  • 1. Data: 2013-06-12 16:30:32
    Temat: dvb-t premium
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    Woj. ślaskie, okolice Pyrzowic (lotnisko).
    Dekoder DVB-T (Manta) przy skanowaniu znajduje (oprócz kompletu polskich
    programów
    z Wręczycy i Katowic i 2 muxów z Ostrawy) dodatkowy zestaw programów na
    kanale 44.
    Programy widzi jako kodowane. Lista wygląda jak zestaw programów
    z Cyfrowego Polsatu (jest np. Comedy Central, Polsat Sport). Jest tego
    kilkanaście sztuk.

    Skąd się to tam może brać? Ktoś rozsyła sobie sygnał na tym kanale (jakaś
    kablówka albo co)?

    pozdr.
    JS

  • 2. Data: 2013-06-12 16:44:48
    Temat: Re: dvb-t premium
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ianus" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > kilkanaście sztuk.
    >
    > Skąd się to tam może brać? Ktoś rozsyła sobie sygnał na tym kanale (jakaś

    PC jest również w dvb-t.

  • 3. Data: 2013-06-12 17:21:38
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    .pl...

    > PC jest również w dvb-t.

    Tak? Od kiedy?

    JS

  • 4. Data: 2013-06-12 20:08:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ianus" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...

    > Tak? Od kiedy?

    Nie wiem, ale długo.
    Z pół roku, albo i dłużej.

  • 5. Data: 2013-06-12 20:42:08
    Od: on <o...@o...no>

    To tak zwana telewizja mobilna. Dawniej nadawana w standardzie DVB-H, od
    jakiegoś czasu w DVB-T. Odbiorniki telewizji naziemnej zgodne z
    wymaganiami krajowymi nie mają prawa pokazywać tych programów na liście
    serwisów !!!

    Cześć z nadawanych programów jest w rozdzielczości znaczka pocztowego i
    są przeznaczone do odbioru na komórkach (odbiór za pomocą dodatkowego
    pudełka). Reszta ma standardową rozdzielczość SD. W zestawie są też
    programy radiowe.
    Do odbioru służą dedykowane urządzenia oferowane przez Nadawcę.
    Więcej tu: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/tv-mobilna/

  • 6. Data: 2013-06-12 22:07:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    on <o...@o...no> wrote:
> [...]
    > jakiegoś czasu w DVB-T. Odbiorniki telewizji naziemnej zgodne z
    > wymaganiami krajowymi nie mają prawa pokazywać tych programów na liście serwisów

    Możesz wskazać te wymagania? Zareklamowałbym z setkę telewizorów jako
    niezgodnych z umową ;-)

  • 7. Data: 2013-06-12 22:22:33
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > kilkanaście sztuk.
    >
    > Skąd się to tam może brać? Ktoś rozsyła sobie sygnał na tym kanale (jakaś

    a to nie MUX Polsatu?? Ponoć działa w kilku miejscach w Polsce. Tunery
    sprzedawane przez cyfrowy polsat to dekodują ponoć
    pzdr
    GL

  • 8. Data: 2013-06-13 09:34:53
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-06-12 20:42, on pisze:
> [...]
    > jakiegoś czasu w DVB-T. Odbiorniki telewizji naziemnej zgodne z
    > wymaganiami krajowymi nie mają prawa pokazywać tych programów na liście

    A to niby czemu?

    --
    Jingiel

  • 9. Data: 2013-06-13 11:41:26
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    > a to nie MUX Polsatu?? Ponoć działa w kilku miejscach w Polsce. Tunery
    > sprzedawane przez cyfrowy polsat to dekodują ponoć

    No, mux4 Polsatu. Działa nie w kilku, a w wielu miejscach i faktycznie
    jest zakodowany.

    --
    Jingiel

  • 10. Data: 2013-06-13 17:55:39
    Od: on <o...@o...no>

    > Możesz wskazać te wymagania?

    proszę bardzo:
    "Rozporządzenie Ministra infrastruktury w sprawie wymagań technicznych i
    eksploatacyjnych dla urządzeń konsumenckich służących do odbioru
    cyfrowych naziemnych transmisji telewizyjnych"
    http://static.cyfryzacja.gov.pl/files/documenty/px_r
    ozp._w_sprawie_wymagan_techn._i_eksploat.pdf

    Przywołane w tym dokumencie standardy (w tym przypadku IEC EN62216,
    Digital Terrestrial Ttelevision Receivers for the DVB-T System) opisują
    m.in. działanie LCN w tym deskryptor visible_service_flag.
    "When set to '1', this 1-bit field indicates that the service is
    normally visible and selectable via the receiver service list. When set
    to '0' this indicates that the receiver is not expected to offer the
    service to the user in normal navigation modes."

    > Zareklamowałbym z setkę telewizorów jako
    > niezgodnych z umową ;-)

    Telewizorów może trochę mniej, ale STB to faktycznie z setkę modeli ;)
    Też kiedyś miałem taki pomysł, ale zabrakło czasu.

    No i tu jest "pies podrzewany". Wielu producentów dość luźno traktuje te
    wymagania. Natomiast brak jest realnego sposobu egzekucji przestrzegania
    prawa.
    Przykład ... sprawdzanie zgodności (technicznej, nie formalnej) i
    egzekwowanie kar zgodnie z Ustawą o wdrażaniu telewizji cyfrowej, a w
    zasadzie ich brak.