  • 1. Data: 2011-01-15 19:14:02
    Temat: gps z komorki plus komputer
    Od: "Szymon" <s...@o...eu>

    Witam,

    Z gory przepraszam jesli to nie ta grupa dyskusyjna. Nie wiedzialem gdzie
    dokladnie napisac wiec post poszedl na ta grupe.
    Chcialem zapytac czy da rade uzyc gps'a w komorce jako urzadzenie z ktorego
    bedzie korzystal komputer przenosny? Chodzi po prostu o to, ze jest program
    na komputerze, ktory wymaga urzadzenia gps podlaczonego z zewnatrz.
    Telefon to albo Nokia Navigator albo E52.
    Dziekuje z gory za pomoc.
    --
    _____________
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-15 23:16:39
    Temat: Re: gps z komorki plus komputer
    Od: "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    W dniu 2011-01-15 20:14, Szymon pisze:
> [...]
    > na komputerze, ktory wymaga urzadzenia gps podlaczonego z zewnatrz.
    > Telefon to albo Nokia Navigator albo E52.

    taka sama nazwa, ale ma .gsm na końcu, naprawdę się ukryła?

  • 3. Data: 2011-01-16 11:00:11
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 15 Sty, 14:14, "Szymon" <s...@o...eu> wrote:
> [...]
    > na komputerze, ktory wymaga urzadzenia gps podlaczonego z zewnatrz.
    > Telefon to albo Nokia Navigator albo E52.

    Jeżeli chcesz użyć E52 jako odbiornika gps do kompa to taki numer
    chyba nie przejdzie, jeżeli chcesz udostępnić pozycje gps z telefonu i
    odczytać na kompie, udostępnić innym, zapisać pozycje i takie tam to
    można robić takie manewry, jednak Tobie chodzi raczej o tą pierwszą
    opcję...

    Sam odbiornik to kompa pod usb nie jest drogi... Kupowałem ostatnio
    taki dla znajomego trackera który jeździ po UK i działa to całkiem
    dobrze, odbiornik bardzo szybko łapał pozycje nawet w pomieszczeniu
    (chyba holux z tego co pamiętam) a koszt też nie jest jakiś strasznie
    zaporowy, 170zł.

    Napisz może co konkretnie chcesz zrobić na takim zestawie, najlepiej
    na priv bo faktycznie jest to bradziej grupa .gsm niż .gps

    Pozdrawiam.
    Maciek

  • 4. Data: 2011-01-16 17:59:22
    Od: "Szymon" <s...@o...eu>

> [...]

    > Napisz może co konkretnie chcesz zrobić na takim zestawie, najlepiej
    > na priv bo faktycznie jest to bradziej grupa .gsm niż .gps

    Wiesz mi chodzi konkretniej o to by miec w komorce nokia e52 taki program
    ktory bedzie sledzil i zapisywal trase jaka przebylem lacznie z czasem.
    Nastepnie chcialbym ta trase naniesc na mape lacznie z czasem gdzie i o
    ktorej kiedy bylem. Tak samo z punktami-jestem w danym miejscu zapisuje stan
    gpsa i mam tak kilka punktow ktore pozniej nanosze na mape.

  • 5. Data: 2011-01-16 19:50:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-16 18:59, Szymon pisze:

> [...]
    > ktorej kiedy bylem. Tak samo z punktami-jestem w danym miejscu zapisuje stan
    > gpsa i mam tak kilka punktow ktore pozniej nanosze na mape.

    Napisałeś wcześniej coś zupełnie innego :-) Potrzebujesz po prostu
    rejestratora.
    Problem w tym, że ciągle działający GPS rozładuje Ci baterię bardzo
    szybko, niemniej jest parę takich programów. Swojego czasu używałem
    Sports Trackera http://store.ovi.com/content/31721
    Wprawdzie był on przewidziany do innych celów, ale doskonale sprawdza
    się jako rejestrator, dla dowolnych prędkości :-)

  • 6. Data: 2011-01-16 20:58:30
    Od: "Szymon" <s...@o...eu>

> [...]
    > Wprawdzie był on przewidziany do innych celów, ale doskonale sprawdza się
    > jako rejestrator, dla dowolnych prędkości :-)

    No nie wiedzialem jak to dokladnie opisac:)
    Ok to sproboje to pobrac i zainstalowac. A czy pozniej na komputerze bede
    mogl naniesc trase drogi jaka przebylem lacznie z czasem? Np na mape google.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 7. Data: 2011-01-16 21:14:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-16 21:58, Szymon pisze:

    > Ok to sproboje to pobrac i zainstalowac. A czy pozniej na komputerze bede
    > mogl naniesc trase drogi jaka przebylem lacznie z czasem? Np na mape google.

    Tak, z programu eksportujesz plik KML i wczytujesz go w mapy Google.

  • 8. Data: 2011-01-17 11:00:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
> [...]
    > Problem w tym, że ciągle działający GPS rozładuje Ci baterię
    > bardzo szybko, niemniej jest parę takich programów. Swojego czasu

    Albo trekbuddy - mam nadzieje ze na E52 dziala.

    > Wprawdzie był on przewidziany do innych celów, ale doskonale
    > sprawdza się jako rejestrator, dla dowolnych prędkości :-)

    Odnosnie TB dokladnie to samo :-)

    J.