  • 1. Data: 2004-04-13 21:30:40
    Temat: dsl512
    Od: "Tomek" <n...@g...pl>

    Jeśli łącze obciążone jest w 80 % to jakie są pingi ?
    Chce kupić to łącze do sieci więc musze wiedzieć jakie sa pingi przy
    obciążonym łączu.Jedni chcą ściągać inni grać :)

  • 2. Data: 2004-04-13 22:54:27
    Temat: Re: dsl512
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Tomek" <n...@g...pl> pisze:

    >Jeśli łącze obciążone jest w 80 % to jakie są pingi ?
    >Chce kupić to łącze do sieci więc musze wiedzieć jakie sa pingi przy
    >obciążonym łączu.Jedni chcą ściągać inni grać :)

    Jeśli masz porządnie zrobione kolejkowanie, priorytety etc. w
    zalezności od typu ruchu to pewnie się nawet specjalnie nie zmienią.

  • 3. Data: 2004-04-14 10:29:14
    Od: "Woyteck" <m...@p...onetNO-SPAM.pl>

    a jesli nie masz zbyt dobrze
    (np shaperq) to moj znajomy przy 30 userach i 1mbit dsl ma czasami pingi
    rzedu 1,8 sekundy :)

    --
    Woyteck

    I eat SPAM for breakfast!
    "Jakie promieniowanie? Ja JEM uran!"

  • 4. Data: 2004-04-14 11:29:14
    Od: "Kaz_U" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli łącze obciążone jest w 80 % to jakie są pingi ?
    > Chce kupić to łącze do sieci więc musze wiedzieć jakie sa pingi przy
    > obciążonym łączu.Jedni chcą ściągać inni grać :)

    Nawet jesli sklecisz super podzial lacza z priorytetami + full bajer to nie
    mysl ze jak, 4 osoby odpala eMule to bedzie sie dalo grac :] Ja polecam blok
    p2p w godzinach szczytu(wtedy kiedy ludki chca grac) i bedzie git.

    Kaz_U

  • 5. Data: 2004-04-14 14:29:53
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Jeśli łącze obciążone jest w 80 % to jakie są pingi ?
    > Chce kupić to łącze do sieci więc musze wiedzieć jakie sa pingi przy
    > obciążonym łączu.Jedni chcą ściągać inni grać :)

    Jedynym rozwiązaniem jest shaping ruchu. Z moich doświadczeń wynika, że
    dynamiczny się nie sprawdza. Gierki wysyłają dużo małych pakietów udp i
    shapery kolejkują je nieprawidłowo. Proponuje ustawić na sztywno pipe'y dla
    każdego hosta. Pomyśl też o ruchu wychodzącym.

  • 6. Data: 2004-04-14 18:05:52
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@n...skasujto.lam.one.pl>

    Użytkownik "Kaz_U" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie mysl ze jak, 4 osoby odpala eMule to bedzie sie dalo grac :] Ja
    > polecam blok p2p w godzinach szczytu(wtedy kiedy ludki chca grac) i bedzie

    Mylisz się! Ja poobserwowałem kto ma p2p i tym mocno przycialem UPLOAD,
    download jest nadal w widełkach min-max i jest superowo! Ping do wp (na
    przykład) max 80ms.

    --
    Registered Linux User: #279429

  • 7. Data: 2004-04-16 09:28:04
    Od: Puchacz <p...@p...onet.pl>

    Witam, Tomek w poprzedniej wiadomości napisałeś(aś):

    > Jeśli łącze obciążone jest w 80 % to jakie są pingi ?
    > Chce kupić to łącze do sieci więc musze wiedzieć jakie sa pingi przy
    > obciążonym łączu.Jedni chcą ściągać inni grać :)

    Pytanie zasadnicze, 80% uploadu? 80% downloadu? czy calosci?
    Przy dobrym zarzadzaniu pasmem 80% downloadu zapchane i praktycznie w
    pingach tego nie odczujesz no moze do onetu zamiast 15tek beda lecialy
    20stki :) natomiast 80-85% uploadu to max na co mozna pozwolic. Powyzej
    tego szlag trafia download i pingi rosna w kosmos.

    --
    [Rzeczywistość to fikcja...]
    Paweł "Puchacz" Purchalak