  • 1. Data: 2021-01-24 23:59:19
    Temat: Budowanie domu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W najblizszym czasie musze podjac decyzje - kupowac czy budować.

    Jako Poznaniak chciałbym dostac mozliwie duzo za mozliwie mało ;-DDD

    Wiec dom mozliwie prosty w budowie.
    Załózmy ze miałaby to byc parterówka o podstawie około 120 metrów
    (moze byc kwadrat, moze byc prostokat np 12x10)
    Dachdwuspadowy.

    Ile trzeba tak realnie liczyc wybudowanie takiego domu zakładajac
    pewien optymalny minimalizm?

    W 400 tysiacach jest szansa sie zmiescic na gotowo?
    Albo w 300 tysiacach do stanu tzw deweloperskiego?

    Oczywiście pomijam zakup działki, media sa w drodze, ogrzewanie pełna
    podłogówka pedzona piecem gazowym.

    Wezmy taki propjekt znaleziony w necie:
    Projekt domu Mini 11 WRC2739
    STANDARDOWE
    (uśrednione)
    [zł]
    Stan surowy otwarty: 175 279 (1)
    Stan surowy zamknięty: 215 728 (1)
    Stan deweloperski: 357 299 (1)
    Instalacje wewnętrzne: 35 729 (1)
    (1) Wyliczone według współczynników

    Albo taki projekt, liczony z wykorzystaniem poddasza:
    Projekt domu Studio 71 WRN1466 (extradom)
    szacunkowo stan surowy zamknięty 175.043 zł netto
    szacunkowo stan deweloperski 322.205 zł netto

    Pytam zupełnie orientacyjnie zeby nie wyjsc na lajkonika w dalszych
    research'ach :)

    Czy duzo idzie zaoszczedzic zlecajac samemu poszczegolne etapy budowy
    czy lepiej brac jedna firme i tylko dogladac poszczegolnych wykonawstw?

    Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 2. Data: 2021-01-25 09:08:36
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wiec dom mozliwie prosty w budowie.

    > Stan deweloperski: 357 299 (1)
    (...)
    > szacunkowo stan deweloperski 322.205 zł netto

    od dawna biadam, że nasz rząd w sprawie budowy mieszkań, powinien
    rozpisać konkurs na projekty najtańszych domów co 10m2. Wtedy miałbyś
    porównanie, czy z wybranych projektów można i czy warto coś "urwać".
    Ten drugi dom, z witryną sklepową, oknami dachowymi, deseczkami czy
    czymś tam na ścianach, powinien być droższy. skoro jest tańszy, to może
    ten właśnie projektant powinien zrobić prostszy, jeszcze tańszy dom? Bo
    moim zdaniem w ten sposób "urwiesz" duuużo więcej, nie płacąc za coś co
    Ci jest nie potrzebne albo wybierając rozwiązania tańsze, niż kombinując
    czy jedne czy wielu ekipom dać zlecenie. Jakbyś sam coś potrafił ogarnąć
    - mogło by być taniej. ale dzisiaj mamy bardzo zły czas na negocjacje z
    budowlańcami. bardzo zły czas.

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-01-25 09:33:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 23:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Czy duzo idzie zaoszczedzic zlecajac samemu poszczegolne etapy budowy
    > czy lepiej brac jedna firme i tylko dogladac poszczegolnych wykonawstw?

    Ze 3 lata temu w sąsiedztwie, parterówki 95m2 użytkowej (+ mini poddasze
    na wylanym stropie) razem z działką 700m2 sąsiedzi kupowali za 300 tys.
    Od lokalnego mikrodewelopera, wyposażenie w instalacje i chyba tynki ale
    nie jestem pewien. 80km od Poznania.

    L.

  • 4. Data: 2021-01-25 10:07:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.01.2021 23:59, Budzik wrote:
> [...]
    > Dachdwuspadowy.
    >
    > Ile trzeba tak realnie liczyc wybudowanie takiego domu zakładajac

    Trzy lata temu podobny domek w stanie surowym zamkniętym ~200-250 tys.
    Inny domek w okolicy z tego samego okresu ~90m2 (parterówka), stan
    surowy zamknięty ~120-140 tys.

    Ale nie dziwiłbym się gdyby teraz należało by dodać 20-30%.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2021-01-25 11:47:40
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 23:59, Budzik pisze:
> [...]
    Z innego podejścia:
    https://prostedomy.com.pl/dom-w-cenie-mieszkania.htm

> [...]
    >
    > Czy duzo idzie zaoszczedzic zlecajac samemu poszczegolne etapy budowy
    > czy lepiej brac jedna firme i tylko dogladac poszczegolnych wykonawstw?

