  • 1. Data: 2012-12-17 09:30:44
    Temat: gps w aparacie
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    witam.
    brak gps w moim nowym nabytku to podstawowa wada i nie moge przebolec ze
    calkowicie zapomnialem o tej funkcji podczas zakupu.

    czy ktos spotkal sie z modulem gos do lustrzanek canona? chodzi mi o cos
    za normalne pieniadze, no i zeby nie bylo wielkosci polowy aparatu (tak
    jak jakis modul ktory widzialem w necie, juz nie pamietam symbolu)

    wiem ze ludzie radza sobie uzywajac loggerow/trackerow ale mam pewne
    watpliwosci.

    otoz wakacyjny wyjazd to trasa przez kilka stref czasowych i nigdy nie
    zmieniam w aparacie godziny. i mam teraz watpliwosci czy uzycie takiego
    loggera ma w ogle sens bo przypuszczam ze synchronizacja bedzie
    rozjechana :-)
    oki, wiem ze moglbym zmieniac godzine w aparacie ale nigdy tego nie
    robie bo raz ze zapominam, a dwa nigdy nie wiem ze to juz inna strefa.

    a moze ustawic w aparacie czas tozsamy z UTC i jakis soft bierze
    poprawke i geotaguje wlasnie pod taki czas ?

    jakies pomysly ?

  • 2. Data: 2012-12-17 11:07:17
    Temat: Re: gps w aparacie
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 09:30:44 UTC+1 użytkownik chwdp napisał:

> [...]
    > otoz wakacyjny wyjazd to trasa przez kilka stref czasowych i nigdy nie
    > zmieniam w aparacie godziny. i mam teraz watpliwosci czy uzycie takiego
    Ma, a jeszcze większy użycie normalnego urządzenia do nawigacji, oprócz kodowania
    zdjęć może pomóc się nie zgubić :)

    > bo przypuszczam ze synchronizacja bedzie rozjechana :-)
    Są proste sposoby, aby nie była rozjechana. Większość programów do geotagowania ma
    możliwość wprowadzenia różnicy czasu między aparatem a odbiornikiem GPS, czasem na
    wiele sposobów. Polecam np to: www.geosetter.de/en/

    > a moze ustawic w aparacie czas tozsamy z UTC i jakis soft bierze
    > poprawke i geotaguje wlasnie pod taki czas ?
    To nie musi być UTC - wystarczy, że wiesz jaki to czas.

  • 3. Data: 2012-12-17 11:43:56
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    wiele sposobów. Polecam np to: www.geosetter.de/en/

    > To nie musi być UTC - wystarczy, że wiesz jaki to czas.

    ale sek w tym ze nie wiem. i co wtedy ?
    nie wiem kiedy jest zmiana czasu, po prostu jade dalej nie zawracajac
    sobie tym glowy. na mojej trasie przejezdzam conajmnie 4-5 stref i to w
    dwie strony.

  • 4. Data: 2012-12-17 13:55:03
    Od: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostradat.pl>

    Witam,

    ja polecam:
    http://global.mobileaction.com/product/product_i-got
    U_GT-600.jsp, można
    kupić w PL
    z kilku względów, jest mały, wodoodporny, ma dużą pamięć (64 MB), która
    starcza na zapis 262 000 punktów, czyli przy zapisie co 5 sekund starczy na
    15 dnia przy zapisie co 10 sek. na miesiąc pracy 24h/dobę!

    Co do ustawienia czasu, sprawa jest trywialna, podpinasz pod komputer, obok
    masz aparat i synchronizujesz - od tej chwili oba urządzenia mają ten sam
    czas. Samo tagowanie jest proste a oprócz tego zyskujesz przebieg swojej
    podróż np. na ich serwerze: http://www.a-trip.com/

    Używałem w podróży po zachodnich stanach, 21 dni, 5400 km od San Francisco
    do Denver, czyli 3 strefy czasowe, sprawdził się wyśmienicie. Dokupiłem
    tylko ładowarkę samochodowo/domową z wyjściem USB za 20 zł w sklepie NETTO
    ;)

    Bateria LiOn jest wbudowana (750mAh) i starcza na kilka dni.

    Zdjęcia mają niestety zafałszowaną godzinę i datę ze względu na strefy
    czasowe :-( Można to później poprawić, ale jest upierdliwe. Teraz jednak
    zmieniałbym strefę czasową w trakcie podróży - choć raz po przylocie albo
    taki czas ustawiłbym już w domu.

