  • 11. Data: 2010-10-16 17:16:37
    Temat: Re: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 19:13:36 +0200, Peter May napisał(a):

    > A po co do tego jQuery?

    Żeby sobie ułatwiać życie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-10-16 18:17:20
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-16 19:16, Borys Pogoreło pisze:

    > Żeby sobie ułatwiać życie.

    Jaja se robisz? Do takiego prostego zadania jQuery?

    --
    Peter

  • 13. Data: 2010-10-16 22:00:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 20:17:20 +0200, Peter May napisał(a):

    > Jaja se robisz? Do takiego prostego zadania jQuery?

    W czymś będzie przeszkadzać? Opakowanie javascriptowego bałaganu w jQuery
    znacząco ułatwia życie.

    Do tego zapewne nie jest to jedyny skrypt w tym systemie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2010-10-17 09:32:37
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-17 00:00, Borys Pogoreło pisze:

    > W czymś będzie przeszkadzać? Opakowanie javascriptowego bałaganu w jQuery
    > znacząco ułatwia życie.

    Samo jQuery czasem może przydać się, ale z doświadczenia wiem, że nawet
    do takich zadań:

    var o = document.getElementById("test");

    ludzie korzystają z całych frameworków i potem wychodzi z tego bzdura w
    postaci:

    var o = $(#test);

    "Opakowanie javascriptowego bałaganu w jQuery znacząco ułatwia życie."?
    O jakim Ty bałaganie piszesz?

    > Do tego zapewne nie jest to jedyny skrypt w tym systemie.

    Być może, ale wątkotwórca o tym nie pisze.

    --
    Peter

  • 15. Data: 2010-10-17 09:34:10
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-17 11:32, Peter May pisze:
    > var o = $(#test);

    No tak to jest, jak rzadko korzysta się z framework-ów :P

    var o = $("#test");

    --
    Peter

  • 16. Data: 2010-10-17 11:21:00
    Od: gienek <n...@c...pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 19:06:48 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Tak na szybko i z głowy pod jQuery:
    >
    > $("select").keypress(function(e){
    > if (e.which == 13) return false;
    > });

    > Ew. e.preventDefault();
    > Coś powinno zadziałać ;)

    Coś zadziałało, ale nie tak jakbym chciał. Niestety moja JS jest tak, że
    dokładnie nie wiem co zadziałało :>

    Jak już wspomniałem mam formularz
    <form onsubmit="sprawdz(this); return false;" ....

    w tym formularzu mam miedzy innymi pole z podpowiedzią i jak klikne myszą
    na podpowiedż jest ok jak wybiorę z klawiatury i dam enter keyCode == 13
    wówczas próbije wysłać mi od razu formularz, a to błąd. Próbowałem różne
    rzeczy m.in. return false, ale było to o kant dupy rozbić.
    Poniże kawałek kodu ze skryptu do pokazuwania/chowania podpowiedzi
    fragment odnosi się właśnie do zdarzenia wciśnięcia entera...

    else if (keyCode == 13) {document.getElementById("pole").value = wartosc;
    schowajliste(nr)}

    funkcja schowajliste ma ukryc podpowiedz...

    function schowajliste(nr) {
    try { document.getElementById("lista").style.display = "none"; }
    catch(e){} }

    czyni tak, ale poprawnie tylko jak klinie myszką, jak enter to wysyła
    forma.

    I teraz tak próbowałem z return false, próbowałem z preventDefault i
    wszystko kiszka dopiero alert pomógł :>

    function schowajliste(nr) {
    try {
    document.getElementById("lista").style.display = "none";
    document.getElementById("kolejnepole").focus();
    alert('Przerwałem :)');
    }
    catch(e){} }

    Moze mi ktoś po ludzku wytłumaczyć dlaczego tak jest ? :)

  • 17. Data: 2010-10-17 16:18:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 11:32:37 +0200, Peter May napisał(a):

    > "Opakowanie javascriptowego bałaganu w jQuery znacząco ułatwia życie."?
    > O jakim Ty bałaganie piszesz?

    Choćby tym:

    document.getElementById("mybutton").onkeypress = function(e)
    {
    if(!e) e = window.event;
    var key = (e.type == 'keypress') ? e.charCode || e.keyCode || e.which
    : e.which || e.keyCode;
    if(key == 13){ return false; }
    }

    jQuery daje Ci elegancki obiekt. Nie musisz się męczyć z wykrywaniem N
    przeglądarek, obługą N+1 wyjątków i N! nazw zmiennych - całą czarną robotę
    już ktoś za Ciebie odwalił.

    Ale może to lubisz ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2010-10-17 16:19:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 11:21:00 +0000 (UTC), gienek napisał(a):

    > Moze mi ktoś po ludzku wytłumaczyć dlaczego tak jest ? :)

    Wystaw gdzieś całość, bo problem może być gdziekolwiek.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2010-10-17 19:45:51
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-17 18:18, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > {
    > if(!e) e = window.event;
    > var key = (e.type == 'keypress') ? e.charCode || e.keyCode || e.which

    To nie jest bałagan tylko normalny kod JavaScript.

    > jQuery daje Ci elegancki obiekt. Nie musisz się męczyć z wykrywaniem N
    > przeglądarek, obługą N+1 wyjątków i N! nazw zmiennych - całą czarną robotę
    > już ktoś za Ciebie odwalił.

    Nie przesadzałbym z tymi dobrodziejstwami. Też mają swoje błędy. A i z
    wydajnością niekiedy bywa kiepsko.

    > Ale może to lubisz ;)

    To nie kwestia lubienia czy nie, ale wykorzystywanie mega frameworków do
    prostych zadań, które da się zrobić w JS bezpośrednio, nie ma sensu.

    --
    Peter

  • 20. Data: 2010-10-17 19:56:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 21:45:51 +0200, Peter May napisał(a):

    > To nie jest bałagan tylko normalny kod JavaScript.

    No właśnie. I to jest straszne, że przez ten bałagan za normalność uznaje
    się np. trzy różne zmienne przechowujące kod zwróconego klawisza, które
    jeszcze trzeba przetestować osobnym warunkiem.

    Nie mówiąc już o manipulacjach DOM, które zapisane w "gołym" JS często się
    nie mieszczą na ekranie. I po co to? Dla ułamka milisekundy, której
    uzytkownik i tak nie zauważy? Spróbuj to później debugować.

    > Nie przesadzałbym z tymi dobrodziejstwami. Też mają swoje błędy. A i z
    > wydajnością niekiedy bywa kiepsko.

    Błędy są poprawiane i nie musisz robić doktoratu z różnic między
    implementacjami JS w różnych przeglądarkach.

    Spróbuj zrobić uniwersalne "bąbelkowanie" eventów bez biblioteki typu
    jQuery - osiwiejesz.

    Co do wydajności - z tym jest dobrze i coraz lepiej. Nie demonizowałbym
    tego. Dobrze napisany kod jQuery będzie szybki.

    > To nie kwestia lubienia czy nie, ale wykorzystywanie mega frameworków do
    > prostych zadań, które da się zrobić w JS bezpośrednio, nie ma sensu.

    Mega frameworków? Nie przesadzaj. Skompresowany plik jQuery 1.4.3 ma 26KB
    i może być serwowany przez CDN. Więcej z reguły ma byle plik HTML.

    Ile będzie miał plik JS w którym upchniesz wszystkie te "proste" zadania,
    które prędzej czy później będziesz musiał opakować w serię funkcji i
    zaczniesz powielać funkcjonalność frameworka?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl