  • 1. Data: 2010-10-15 15:48:07
    Temat: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: gienek <n...@c...pl>

    Mam pytanko. Kiedy user wpisuje jakies dane do pola textowego i wcisnie
    enter to wysyła mi formularz... w sumie nie przeszkadzałoby mi to tak
    bardzo, bo user raczej rzadko przechodzi między inputami wciskając enter,
    ale mam jedno pole (lista rozwijana), gdzie user zawsze wciska enter no i
    robi sie kiszka.

    Pytanko co wcisnąć do kodu żeby tym eneterem nie wysyłał formularza?

  • 2. Data: 2010-10-15 16:37:31
    Temat: Re: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 17:48, gienek pisze:
> [...]
    > robi sie kiszka.
    >
    > Pytanko co wcisnąć do kodu żeby tym eneterem nie wysyłał formularza?

    <select id="myselect"></select>

    <script type="text/javascript>
    document.getElementById("myselect").onchange = function(){ return false; }
    </script>

    --
    Peter

  • 3. Data: 2010-10-15 17:25:52
    Od: gienek <n...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 18:37:31 +0200, Peter May napisał(a):

    > <select id="myselect"></select>
    >
    > <script type="text/javascript>
    > document.getElementById("myselect").onchange = function(){ return false;
    > } </script>

    Hmmm... mam
    <form onsubmit="sprawdz(this); return false;" name="form" id="form"
    method="post" action="save.php"> ale to nic nie daje...

    to Twoje tez nic, pewnie dlatego, ze nie mam selecta tylko pole tekstowe
    wiec onchange tu nie pasi... probowalem z onkeypress ale tez nic z tego
    probowalem wcisnac return false; i tez kiszka

  • 4. Data: 2010-10-15 17:39:49
    Od: gienek <n...@c...pl>

    moze zapodam kawalek kodu...
    ponizsze zdazenie zachodzi jak lista z podpowiedziami jest rozwinieta i
    user po najechaniem na dana podpowiedz kliknie enter...

    else if (keyCode == 13)
    {
    document.getElementById("pole").value = wartosc;
    schowajliste(nr)
    return false;
    }

    function schowajliste(nr)
    {
    try { document.getElementById("lista").style.display = "none"; }
    catch(e){}
    }

    ja oczekiwalem, ze wykona sie schowajliste() i zakonczy sie zywot
    funkcji :) tymczasem on i owszem chowa liste... to co trzeba sadzi do
    inputa, ale zaraz po tym wysyla mi formularz :(
    tzn. probuje wyslac bo <form onsubmit="sprawdz(this); return false;" ....
    probuje sprawdzic formularz i znajdujac niewypelnione pola wali alert....

  • 5. Data: 2010-10-15 17:41:23
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 19:25, gienek pisze:

    > Hmmm... mam
    > <form onsubmit="sprawdz(this); return false;" name="form" id="form"
    > method="post" action="save.php"> ale to nic nie daje...

    <form onsubmit="return sprawdz(this);">

    function sprawdz()
    {
    [...]
    return false;
    }

    > to Twoje tez nic, pewnie dlatego, ze nie mam selecta tylko pole tekstowe
    > wiec onchange tu nie pasi... probowalem z onkeypress ale tez nic z tego
    > probowalem wcisnac return false; i tez kiszka

    Nie masz select-a, a piszesz "mam jedno pole (lista rozwijana)", więc
    stąd myślałem, że masz select-a.

    Można też tak:

    <form action="">
    <input type="text" id="mybutton" value="" name="mybutton" />
    </form>

    <script type="text/javascript">
    document.getElementById("mybutton").onkeypress = function(e)
    {
    if(!e) e = window.event;
    var key = (e.type == 'keypress') ? e.charCode || e.keyCode || e.which
    : e.which || e.keyCode;
    if(key == 13){ return false; }
    }
    </script>

    --
    Peter

  • 6. Data: 2010-10-15 19:14:39
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 15:48:07 +0000 (UTC), gienek napisał(a):

    > bardzo, bo user raczej rzadko przechodzi między inputami wciskając enter,
    > ale mam jedno pole (lista rozwijana), gdzie user zawsze wciska enter no i
    > robi sie kiszka.

    Czemu wciska enter i czemu chcesz psuć funkcjonalność formularza przez
    jednego uzytkownika, który nie wie jak używać komputera?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-10-15 19:23:20
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 21:14, Borys Pogoreło pisze:

    > Czemu wciska enter i czemu chcesz psuć funkcjonalność formularza przez
    > jednego uzytkownika, który nie wie jak używać komputera?

    Niech tak robi :P Potem skasujesz kasę za poprawki.

    --
    Peter

  • 8. Data: 2010-10-16 09:16:08
    Od: gienek <n...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:14:39 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Czemu wciska enter i czemu chcesz psuć funkcjonalność formularza przez
    > jednego uzytkownika, który nie wie jak używać komputera?

    Poniewaz jak sie pokazuje lista z podpowiedziami (autouzupelniacz) to user
    albo kliknie myszka na wybrana podpowiedz, albo bedzie w tym celu uzywal
    klawiatury (strzałki góra/dół) i w końcu na wybraną podpowiedź wciśnie
    enter :)
    Cała zabawa polega teraz na tym, żeby po kliknięciu entera skrypt nie
    próbował wysłać formularza tylko np. dal fokusa na nastepnego inputa.
    niestety ten kod (właściwie kawałek) tego nie robi.

  • 9. Data: 2010-10-16 17:06:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 09:16:08 +0000 (UTC), gienek napisał(a):

    > Cała zabawa polega teraz na tym, żeby po kliknięciu entera skrypt nie
    > próbował wysłać formularza tylko np. dal fokusa na nastepnego inputa.
    > niestety ten kod (właściwie kawałek) tego nie robi.

    Tak na szybko i z głowy pod jQuery:

    $("select").keypress(function(e){
    if (e.which == 13) return false;
    });

    Ew. e.preventDefault();

    Coś powinno zadziałać ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-10-16 17:13:36
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-16 19:06, Borys Pogoreło pisze:

    > Tak na szybko i z głowy pod jQuery:
    >
    > $("select").keypress(function(e){
    > if (e.which == 13) return false;
    > });