  • 11. Data: 2024-05-06 07:41:30
    Temat: Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-05-2024 o 01:17, ptoki pisze:

    > Wygrzebalem te tauronowe przykladowe faktury.
    > Tam jest tak ze licza oddane i pobrane. Oddane mnoza przez 0.8 (pisza ze
    > miedzy 1 a 0.8 ale bstawiam ze te 20% zajumaja) odejmuja od pobranych i
    > kosza za te pobrane plus przesyl.

    Gadacie o czymś innym (on o netbilingu, Ty o netmeteringu).
    Dlatego pytałem o rodzaj rozliczenia.

  • 12. Data: 2024-05-06 11:44:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]

    > Tam jest tak ze licza oddane i pobrane. Oddane mnoza przez 0.8 (pisza ze
    > miedzy 1 a 0.8 ale bstawiam ze te 20% zajumaja) odejmuja od pobranych i

    No to jak wiesz jaki masz system rozliczeń to po co pytasz?

    > Ale te 300L mozna nagrzac do 90.
    > Albo grzac cegly w piecu akumulacyjnym.

    Tak, można też stopić sód ewentualnie parafinę, albo odparować wodę i
    trzymać to w chmurze. Jak chcesz druciarstwo to można wymyślać wiele
    sposobów :]

    > Do zimy nie starczy (liczylem tu kiedys akumulator na 800 stopni o
    > ekwiwalencie 4 ton wegla) Ale na pare chlodniejszych dni pomoze.
    > Zawsze to lepiej niz pompa ciepla przy -20 i ordynarne grzanie pradem -
    > grzalka.

    Tak z pewnością robienie akumulatora na 800 stopni to ekstra pomysł :P

    > No wlasnie w tauronie jakos inaczej pokazuja. No nic. nie dramatycznie
    > ale widze ze kombinuja jak moga coby prosumenta wycyckac.

    No to wiesz w jakim systemie jesteś czy nie? :>

    > Szokujaca nie, ale sporo wiecej niz zwyklemu domowi trzeba.
    >
    > Bo stale 8kW to juz jest duzo jak na dom a tu dwa razy tyle

    Co znaczy zwykłemu domowi? Ja od 8 lat mam pompę ciepła i 10kW to było
    akurat na styk jeśli chodzi o grzanie i zużycie normalne. A nawet klimy
    nie mam. 10kW foto to teraz minimum socjalne a nie "dużo" :>
    Dużo to jest tyle co mam teraz czyli 27. Ale dla mnie to akurat nie jest
    dużo bo zjadam wszystko.

    L.

  • 13. Data: 2024-05-06 12:32:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 5.05.2024 o 20:01, ptoki pisze:

    > Dzieki za sugestie.
    > Taki mam inicjalnie plan ale chcialem wiedziec jakie sa realia.
    > Innymi slowy jak bardzo musze kombinowac i energie u siebie zuzyc zeby
    > nie miec problemow o jakich czasem pisza w szmatlawcach.

    Tyle że zapominasz o jednej rzeczy, jak będziesz miał dużo PV to w
    szczycie i tak nie oddasz energii do sieci bo generalnie jest jej
    nadmiar a wątpię żebyś w okolicy już nie miał kogoś z PV.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2024-05-06 18:28:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2024 o 12:32 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Tyle że zapominasz o jednej rzeczy, jak będziesz miał dużo PV to w
    > szczycie i tak nie oddasz energii do sieci bo generalnie jest jej
    > nadmiar a wątpię żebyś w okolicy już nie miał kogoś z PV.

    Ale w okresie słabego słońca (pozostałe 6 miesięcy) pokryje swoje
    zapotrzebowanie w 70-100%.
    Jak panele były drogie to takie podejście było nieopłacalne, teraz jest
    inna kalkulacja.

    TG

  • 15. Data: 2024-05-07 08:55:52
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-05-06 04:44, Lisciasty wrote:

    > No to jak wiesz jaki masz system rozliczeń to po co pytasz?

    Pisalem czemu w inicjalnym poscie.