    Masz czas i pojęcie o budowlance (typowe kubaturki mieszkalne?) jak nie
    to bierz całość inaczej wykończa Cibie jak mnie :(.
    Spychologia stosowana przez każdą ekipę! każdy następny nie sjest winny
    każdy następny woła kasę za to co zrobił a powinien poprzednik itd...
    Generalnie kolega poszedł w umowę i zbudował 1 firmą nie wnikał w
    podwykonawców instalatorów itp. i wprowadził się ponad rok wcześniej i
    zaczynając dobre 4 miesiące po nas. On ma praktycznie wszystko z
    zagospodarowaniem i ogrodzeniem, a ja mam błoto w koło.
    I żeby nie było tak źle inny znajo

    Robak

  • 6. Data: 2021-01-25 16:11:48
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > I żeby nie było tak źle inny znajo
    -my (gdzieś mi się ucięło i nie zauważyłem)

    Zbudował własnoręcznie z drobną pomocą w robotach typu fundament,
    wylewka, reszta sam! Cena dosłownie same materiały po rabatach i domek
    parterówka 140 m2 ~ 200 tys. - stan powiedzmy dev. z dużym plusem ;)

    Robak

  • 7. Data: 2021-01-25 17:45:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    lleeoo pisze:

    > Ja właśnie kończę samodzielną budowę parterowki 170m2, zleciłem
    > tylko wylewki, tynki, montaż okien, pompę ciepła robociznę stropu
    > teriva i dachu. Resztę wszystko zrobiłem sam łącznie z instalacjami.
    > Zajęło mi to ponad dwa lata popołudniami i w soboty. Koszty na
    > dzień dzisiejszy 2450zł/m2. Zostało wstawić meble, ogrodzenie
    > frontowe, podjazd i ogród. Materiały z górnego przedziału cenowego.
    > U dewelopera pewnie ponad 3000zł/m2.

    No to wychodzi 3895 zł miesięcznie za drugi etat przy budowie własnego
    domu. Nie żebym chciał z kimś polemizować, albo arbitralnie orzekać,
    co się bardziej opłaca. Po prostu twarde dane finansowe przeliczyłem
    do postaci, która ułatwia podjęcie decyzji. Jednym łatwiej będzie
    dorobić te 4kzł pracując we własnym zawodzie, inni nie mają takiej
    możliwości.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2021-01-25 18:31:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsACBCF1AA3A35Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > W najblizszym czasie musze podjac decyzje - kupowac czy budować.

    Jeśli masz 40+ lat to kupować (żeby nie zajebać się na budowie).
    około 45 przychodzi nadciśnienie i korozja. Także z ołówkiem w ręku czy
    się wyrobimy z imprezą.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 9. Data: 2021-01-25 18:45:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    24 Jan 2021 22:59:19 GMT, Budzik

    > Jako Poznaniak chciałbym dostac mozliwie duzo za mozliwie mało ;-DDD

    Mam 190m2 grzanych, do tego 55m2 garaż i pom. tech., realizowałem systemem
    gospodarczym od 2017. Brutto wyszło do tej pory 520 tys. zł (z wymurowaną
    niecką basenu ogrodowego za ok. 10 tys.), stan w zasadzie deweloeprski z PC
    GW (wymiennik poziomy sam robiłem) i reku. Brakuje tarasu, schodów
    wejściowych i docelowego ogrodzenia.

    Ale, ja mam trochę ponadprzeciętne ocieplenie, tj. 17-20cm styro w
    podłodze, 25cm styro (040) na elewacji (bo inaczej by mi nie przykryło
    rolet w oknach tarasowych), 20cm PUR na dachu (10 tys.) i jeszcze 35cm
    celulozy (8 tys.) na stropie, do tego 2 HSy (do PSK różnica 10 tys.). Także
    możnaby to jeszcze potanić. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2021-01-25 21:15:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 25.01.2021 o 18:25, lleeoo napisał:

    > Jak ktoś jest zawzięty to sobie poradzi, ja widzę tylko dwie
    > możliwości budowy albo samemu abo na gotowo od dewelopera.
    >
    > Nigdy wrzyciu nie budował bym etapami z różnymi ekipami bo bym
    > kogoś zamordował po drodze.

    Nigdy w rzyci? Niech będzie, ale w Polsce mamy sprawdzone przez
    dziesięciolecia budowanie "systemem gospodarczym" przez narodowe
    firmy "My ze Śwagrem i Teściu". I budowane tym sposobem klocki
    stoją do dziś, bo przestrzegano przy ich budowie staropolskiej
    zasady: co nagle, to po diable.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni
    (Agnieszka Osiecka)