  • 1. Data: 2009-02-24 20:14:37
    Temat: dysk twardy przenosi drgania
    Od: Pawel <p...@g...com>

    Witam bywalców tej grupy.
    Postanowiłem napisać do Was, skorzystać z waszego bogatego
    doświadczenia.
    Chodzi o to, że mam kompa w miarę wyciszonego (Zalman 1350 obrotów na
    procku) i dysk mi hałasował. Wymyśliłem więc/dobrałem taką gąbeczkę,
    która pochłania te drgania i dysk umieściłem bezpośrednio na dole
    obudowy.
    Teraz jednak chciałbym podejść do sprawy, profesjonalnie - zakupić
    jakieś metalowo-gumowe COŚ, co będzie pochłaniało drgania z dysku i
    pozwoli go umieścić w zatoce 5,25 calowej.

    Co właśnie polecacie? Co używacie?

    Bo znalazłem na allegro wynalazek Zalmana do dysków, tyle, że on
    kosztuje 80 zeta.
    Nie ma tańszej alternatywy? Najlepiej do dwu dysków twardych, bo tyle
    zazwyczaj używam.
    Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne i niedrogie rozwiązania.

  • 2. Data: 2009-02-24 20:27:36
    Temat: Re: dysk twardy przenosi drgania
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    >zazwyczaj używam.
    >Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne i niedrogie rozwiązania.

    mialem dwa rodzaje

    Scythe Anti-Vibration HDD Stabilizer - lepiej razi sobie z wibracjami
    ale dysk cieplejszy

    i dwa rozne komplety mniej wiecej takich
    http://www.madtech.pl/pliki/revoltec/hdd.JPG nieco lepiej odprowadzaja
    cieplo z dysku (szczegolow nie pamietam ale byla zauwazalna roznica)
    ale gumy mialy dosyc twarde i jakby bardziej je przez to slychac
    (ale to juz zapewne kwestia producenta)

    oba warte polecenia, jezeli masz jakis normalny przeplyw powietrza w
    obudowie polecam scythe

    z podobnych rozwiazan jest jeszcze scythe quiet drive ale nigdy sie
    nim nie bawilem wiec sie nie wypowiem

  • 3. Data: 2009-02-24 20:31:53
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 12:14:37 -0800 (PST), Pawel napisał(a):

> [...]
    > jakieś metalowo-gumowe COŚ, co będzie pochłaniało drgania z dysku i
    > pozwoli go umieścić w zatoce 5,25 calowej.

    Jaki dysk masz? Czyżby Samsung SpinPoint?
    Polecam coś takiego:
    http://4max.pl/default.asp?g=181&gg=18&produkt=522

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-02-24 20:50:07
    Od: Pawel <p...@g...com>

    Dyski w tej chwili mam:
    Samsung SP2504C_(250 Gb)
    HD753LJ dysk 750 gb samsung

  • 5. Data: 2009-02-25 07:50:36
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    No coż ... wynalazek Zalmana pod nazwą ZM-2HC2 (około 90 PLN)jest przede
    wsyztskim przeznaczony do chłodzenia.i spisuje się naprawdę dobrze ...
    Użytkownicy mówią, że TAKŻE NIEŹLE wycisza wibracje ...
    jaka jest prawda ... nie wiem
    wszelkie inne gadżety no może poza Scythe Quiet Drive SQD-1000 (ponad 129
    PLN) są NIEZBYT skuteczne ...
    może inaczej - efekt może być podobny lub gorszy od położenia dysku na gabce
    na dole obudowy ...

    sam borykam się z tym problemem - więc wiem czym to pachnie

    Pozdrawiam ...

  • 6. Data: 2009-02-25 08:16:53
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Rageti pisze:

> [...]
    > gabce na dole obudowy ...
    >
    > sam borykam się z tym problemem - więc wiem czym to pachnie

    kiedyś na grupie prezentowałem swoja tekturowo - metalowo - silikonowo -
    gąbkową kanapkę, wycisza w 100% nie powoduje zwiększenia temperatury
    dysku a dział bez wentylatora.

    Teraz przymierzam sie do zmniejszenia jej gabarytów i opracowaniu wersji
    kompaktowej.

  • 7. Data: 2009-02-25 08:19:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Pawel pisze:
> [...]
    > zazwyczaj używam.
    > Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne i niedrogie rozwiązania.

    Wiesz, winą hałasu jest obudowa - to ona wibruje. Tania, wykonana z
    cienkiego kiepskiego stopu stali. Poleciłbym Ci wymienić przede
    wszystkim obudowę, na taką, która będzie miała blachy z 1-1,5 mm stali.
    To o czym Ty piszesz jest tylko minimalizowaniem problemu - to tak jakby
    w samochodzie huczał most i wsypać tam trocin, aby wyciszyć.
    Wydasz trochę kasiory na wyciszenie i może efekt jakiś będzie. Ale jak
    przyjdzie drugi dysk, to kolejne wyciszenie razem z poprzednim będzie
    Ciebie kosztować już prawie tyle co porządna obudowa.

  • 8. Data: 2009-02-25 10:45:49
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

> [...]
    > przyjdzie drugi dysk, to kolejne wyciszenie razem z poprzednim będzie
    > Ciebie kosztować już prawie tyle co porządna obudowa.

    Bez urazy ale się nie zgadzam !

    Moja obudowa to pozornie 9 kg bez zasilacza - naprawdę trudno dźwignąć !

    Nie będę się wypowiadał co do rozwiązania koszyka na dyski w niej
    zastosowanego, ale z przedmówcą się NIE ZGODZĘ

    Dobra obudowa ? alez proszę bardzo ... np. Antec z serii P..., Lian Li ...

    niech Wątkotwórca się wypowie czy go na to stać ... ?

    Pozdrawiam ... w prawie zupełnej ciszy swego "prawie " pasywnego zestawu ...

  • 9. Data: 2009-02-25 10:56:44
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Rageti pisze:

    > Bez urazy ale się nie zgadzam !

    Ale odnośnie czego? Że cienka blacha w obudowie nie ma znaczenia?

    > Moja obudowa to pozornie 9 kg bez zasilacza - naprawdę trudno dźwignąć !

    Moja obudowa z zasilaczem 19 kg.

    > Nie będę się wypowiadał co do rozwiązania koszyka na dyski w niej
    > zastosowanego, ale z przedmówcą się NIE ZGODZĘ

    Że obudowa nie przenosi drgań?
    Ps. Nie musisz krzyczeć - wystarczy _podkreślić_

    > Dobra obudowa ? alez proszę bardzo ... np. Antec z serii P..., Lian Li ...
    >
    > niech Wątkotwórca się wypowie czy go na to stać ... ?

    Ja mam Chieftec CA01BBSL

    > Pozdrawiam ... w prawie zupełnej ciszy swego "prawie " pasywnego zestawu

    Również pozdrawiam.

  • 10. Data: 2009-02-25 15:15:52
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    Pawel wrote:

    > Nie ma tańszej alternatywy? Najlepiej do dwu dysków twardych, bo tyle
    > zazwyczaj używam.
    > Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne i niedrogie rozwiązania.

    Skuteczna w tłumieniu drgań jest technika podwieszania dysku na silikonowych
    gumkach pod zatokami 3,5".

    Jeśli nie chcesz go usmażyć pomyśl aby dysk wisiał dokładnie przy wlocie
    powietrza do obudowy tuż przy pracującym wolnoobrotowym wiatraku.

    http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t
    =19147