  • 1. Data: 2010-12-09 16:19:35
    Temat: funkcja rolki w myszce bezprzewodowej
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Od kilku lat używam zestaw bezprzewodowy klawiatura + mysz Microsoftu, i
    nawet sobie chwalę (nie pamiętam nazw, ale myszka widziana jest jako
    "Wireless Optical Mouse 2.0"). Do tej pory, odbiornik był podłączony nie do
    USB, ale po staremu - do portów PS/2. Jeden z kabli odbiornika ma wtyczke
    USB, na której fabrycznie siedziała przejściówka do PS/2; drugi kabel jest
    zakończony wtykiem PS/2. Tak więc to wpiąłem bez głębszego zastanawiania
    się - i działało, włącznie ze wszystkimi specyficznymi dla różnych aplikacji
    zachowaniami kółka myszy.

    Ostatnio chciałem tego urzyc laptopem, który nie ma oczywiście PS/2 -
    wyrzuciłem tę przejściówkę, i wpiąłem jeden z kablli do USB. Drugi kabel,
    ten zakończony wtyczka PS/2, dynda sobie luźno - co mnie zaniepokoiło tylko
    na chwile jako że i mysz, i klawiatura zadziałały w systemie.

    Niestety, nie działają niektóre funkcje rolki myszy, specyficzne dla
    aplikacji. Można co prawda w panelu konfiguracyjnym zdefiniować funkcje
    kółka dla poszczególnych aplikacji, ale lista wyboru tych funkcji jest
    ograniczona (choc dosyć liczna). No i np. w programie Sony Vegas Pro,
    specyficzne funcje kółka na timeline nie działają...

    Zna ktoś na to sposób?

  • 2. Data: 2010-12-09 16:52:37
    Temat: Re: funkcja rolki w myszce bezprzewodowej
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > ten zakończony wtyczka PS/2, dynda sobie luźno - co mnie zaniepokoiło
    > tylko na chwile jako że i mysz, i klawiatura zadziałały w systemie.

    To akurat calkowicie normalne, zestawy bezprzewodowe tez czesto dzialaja na
    tylko jednym odbiorniku wpietym w USB.

> [...]
    > ograniczona (choc dosyć liczna). No i np. w programie Sony Vegas Pro,
    > specyficzne funcje kółka na timeline nie działają...

    Mam klawiature i mysz MS, z tego co pamietam to wlasnie sporo rzeczy nie
    dzialalo bez sterownikow z ich strony, mimo ze system rozpoznal rodzaj
    urzadzenia i jakies uniwersalne zainstalowal.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-12-09 18:36:51
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> [...]
    > dzialalo bez sterownikow z ich strony, mimo ze system rozpoznal rodzaj
    > urzadzenia i jakies uniwersalne zainstalowal.

    Dzieki - ale oczywiscie zainstalowanie aktualnego sterownika wprost ze stron
    producenta było pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem - przy czym znowu przez
    chwile miałem nadzieję na poprawę, jako że dostępne są 2 odrębne downloady
    instalek - dla mojej myszki połączonej przez PS/2, i dla tejże myszki na
    USB. Oba sterowniki datowane na 2010.

    Niestety, nic się nie zmieniło - funkcji zoom in/out, ani przewijania, nadal
    nie ma dla timeline Vegas Pro...

    Czekam na kolejne sugestie i pozdrawiam

    Piotr

  • 4. Data: 2010-12-09 19:03:00
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-12-09 19:36, Piotr Wozniacki pisze:

> [...]
    > myszki na USB. Oba sterowniki datowane na 2010.
    >
    > Niestety, nic się nie zmieniło - funkcji zoom in/out, ani przewijania,

    Tak generalnie nie jest to problem sprzętowy tylko programowy i
    najlepiej i najszybciej by było, jakbyś zapytał na grupie poświęconej
    Twojemu systemowi operacyjnemu.

  • 5. Data: 2010-12-09 20:11:43
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.12.2010 19:36, Piotr Wozniacki pisze:
    > Niestety, nic się nie zmieniło - funkcji zoom in/out, ani przewijania, nadal nie ma
    dla timeline Vegas Pro...

    A na obydwu komputerach jest ten sam system operacyjny? Bo
    może pod jednym po prostu część funkcji nie jest obsługiwana.

    A tak generalnie to raczej kwestia dotyczy Windows, a nie
    sprzętu, więc zalecam przeniesienie wątku na pl.comp.os.
    ms-windows.winnt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./