXP (32bit)
    chce ja odpalic na win Vista x64 -- niestety wywala sie
    (mimo uruchamiania jej z prawami admina i w trybie kompatybilnosci z xp sp2)
    powodem jest (prawdopodobnie) to iz aplikacja laduje sobie 2 wersje tej
    samej dllki

    Dokladniej: najpierw laduje comctl32.dll w versji 5.82
    (C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-cont
    rols_6595b64144ccf1df_5.82.6001.18000_none_886786f45
    0a74a05\comctl32.dll)
    i przy jej pomocy tworzy jakis tam obiekt, nastepnie jedzie dalej i laduje
    comctl32.dll w versji 6.0
    (C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-cont
    rols_6595b64144ccf1df_6.0.6001.18000_none_5cdbaa5a08
    3979cc\comctl32.dll)
    i przy pomocy funkcj z tej drugiej chce cos tam z tym obiektem zrobic.

    jest jakis sposob zeby zaladowala sie tylko 1 wersja dllki ?
    (obie dllki sa delayed load)
    aplikacja sama w sobie ma kilkanascie dll'ek i jedna z nich laduje jedna
    wersje comctl32.dll, a druga inna.

    jest jakis prosty sposob aby to rozwiazac ?
    czy jest jakis sposob na dodanie manifestu do podpisanego exeka / dllki ?
    (samo skopiowanie comctl32.dll do katalogu z exekiem nic nie daje, i tak
    jakims cudem go olewa i szuka najpierw w c:\windows :/
    mimo iz IMHO powinno wziasc z katalogu z exekiem - mam racje ?)

    mozna gdzies w miare krotko i tresciwie poczytac o tym jak vista x64
    zarzadza ladowaniem 32bitowych dll'ek ?

    (pod vista 32 aplikacja chodzi bez najmniejszych problemow)

    dzieki za jakies sesowne odpowiedzi.

    --
    xxx

  • 2. Data: 2009-01-14 21:03:24
    Temat: Re: dll hell
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    > zarzadza ladowaniem 32bitowych dll'ek ?
    >
    > (pod vista 32 aplikacja chodzi bez najmniejszych problemow)

    wgrac dllke to katalogu programu?

    Rf

    --
    http://www.sxar.pl/

  • 3. Data: 2009-01-14 21:05:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Rafal(sxat) <g...@o...pl.usunto> napisał(a):
    > wgrac dllke to katalogu programu?

    Przecież napisał...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2009-01-14 21:19:46
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Przecież napisał...
    ops... sorki..

    to moze na sztywno sprawdzic tzn zmienic nazwe biblioteki w execu? binarnie
    i zobaczyc co wyjdzie

    Rf

  • 5. Data: 2009-01-15 06:54:17
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 14 Sty, 21:47, "re-l" <x...@s...no> wrote:
> [...]
    > zarzadza ladowaniem 32bitowych dll'ek ?
    >
    > (pod vista 32 aplikacja chodzi bez najmniejszych problemow)

    Sprawdź z CorFlags.exe

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun [ http://wlogsolutions.pl ]

  • 6. Data: 2009-01-15 07:04:18
    Od: "re-l" <x...@s...no>

    > to moze na sztywno sprawdzic tzn zmienic nazwe biblioteki w execu?
    > binarnie
    > i zobaczyc co wyjdzie

    a jak exek sprawdza swoja spojnosc przy starcie ?
    pozatym wgranie dllki do katalogu z programem nie skutkuje, nie wiem czemu,
    w msdn pisze ze dllki szuka w kolejnosci
    current path, system ... a tu current path olewa i nie wiem czemu, ma ktos
    jakis pomysl czemu tak jest z niektorymi dllkami ?

  • 7. Data: 2009-01-15 10:55:53
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 15 Sty, 07:54, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

    > Sprawdź z CorFlags.exe

    Zapomniałem dodać, że to pomaga przy
    korzystaniu z .Net.

  • 8. Data: 2009-01-15 11:35:20
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > a jak exek sprawdza swoja spojnosc przy starcie ?
    a sprawdza? :)

> [...]
    > current path, system ... a tu current path olewa i nie wiem czemu, ma ktos
    > jakis pomysl czemu tak jest z niektorymi dllkami ?

    moze sprobuj przerejestrowac biblioteke w rejestrze?
    albo ktoras wyrejestrowac...

    Rf

    --
    http://www.sxar.pl