  • 1. Data: 2013-05-08 14:15:03
    Temat: google wyniki pozycjonowania
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Czy wyszukując w google jakąś frazę z podaniem konkretnej daty, np. rok do
    tyłu daje nam to faktyczny obraz pozycji tej strony w google?
    Jest taka opcja w opcjach wyszukiwania. Zastanawiam się czy może to służyć
    sprawdzeniu pozycji w google, czy też jest to tylko informacyjnie?

  • 2. Data: 2013-05-09 08:26:53
    Temat: Re: google wyniki pozycjonowania
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-08 14:15, Wojtek pisze:
> [...]
    > Jest taka opcja w opcjach wyszukiwania. Zastanawiam się czy może to
    > służyć sprawdzeniu pozycji w google, czy też jest to tylko informacyjnie?

    Zdefiniuj pojęcie "faktyczny obraz pozycji". Czy sądzisz, że Google mają
    jakiś rejestr, w którym strony są uporządkowane jedna pod drugą? :-D

    Marek

  • 3. Data: 2013-05-09 12:25:25
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    > Zdefiniuj pojęcie "faktyczny obraz pozycji". Czy sądzisz, że Google mają
    > jakiś rejestr, w którym strony są uporządkowane jedna pod drugą? :-D

    Chodzi mi oto, czy cofając tę datę, dostajemy faktyczny obraz wyników
    wyszukiwania na dany dzień, tj. że strona xyz była na tej a nie innej
    pozycji.

  • 4. Data: 2013-05-09 14:58:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-09 12:25, Wojtek pisze:

    > Chodzi mi oto, czy cofając tę datę, dostajemy faktyczny obraz wyników
    > wyszukiwania na dany dzień, tj. że strona xyz była na tej a nie innej
    > pozycji.

    Absolutnie nie. Data określa jedynie filtrowanie rekordów z danego czasu
    i nie ma nic wspólnego z pozycją danej strony względem innych w tamtym
    czasie.

    Marek

  • 5. Data: 2013-05-10 08:49:01
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    > Absolutnie nie. Data określa jedynie filtrowanie rekordów z danego czasu i
    > nie ma nic wspólnego z pozycją danej strony względem innych w tamtym
    > czasie.

    czy oznacza to, że wyniki wsteczne są w kolejności losowej?

  • 6. Data: 2013-05-10 14:38:17
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-10 08:49, Wojtek pisze:

    > czy oznacza to, że wyniki wsteczne są w kolejności losowej?

    Google nigdy nie generują wyników w postaci losowej - o ile nie
    wybierzesz opcji "szczęśliwy traf". Google co pewien czas wdrażają nowe
    algorytmy sortowania wyników:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Panda
    http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Penguin

    Marek

  • 7. Data: 2013-05-10 18:05:56
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    > Google nigdy nie generują wyników w postaci losowej - o ile nie wybierzesz
    > opcji "szczęśliwy traf". Google co pewien czas wdrażają nowe algorytmy
> [...]

    To w takim razie w jakiej kolejności są te historyczne wyniki, tzn. w jakiej
    kolejności wyświetlają się strony używając opcji wyszukaj w danym przedziale
    czasu.
    Te artykuły mówią tylko ogólnie o wynikach.

    Czy na pewno te dane historyczne nie odzwierciedlają rzeczywistej pozycji w
    Google danego dnia dla danej witryny i frazy?

  • 8. Data: 2013-05-10 19:22:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-10 18:05, Wojtek pisze:

> [...]
    > przedziale czasu.

    > Te artykuły mówią tylko ogólnie o wynikach.

    Jeśli opiszesz szczegółowo jak działają te algorytmy wyszukiwania, to
    zarobisz fortunę dzieląc się tą wiedzą z pozycjonerami. Jednakże nie
    będziesz cieszył się kasą długo ginąc od kul Larry'ego Page'a :-D

    > Czy na pewno te dane historyczne nie odzwierciedlają rzeczywistej
    > pozycji w Google danego dnia dla danej witryny i frazy?

