  • 1. Data: 2013-10-27 08:56:17
    Temat: flash rom z jtag
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Od dłuższego czasu dłubie sobie po necie i jestem zaskoczony:

    Czyżby nie było pamięci flash które mozna programować przez jtag? Mówimy
    o raczej małej pojemności, kilka MBit. Idealnie gdyby były 5v tollerant
    i oczywiście z dostępem równoległym.

    Widzial ktoś coś takiego?

  • 2. Data: 2013-10-27 09:50:34
    Temat: Re: flash rom z jtag
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 08:56:17 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > Czyżby nie było pamięci flash które mozna programować przez jtag? Mówimy
    > o raczej małej pojemności, kilka MBit. Idealnie gdyby były 5v tollerant

    Pamieci same nie wystepuja w ukladzie.
    A jak procesor ma JTAG, to moze linie pamieci wysterowac odpowiednio.

    J.

  • 3. Data: 2013-10-27 11:15:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-27 09:50, J.F. wrote:
    > Pamieci same nie wystepuja w ukladzie.
    > A jak procesor ma JTAG, to moze linie pamieci wysterowac odpowiednio.

    Nie ma :) Jak by miał sprawy by nie było.

    Wyobraź sobie taką hybrydę: z80 + współaczesny flash. Chciałbym ten
    flash programowac w systemie. Najlepiej "tylną furtką" w postaci JTAGA.

  • 4. Data: 2013-10-27 12:15:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 27.10.2013 11:15, Sebastian Biały pisze:

    > Nie ma :) Jak by miał sprawy by nie było.
    >
    > Wyobraź sobie taką hybrydę: z80 + współaczesny flash. Chciałbym ten
    > flash programowac w systemie. Najlepiej "tylną furtką" w postaci JTAGA.

    Zawsze możesz:
    1. Otoczyć flasha buforami z jtagiem. TI coś takiego robi(ł).
    2. Dać pośrednika między prockiem a flashem - jakiś mały cpld, niech on
    robi jtaga
    3. Poświęcić kawałek flasha (lub osobną pamięć) na bootloader. Pierwsze
    programowanie w programatorze, albo sondą po przekonaniu procesora, żeby
    zwolnił magistralę.

  • 5. Data: 2013-10-27 14:06:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-27 12:15, Zbych wrote:
> [...]
    > 3. Poświęcić kawałek flasha (lub osobną pamięć) na bootloader. Pierwsze
    > programowanie w programatorze, albo sondą po przekonaniu procesora, żeby

    Chce uniknąc wszystkich tych rzeczy :/ jęsli nie ma innych rozwiązań
    sprzętowych trudno, będzie trzeba zrobić rękodzieło.

  • 6. Data: 2013-10-27 14:09:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 14:06:46 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Chce uniknąc wszystkich tych rzeczy :/ jęsli nie ma innych rozwiązań
    > sprzętowych trudno, będzie trzeba zrobić rękodzieło.

    A nie lepiej dac jakis wspolczesny procek ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-10-27 14:14:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-27 14:09, J.F. wrote:
    > A nie lepiej dac jakis wspolczesny procek ? :-)

    To retro-computing :P Nie da rady z przyczyn ideologicznych :)

  • 8. Data: 2013-10-27 14:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 14:14:04 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > To retro-computing :P Nie da rady z przyczyn ideologicznych :)

    To i powinien byc EPROM z okienkiem :-P

    Niestety - chyba nie robia LED, ktore moglby to skasowac "in-system"
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-10-27 14:24:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-27 14:18, J.F. wrote:
    > To i powinien byc EPROM z okienkiem :-P

    W sumie jak bym dorzucił zbitą rtęciówkę to może i byłby ISP... hmm ...
    tylko ten ozon ...