  • 1. Data: 2013-02-25 11:43:58
    Temat: elektorniczne medyczne termometry
    Od: t...@t...pl

    Witam,

    od czego zalezy, czy termometr elektroniczny (taki pod pache)
    dokladnie zmierzy temperature? Takie termometry mierza 60s. i
    wyswietlaja wynik. Sa wygodne ale niewiarygodne. Drugi pomiar w tym
    samym miejsc np. po 3-4 min. daje duza rozbierznosc. Pomiar
    "nielegalnym" termometrem rteciowym daje poprawny pomiar.

    Sa takie elektroniczne termometry owulacyjne (do planowania prokreacji
    lub antyanty), ktore mierza z dokladnosci do 2 miejsca 0.01stopnia i
    czy im mozna uwierzyc czy to tez sciema?

    Czy slabsza bateria ma wplyw na dokladnosc pomiaru, czy w dzisiejszych
    czasach uklad elektroniczny jest zabezpieczony (zaprojektowany) przed
    nizszym napieciem zasilania i tak czy sia zmierzy (dokladnie)?

    Macie moze jakies swoje typu na taki termometr?

  • 2. Data: 2013-02-25 12:26:32
    Temat: Re: elektorniczne medyczne termometry
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Uzytkownik <t...@t...pl> napisal w wiadomosci
    > Sa takie elektroniczne termometry owulacyjne (do planowania prokreacji
    > lub antyanty), ktore mierza z dokladnosci do 2 miejsca 0.01stopnia i
    > czy im mozna uwierzyc czy to tez sciema?

    Zona mówi, ze rtec najlepsza.

    Lukasz

  • 3. Data: 2013-02-25 12:32:33
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > nizszym napieciem zasilania i tak czy sia zmierzy (dokladnie)?
    >
    > Macie moze jakies swoje typu na taki termometr?

    Ja się ostatnio przekonałem że te wszystkie elektroniczne termometry są
    kompletnie niewiarygodne.
    Jak ? Córka została skierowana do szpitala.
    Temperatura mierzona była w szpitalu różnymi cudami elektronicznymi
    bezkontaktowymi i kontaktowymi. No i jak pielęgniarka mówi że
    temperatury nie ma , a ja gołą ręką czuje że jest prawie 40.
    Skąd wiem ? Od 15 lat mam dzieci i wiem kiedy są chore a kiedy nie.
    Pielęgniarka jak dotknęła czoła ręką też mi racje przyznała.
    Żeby nie być gołosłownym poszedłem do apteki i zamiast elektronicznego
    gówna kupiłem normalny taki jak rtęciowy tyle że z jakimś substytutem
    rtęci ( jakiś galen czy jakoś tak ) z certyfikatem dokładności 0,1stC.
    Okazało się że te elektroniczne zaniżały i to sporo.

    Pozdrawiam

    Górski Adam

  • 4. Data: 2013-02-25 12:57:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.02.2013 11:43, t...@t...pl wrote:
    > Witam,
    >
    > od czego zalezy, czy termometr elektroniczny (taki pod pache)
    > dokladnie zmierzy temperature?

    Od jakości termometru i poprawności przeprowadzenia pomiaru.

    > Takie termometry mierza 60s. i
    > wyswietlaja wynik.

    Ale 60 sekund to jest za mało, żeby pacha się ogrzała. Trzeba:
    - Zacisnąć powiedzmy na 4-5 minut. (najlepiej z termometrem, żeby
    pamiętać o dociskaniu)
    - Włączyć termometr.
    - Odczytać pomiar po 60 sekundach.

    > Sa wygodne ale niewiarygodne. Drugi pomiar w tym
    > samym miejsc np. po 3-4 min. daje duza rozbierznosc.

    Jak dużą? Czy kolejne pomiary też są "rozbierzne"?

    > Pomiar
    > "nielegalnym" termometrem rteciowym daje poprawny pomiar.

    Po jakim czasie i skąd wiesz, ze "poprawny"?

    > Sa takie elektroniczne termometry owulacyjne (do planowania prokreacji
    > lub antyanty), ktore mierza z dokladnosci do 2 miejsca 0.01stopnia i
    > czy im mozna uwierzyc czy to tez sciema?

    Nie można żadnemu termometrowi wierzyć, że pomiar z dokładnością do 0.01
    stopnia oddaje w jakiś sposób "prawidłową" temperaturę człowieka. Dobowe
    zmiany są na tyle duże, że dryft 0.01°C/5 min nie będzie niczym dziwnym,
    więc pomiar pozostanie tylko uśrednioną w pewnym czasie wartością z
    pewnego obszaru ciała, więc 5 czy 10 razy mniejsza dokładność nie
    powinna być problemem.

    > Czy slabsza bateria ma wplyw na dokladnosc pomiaru, czy w dzisiejszych
    > czasach uklad elektroniczny jest zabezpieczony (zaprojektowany) przed
    > nizszym napieciem zasilania i tak czy sia zmierzy (dokladnie)?