    To tyle - udanej podróży

    g a j o w y

  • 5. Data: 2012-12-17 14:11:20
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostradat.pl> napisał(a):

> [...]
    >zmieniałbym strefę czasową w trakcie podróży - choć raz po przylocie albo

    A nie ma softu, ktory po prostu na podstawie wspolrzednych geograficznych
    dopasowanych/dopisanych do zdjecia automatycznie dokona korekty czasu?
    Bo chyba do kazdych wspolrzednych mozna dopasowac strefe czasowa?

  • 6. Data: 2012-12-17 14:19:13
    Od: j00zef <k...@g...com>

    On 17 Gru, 14:11, I.Tichy <i...@...tichy.pl> wrote:

    > A nie ma softu, ktory po prostu na podstawie wspolrzednych geograficznych
    > dopasowanych/dopisanych do zdjecia automatycznie dokona korekty czasu?
    > Bo chyba do kazdych wspolrzednych mozna dopasowac strefe czasowa?

    GeoSetter ma takie oto mozliwosci synchro:
    - wg systemu
    - wg strefy czasowej
    - wg markera na mapie (wskazujesz na mapie gdzie bylo robione zdjecie
    a on dopasowuje do traka i tworzy profil czasowy dla reszty zdjec)
    - wg waypointa (nie kozystalem)

    + mozlwosc dodania recznego przesuniecia czasu

    Nie znalazlem wygodniejszego programu do geotagowania.

  • 7. Data: 2012-12-17 14:43:06
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    > obok masz aparat i synchronizujesz - od tej chwili oba urządzenia mają
    > ten sam czas. Samo tagowanie jest proste a oprócz tego zyskujesz

    nie korzystam z kompa w podrozy. dopiero po powrocie zrzucam zdjecia.
    nadal uwazam ze moj problem jest nie do rozwiazania w przypadku loggerow
    itp. ale moze o czyms nie wiem.

    widze to tak. jezeli by ustawic w aparacie czas na utc i synchronizowac
    zdjecia do czasu utc loggera, to bylo by ok. tylko nie jestem pewien
    czy logger zapisuje dwa czasy - utc i lokalny. inaczej tego moim zdaniem
    zrobic sie nie da procz manualnego zmieniania czasu w aparacie lub
    pozniej w kompie co jest o wiele trudniejsze dla mnie bo nie wiem ktore
    zdjecia w jakiej strefie czasowej zrobilem.

    chyba zmusze sie do przestawiania czasu w aparacie, ale ciezko bedzie :)

    jeszcze jedno... w aparacie w ustawieniach czasu mam tez wybieranie
    strefy czasowej. exif tego nie zapisuje na zdjeciu. ma ktos pomysl po
    jaka cholere jest ta opcja w menu ?

  • 8. Data: 2012-12-17 18:10:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >nie zmieniam w aparacie godziny. i mam teraz watpliwosci czy uzycie
    >takiego loggera ma w ogle sens bo przypuszczam ze synchronizacja

    Akurat GPS podaje czas UTC, co najwyzej odbiorniki/programy pozniej
    przerabiaja.
    A ze niestety przerabiaja, to faktycznie pozniej ciezko dociec ktora
    naprawde byla godzina, z uwzglednieniem czasu letniego :-)

    tym niemniej majac zdjecia i log, to juz raczej latwo sprawdzic czy
    sie nie mylisz o godzine czy wiecej.

    J.

  • 9. Data: 2012-12-17 19:33:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-17 14:43, chwdp pisze:

> [...]
    > czy logger zapisuje dwa czasy - utc i lokalny. inaczej tego moim zdaniem
    > zrobic sie nie da procz manualnego zmieniania czasu w aparacie lub

    Chyba silisz się na przesadną oryginalność pierwszy wpis w googla
    tracklogger i masz taką oto specyfikację:
    Dane zapisywane przez Tracklogger:

    Data UTC (rok, miesiąc, dzień),
    Czas UTC (godzina, minuta, sekunada),
    Szerokość i długość geograficzna z rozdzielczością do 1/10000
    minuty kątowej (np. 52° 32,7253 E),
    Wysokość z rozdzielczością 1 m,
    Liczba widocznych satelitów,
    HDOP w zakresie od0.1 do 25.5 z rozdzielczością 0.1,
    Tryb 2D/3D;

  • 10. Data: 2012-12-19 08:00:32
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    <ciach>

    w ramach testu uzylem programu Geosetter.
    wybralem katalog ze zdjeciami zrobionymi na przestrzeni 5 stref
    czasowych i wykorzystalem slad zapisany w garminie nuvi.

    wychodzi na to ze nie trzeba sie martwic przestawiwaniem stresf bo
    program idealnie wszystkie foty zatagowal :)