> [...]
    >
    > Tak z pewnością robienie akumulatora na 800 stopni to ekstra pomysł :P

    > No to wiesz w jakim systemie jesteś czy nie? :>

    Dopoki tauron nie zmieni zasad to wiem. Starczy aby robil rozliczenie
    dwa razy na rok i oddanie energii w lato a odebranie zima stanie sie
    niemozliwe.

> [...]
    > nie mam. 10kW foto to teraz minimum socjalne a nie "dużo" :>
    > Dużo to jest tyle co mam teraz czyli 27. Ale dla mnie to akurat nie jest

    Zaden dom nie potrzebuje ciagle 8kW energii poza sezonem grzewczym.
    Wiec w lato musisz oddac te energie aby w zime zuzywac te 4-6-10kW do
    grzania.

    Ergo: Nadwymiarowana fotowoltaika jest taka bo polega na buforowaniu
    rozliczen z siecia. Jak rozliczenia stana sie niekorzystne to caly
    biznes upada i jedyny pozytek z pv jest taki ze jak swieci to mozna sie
    schlodzic i lodowke zasilic. Bo reszta domu wiele pradu nie potrzebuje.

    --
    Lukasz

  • 16. Data: 2024-05-07 10:59:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 07.05.2024 o 08:55, ptoki pisze:
    > Pisalem czemu w inicjalnym poscie.

    No tak ale napisałeś jakieś bzdury które nigdy nie miały miejsca, więc w
    zasadzie nie wiem po co i co to miało dać :>

    > Dopoki tauron nie zmieni zasad to wiem. Starczy aby robil rozliczenie
    > dwa razy na rok i oddanie energii w lato a odebranie zima stanie sie
    > niemozliwe.

    No patrz, ja mam rozliczanie półroczne i jakoś udaje mi się odebrać
    energię zmagazynowaną. A to dlatego że oddana energia jest "ważna"
    półtora roku. Więc okres rozliczenia
    miesięczny/dwumiesięczny/półroczny/roczny nie ma kompletnie żadnego
    znaczenia. No może poza tym że bulisz więcej za abonament.

    > Zaden dom nie potrzebuje ciagle 8kW energii poza sezonem grzewczym.

    Moja indukcja odpalona na full pobiera 11kW. Dorzucę do tego pralkę,
    zmywarkę, ładowanie fury i nagle robi się 27kW poboru który może trwać
    kilka godzin. A jak doczepię jeszcze jedną furę to mi się robi 38kW :P
    Ale skąd, 8kW nikt nigdy nigdzie nie zużywa.

    > Wiec w lato musisz oddac te energie aby w zime zuzywac te 4-6-10kW do
    > grzania.
    No tak ale co z tego?

> [...]
    > biznes upada i jedyny pozytek z pv jest taki ze jak swieci to mozna sie
    > schlodzic i lodowke zasilic. Bo reszta domu wiele pradu nie potrzebuje.

    A jak świnie podrożeją to będziesz więcej płacił za kiełbasę, a jak
    wznowią opłaty na A4 to będziesz bulił jadąc. No i co ma mi dać ta
    informacja? :>

    L.

  • 17. Data: 2024-05-09 21:59:32
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-05-07 03:59, Lisciasty wrote:

    > No tak ale napisałeś jakieś bzdury które nigdy nie miały miejsca, więc w
    > zasadzie nie wiem po co i co to miało dać :>

    Niestety, nie czytasz to nie rozumiesz. trudno.

> [...]
    > kilka godzin. A jak doczepię jeszcze jedną furę to mi się robi 38kW :P
    > Ale skąd, 8kW nikt nigdy nigdzie nie zużywa

    Nie wiem czy rzeczywiscie tak slabo u ciebie z czytaniem czy moze to
    jakas tymczasowa obnizka kondycji.

    A moze napierdalasz ta indukcja caly czas - 24h bo o tym pisalem.

    No nic.
    Nie pomogles, popierdoliles tylko od rzeczy. Mam nadzieje ze ci to na
    humor pomoglo.