    Dobrze zrobiony - tak, ale raczej będzie stosunkowo drogi, bo i platyna
    trochę kosztuje i wymaga dokładnego zdjęcia charakterystyki.

    Michoo

  • 5. Data: 2013-02-25 14:41:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Temp,

    Monday, February 25, 2013, 11:43:58 AM, you wrote:

> [...]
    > samym miejsc np. po 3-4 min. daje duza rozbierznosc. Pomiar
    > "nielegalnym" termometrem rteciowym daje poprawny pomiar.

    Pomiar pod pachą zawsze jest obdarzony dużym błędem.

    > Sa takie elektroniczne termometry owulacyjne (do planowania prokreacji
    > lub antyanty), ktore mierza z dokladnosci do 2 miejsca 0.01stopnia i
    > czy im mozna uwierzyc czy to tez sciema?

    Ale ten pomiar nalezy robić... docipnie, przed wstaniem z łóżka -
    wtedy jest dokładnie.

    > Czy slabsza bateria ma wplyw na dokladnosc pomiaru, czy w dzisiejszych
    > czasach uklad elektroniczny jest zabezpieczony (zaprojektowany) przed
    > nizszym napieciem zasilania i tak czy sia zmierzy (dokladnie)?

    Zazwyczaj taki termometr pokazuje symbol baterii, gdy wymaga ona
    wymiany.

    > Macie moze jakies swoje typu na taki termometr?

    A jest jakakolwiek powtarzalność typów w kraju, żeby mozna było coś
    polecić?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-02-25 15:45:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > czasach uklad elektroniczny jest zabezpieczony (zaprojektowany) przed
    > nizszym napieciem zasilania i tak czy sia zmierzy (dokladnie)?

    Termometr sam powinien dopominac sie wymiany baterii ikonka na wyswietlaczu
    albo komunikatem literowym.

    > Macie moze jakies swoje typu na taki termometr?

    Mielismy elektroniczny pod pache "noname" i pokazywal wiarygodne wyniki.
    Pomiary byly powtarzalne z rozrzutem kilku dziesiatych stopnia.

    Od kilku lat uzywamy dousznego Brauna i po opanowaniu techniki wkladania
    koncówki pomiarowej do ucha podaje on wyniki z rozrzutem mniejszym niz ten
    pod pache.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2013-02-25 18:56:53
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > ... docipnie,
    Termometry lak i środki antykoncepcyjne dla kobiet można podzielić na dwie
    grupy:
    - doustne i
    - dowcipne :-)

  • 8. Data: 2013-02-25 19:17:40
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.02.2013 11:43, t...@t...pl pisze:

    > Macie moze jakies swoje typu na taki termometr?

    Miałem 2 szt. Jeden dobrej jakości Philipsa - działa od ok 15 lat i jest
    wiarygodny. Niedawno pożyczałem sąsiadce, porównała z jakiś alkocholowym
    o wyglądzie normalnego rtęciowego i idealnie się zgadzały. Niestety
    niedawno ułamała się końcówka czujnika (na pewno ze starosci).
    Przykleiłem czujnik na żywicę i chyba nieco zaniża, ale nie dużo.
    Drugi termometr nabyłem w ramach promocji w aptece za 1 zł, zupełnie do
    d..., wyniki niewiarygodne. Także da się zrobić dobry termometr, ale
    trochę to kosztuje.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2013-02-25 19:18:01
    Od: szod <b...@a...pl>

> [...]

    > samym miejsc np. po 3-4 min. daje duza rozbierznosc. Pomiar
    > "nielegalnym" termometrem rteciowym daje poprawny pomiar.

    Robiłem kiedyś próbę. Miałem kilka różnych termometrów elektronicznych
    kupowanych w różnych okresach czasu i zwykły rtęciowy. Pomiar
    elektronicznymi w czasie minuty to nieporozumienie. Temperatury we
    wszystkich elektronicznych były zgodne z dość dużą dokładnością w
    stosunku do rtęciowego tylko w sytuacji trzymania ich pod pachą co
    najmniej kilka minut. Od tamtej pory mierzę zawsze trzymając włączony
    termometr ok. 5 minut. Inaczej dość znacznie zaniża. Elektroniczne
    wyłączają się same, ale nie trafiłem jeszcze na taki co 5 minut nie
    wytrzyma.

    --
    szod

  • 10. Data: 2013-02-25 21:05:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 19:17:40 UTC+1 użytkownik Cezary Grądys napisał:

> [...]
    >
    > Drugi termometr nabyłem w ramach promocji w aptece za 1 zł, zupełnie do
    >
    > d..., wyniki niewiarygodne. Także da się zrobić dobry termometr, ale

    Nauka zawsze kosztuje. Powinieneś oddać kasę za naukę bo w Twoim przypadku były to
    wyjebane pieniądze.