  • 1. Data: 2021-05-07 15:06:31
    Temat: [ot] stara foto - renowacja
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    czy ktos z Was ma doswiadczenie w renowacji starych foto? mysle o pracy np.
    w gimp, ps, ...
    (foto jest jako skan z foto papier)

  • 2. Data: 2021-05-07 19:27:54
    Temat: Re: [ot] stara foto - renowacja
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 07.05.2021 15:06, 1634Racine wrote:
    > czy ktos z Was ma doswiadczenie w renowacji starych foto? mysle o pracy
    > np. w gimp, ps, ...
    > (foto jest jako skan z foto papier)

    No ja mam pewne doświadczenie, obrabiałem w PS dość pokaźny zbiór
    rodzinny, gdzie najstarsze zdjęcie było z lat 60. XIX wieku.

  • 3. Data: 2021-05-07 22:56:33
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Uncle Pete w news:6095789a$0$521$65785112@news.neostrada.pl
    > No ja mam pewne doświadczenie, obrabiałem w PS dość pokaźny zbiór
    > rodzinny, gdzie najstarsze zdjęcie było z lat 60. XIX wieku.

    dzieki, to i moze bedzie podpowiedz co-i-jak :)
    zdjecie takie -> https://i.imgur.com/lKSFsME.png
    Moje dotychczasowe dosw. w sprawach renowacji sa proste: zawsze stosowalem
    In-paint -> czyszczenie z plam, brudow, Zoner Photo Studio - ew.
    Lightroom --> operacje na swiatlach,cieniach,bielach,czerniach,kontrasty...
    Takie proste, intuicyjne zabiegi. Zero jakichs... warstw na przyklad. Nie
    dobrnalem az tak.
    Przy tym zdjeciu w sprawie renowacji pojawia sie chyba wszystko:
    - sprawa swiatel (tak najogolniej)
    - pogiety papier (to jest chyba najgorsze, na ile to mozna uratowac...?)
    Nigdy nie poprawialem takiej jakosci foto (chodzi zwlaszcza o zniszczenie
    "mechaniczne").
    Celem nie jest otrzymanie bog-wi-czego :), ale zdroworozsadkowe poprawienie,
    zwlaszcza -> zminimalizowac uszkodzenia, z przeswietlen wydobyc wiecej niz
    jest.
    Jak sie za to zabrac?
    do dyspozycji np. lightroom, PS, gimp...

  • 4. Data: 2021-05-08 01:26:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > dzieki, to i moze bedzie podpowiedz co-i-jak :)
    > zdjecie takie -> https://i.imgur.com/lKSFsME.png

    Ciężka sprawa, idealne to nigdy nie będzie, ale czy przynajmniej dałoby
    się to zdjęcie jeszcze raz zeskanować dobrze dociśnięte do szyby?
    Jeszcze można spróbować sfotografować w rozproszonym świetle.

    Ta jasna plama po prawej stronie to odblask czy to zdjęcie tak ma?

  • 5. Data: 2021-05-08 02:09:05
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Uncle Pete w news:6095ccbb$0$522$65785112@news.neostrada.pl
    > Ciężka sprawa, idealne to nigdy nie będzie, ale czy przynajmniej dałoby
    > się to zdjęcie jeszcze raz zeskanować dobrze dociśnięte do szyby?

    tak. I wyjdzie to samo.

    > Ta jasna plama po prawej stronie to odblask czy to zdjęcie tak ma?

    sadzisz, ze debilnie zeskanowalem i pytam - jak to poprawic korekcjami?

  • 6. Data: 2021-05-08 10:40:40
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 08.05.2021 02:09, 1634Racine wrote:
    > Uncle Pete w news:6095ccbb$0$522$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > tak. I wyjdzie to samo.

    Jak dociśniesz lepiej (nie pokrywą skanera, tylko np. książką), mniej
    widoczne będą odblaski na załamaniach. Naprawdę sprawdzone.

    > sadzisz, ze debilnie zeskanowalem i pytam - jak to poprawic korekcjami?

    Nie musisz być opryskliwy - mogłeś dostać ten plik od kogoś.

  • 7. Data: 2021-05-08 11:24:01
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 08.05.2021 10:40, Uncle Pete wrote:

    > Jak dociśniesz lepiej (nie pokrywą skanera, tylko np. książką), mniej
    > widoczne będą odblaski na załamaniach. Naprawdę sprawdzone.

    Korekta: i nierówne oświetlenie.

  • 8. Data: 2021-05-08 14:24:19
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Uncle Pete w news:60964e89$0$510$65785112@news.neostrada.pl
    > Jak dociśniesz lepiej (nie pokrywą skanera, tylko np. książką), mniej
    > widoczne będą odblaski na załamaniach. Naprawdę sprawdzone.

    zdjecie
    takie
    jest

    > Nie musisz być opryskliwy - mogłeś dostać ten plik od kogoś.

    JEST plik jaki jest.
    (Nie. Nie dostalem od kogos.)

  • 9. Data: 2021-05-08 14:53:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 08.05.2021 14:24, 1634Racine wrote:
    > Uncle Pete w news:60964e89$0$510$65785112@news.neostrada.pl

    > zdjecie
    > takie
    > jest

    > JEST plik jaki jest.
    > (Nie. Nie dostalem od kogos.)

    No to trudno.

  • 10. Data: 2021-05-10 23:05:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 May 2021 14:53:16 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > No to trudno.

    Można skanować jeszcze na mokro. Zresztą jest jeszcze kilka innych
    sztuczek, ale jeśli 1634 zachowuje się tak, jak się zachowuje, to już
    więcej się nie odzywam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam