    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Budowanie domu
    Date: Mon, 25 Jan 2021 17:45:24 +0100

    lleeoo pisze:

    > Ja właśnie kończę samodzielną budowę parterowki 170m2, zleciłem
    > tylko wylewki, tynki, montaż okien, pompę ciepła robociznę stropu
    > teriva i dachu. Resztę wszystko zrobiłem sam łącznie z instalacjami.
    > Zajęło mi to ponad dwa lata popołudniami i w soboty. Koszty na
    > dzień dzisiejszy 2450zł/m2. Zostało wstawić meble, ogrodzenie
    > frontowe, podjazd i ogród. Materiały z górnego przedziału cenowego.
    > U dewelopera pewnie ponad 3000zł/m2.

    No to wychodzi 3895 zł miesięcznie za drugi etat przy budowie własnego
    domu. Nie żebym chciał z kimś polemizować, albo arbitralnie orzekać,
    co się bardziej opłaca. Po prostu twarde dane finansowe przeliczyłem
    do postaci, która ułatwia podjęcie decyzji. Jednym łatwiej będzie
    dorobić te 4kzł pracując we własnym zawodzie, inni nie mają takiej
    możliwości.

    --
    Jarek