  • 1. Data: 2021-08-07 23:34:37
    Temat: folia na obiektyw / olympus tough
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Witam
    Czy ktoś spotkał się czymś takim jak folia/szkło ochronne na obiektyw? W
    szczególności dla Olympus Tough.

    --
    Titus Atomicus

  • 2. Data: 2021-08-08 10:54:14
    Temat: Re: folia na obiektyw / olympus tough
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.08.2021 o 23:34, T...@s...in.the.world pisze:

    > Witam
    > Czy ktoś spotkał się czymś takim jak folia/szkło ochronne na obiektyw? W
    > szczególności dla Olympus Tough.

    W zasadzie możesz tam nakręcić filtr ochronny. Przez adapter.

    P.P.

  • 3. Data: 2021-08-08 22:45:19
    Od: t...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:

    > W zasadzie możesz tam nakręcić filtr ochronny. Przez adapter.

    Mhm
    Ale to drogie rozwiazanie.

    --
    Titus Atomicus

  • 4. Data: 2021-08-09 01:21:57
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, August 8, 2021 at 4:45:21 PM UTC-4, n...@i...invalid wrote:

    > Mhm
    > Ale to drogie rozwiazanie.
    >
    > --
    > Titus Atomicus

    Wiele lat temu napisalem ci, ze jestes biedaczek
    i widze, ze nic sie nie zmienilo.
    Jako dobroczynca, moge ci zasponsorowac ten zakup,
    tylko nie pisz wiecej, ze dalej jestes az tak biedny.
    Moze wez sie do jakiejs roboty.

    Slon

  • 5. Data: 2021-08-09 01:26:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-08-08 o 22:45, t...@s...in.the.world pisze:

    > Mhm
    > Ale to drogie rozwiazanie.

    A normalnej zakrętki zabezpieczającej to nie ma?

    --
    animka

  • 6. Data: 2021-08-09 04:36:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-08, titus_atomicus somewhere.in.the.world <n...@i...invalid>
    wrote:

    > Mhm
    > Ale to drogie rozwiazanie.

    40-60zł wobec ceny TG-6 1700-1800zł?

    Możesz pewnie spróbować jakąś cienką folię na szkło tylko nie wiem czy
    takimi zabawami nie zniszczysz warstw przeciwodblaskowych prędzej niż
    przy normalnym użytkowaniu aparatu.

    TG-2, którego dość intensywnie swojego czasu używałem ma wciąż szybkę w
    bdb stanie, mimo, że nie certoliłem się z nim za specjalnie. Standardowa
    procedura po wyjęciu z wody to była opłukać porządnie pod kranem, jak
    się da to polać wodą okolic destylowanej, strząsnąć energicznie wszystkie
    krople i co zostało w szczelinach i ewentualnie zdmuchać cokolwiek po
    tym nie siedzi na obiektywie lub olać i dać wyschnąć.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-08-09 09:19:05
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 8.08.2021 o 22:45,
    t...@s...in.the.world<no_email@inval

    https://www.youtube.com/watch?v=G9tfcDqIrcg

  • 8. Data: 2021-08-09 16:47:45
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > 40-60zł wobec ceny TG-6 1700-1800zł?

    Podaj linka, bo ja widzę ceny około 200zl

> [...]
    > krople i co zostało w szczelinach i ewentualnie zdmuchać cokolwiek po
    > tym nie siedzi na obiektywie lub olać i dać wyschnąć.

    A trzymasz ten aparacik w pokrowcu? Bo tego się obawiam. Tzn. ciągłego
    kontaktu i otarcia powierzchni obiektywu o pokrowiec.
    --
    Titus Atomicus

  • 9. Data: 2021-08-09 23:11:55
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, August 9, 2021 at 10:47:47 AM UTC-4, n...@i...invalid wrote:

> [...]
    > >
    > A trzymasz ten aparacik w pokrowcu? Bo tego się obawiam. Tzn. ciągłego
    > kontaktu i otarcia powierzchni obiektywu o pokrowiec.

    O curwa - potega umyslu.
    Ten pokrowiec, ktory stosujesz do tego aparatu,
    to jest po to, zeby jakos zabezpieczal apparat
    przed uszkodzeniami, czy po to, zeby go uszkadzal?
    Jesli po to drugie, to po jaki pryszcz go uzywasz?
    Chlopino, szkoda mi ciebie.
    Modl sie o zdrowe nogi.

    Slon

  • 10. Data: 2021-08-10 01:48:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-09, Titus_Atomicus somewhere.in.the.world <n...@i...invalid>
    wrote:

    > Podaj linka, bo ja widzę ceny około 200zl

    Zarzuć na Allegro CLA-T01. Ca 50zł.

    > A trzymasz ten aparacik w pokrowcu? Bo tego się obawiam. Tzn. ciągłego
    > kontaktu i otarcia powierzchni obiektywu o pokrowiec.

    Trzymam w pokrowcu. Obiektyw nie ma szans się obetrzeć. Z tym, że do
    TG-2 jak i TG-5 mam sztywne futerały.

    To jest oryginał:
    https://img.favpng.com/6/10/3/olympus-tough-tg-5-oly
    mpus-tough-tg-4-csch-107-hard-case-f-tg-sg-vr-png-fa
    vpng-WJ9GU4VcLfAKqKtWSs6JJY3m8.jpg

    ale są i chińskie generyki. Zarzuć pod alim olympus tough hard case,
    albo nawet bez tough.

    Apropos, wygląda na to że TG-6 będzie miał jednak następcę. Olympus
    potwierdził, że kontynuuje prace nad linią Tough.
    https://www.digitalcameraworld.com/news/camera-rumor
    s/5

    Z tym, że jakby to szło dotychczasowym trybem to TG-7 już miałby
    premiere w okolicy maja. Ale może pandemia i restrukturyzacja bo to już
    nie Olympus a OM Digital.

    --
    Marcin