    Tak jak napisałem wcześniej - nie. Choćby dlatego, że:

    1. Być może wtedy Google sortowały w/g innego algorytmu a w międzyczasie
    weszły aktualizacje. Google uznają wtedy, że strona, która była na 1
    pozycji jest gorsza niż starszy algorytm uważał i zrzucą ją na pozycję
    np. 20.

    2. Być może połączysz się z zupełnie innym serwerem Google, który może
    dać zupełnie inne pozycje nawet jeśli szukasz w/g tej samej frazy tego
    samego dnia.

    3. Treść stron mogła się zmienić od historycznych czasów więc i ich
    jakość również i w konsekwencji ranking.

    Marek

  • 9. Data: 2013-05-11 19:05:10
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

> [...]

    > weszły aktualizacje. Google uznają wtedy, że strona, która była na 1
    > pozycji jest gorsza niż starszy algorytm uważał i zrzucą ją na pozycję np.

    Rozumiem z tego, że dane są historyczne ale metoda prezentowania zawsze
    aktualna? Stąd możliwe różnice?

    > 2. Być może połączysz się z zupełnie innym serwerem Google, który może dać
    > zupełnie inne pozycje nawet jeśli szukasz w/g tej samej frazy tego samego
    > dnia.

    Tzn. co? Jest kilka googli, które dają różne wyniki? Te "aktualne" też?

    > 3. Treść stron mogła się zmienić od historycznych czasów więc i ich jakość
    > również i w konsekwencji ranking.

    Ale mi chodzi o stan np. na 1 kwietnia 2011 roku. Wszystkie strony mają
    jakiś stan na ten dzień. I w ich obrębie wyszukuję.
    Innymi słowy, jeżeli 1 kwietnia 2011 r. wpisał bym w google frazę, np.: Jan
    Kowalski to czy uzyskam ten sam obraz wyników jaki znajduję dziś używając
    narzędzi wyszukiwania i zawężając wynik to tego dnia.
    Chodzi mi tutaj o kolejność wyświetlenia stron (pomijając reklamy płatne).

  • 10. Data: 2013-05-13 00:47:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-11 19:05, Wojtek pisze:

    > Rozumiem z tego, że dane są historyczne ale metoda prezentowania zawsze
    > aktualna? Stąd możliwe różnice?

    Tak jak napisałem: zmienia się metoda prezentowania i podałem linki.
    Zmienia się ilość stron zindeksowanych - w tym konkurencyjnych. Zmienia
    się treść stron, które kiedyś były zindeksowane, zmienia się Twój IP,
    zmienia się datacenter.

    > Tzn. co? Jest kilka googli, które dają różne wyniki? Te "aktualne" też?

    http://www.google.com/about/datacenters/

    Zdarza się tak, że szukając frazy otrzymujesz jakiś tam porządek, potem
    przez pół dnia zupełnie inny (mimo iż nic się nie zmieniło) aż w końcu
    następuje powrót do pierwotnego porządku. Dzieje się tak, że zostałeś
    przekierowany do innego datacenter. Datacenters synchronizują się między
    sobą lecz zawsze są różnice między nimi.

> [...]
    > używając narzędzi wyszukiwania i zawężając wynik to tego dnia.
    > Chodzi mi tutaj o kolejność wyświetlenia stron (pomijając reklamy płatne).

    Ok, załóżmy, że na pierwszym miejscu w 2011 jest strona x.pl opisująca
    Jana Kowalskiego. Serwis x.pl znika w 2012r albo pisze na temat Nowaka a
    nie Kowalskiego. Czy w związku z tym Google Twoim zdaniem nadal pokażą
    stronę x.pl na pierwszym miejscu, która niczego nie wspomina o Kowalskim?

    Google NIE przechowują historycznych treści lecz bieżące. Choćby z tego
    powodu i mnóstwa innych będą zmieniać kolejność. Wydaje mi się, że
    utożsamiasz pojęcie daty indeksacji z wersją tekstową serwisu z danego
    czasu.

    Marek