  • 11. Data: 2024-04-24 11:13:33
    Temat: Re: Czy prawo okresli granice chamstwa Jońskiego? [Pytanie posła Leppera 2.0?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    13289,kaminski-opuscil-posiedzenie-komisji-sledczej-
    jest-pan-swinia.html

    > Można. Ale to zła analogia, bo to pytanie z założeniem, a pytanie
    > Jońskiego (jakby go nie oceniać) jest pytaniem o to założenie.

    Tak jak zostało sformułowane IMHO opisanie tego jako (tylko) pytania
    jest sporawym (interesownym?) nadużyciem.

    > Mam wątpliwośći co do odpowiedzialności prawnej. Wspominasz, że kogoś
    > ukarano wczesniej bo z mównicy... co to konkretnie było? Zasadniczo
    > trochę dziwne karać (w sensie prawnym) za pytanie, czy był pan
    > trzeźwy/pod wpływem.

    AFAIR było to "zapytanie" "Czy prawdą jest że ...?".
    Dla mnie analogia co do treści "pytania" jest co najmniej znacząca+.
    IMHO Największa różnica sprowadza się do tego że Lepper AFAIR powiedział
    sporo więcej niż "dwa zdania", wiec obrona po linii "wymskło się" byłaby
    trudniejsza+, inny poziom łatwej do procesowego domniemania premedytacji.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2024-04-24 12:07:36
    Temat: Re: Czy prawo okresli granice chamstwa Jońskiego?
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2024-04-23 o 14:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > No kawał sqrwysyna z tego Jońskiego.

    taaa... pytanie alkoholika czy może przypadkiem był trzeźwy przez chwilę
    jest wyjątkowym skandalem oraz świństwem.

  • 13. Data: 2024-04-24 12:44:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    DaNsOuNd <d...@t...pl> pisze:

    > taaa... pytanie alkoholika czy może przypadkiem był trzeźwy przez
    > chwilę jest wyjątkowym skandalem oraz świństwem.

    Per analogia: Zapytanie się Tuska *za ile* sprzedał Polskę nie będzie
    zniesławieniem? No bo oczywiście będzie chodzić tylko o to ile zarobił
    w Brukseli bo tak "pytający" zezna przed sądem.

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2024-04-24 14:04:41
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-23 o 14:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > No kawał sqrwysyna z tego Jońskiego.

    Słowo o całości. Komisyje podobno powstały do zbadania spraw
    których sądy nie dadzą rady rozstrzygnąć, rzecz w tym że wszyscy
    członkowie są stronniczy i zamiast coś ustalić, zasadzają się tylko na
    przeciwnika politycznego. Jak dla mnie lipa.

    Toć wiadomo o co chodzi. Dla peło za czasu pisu im gorzej tym lepiej.
    Pełowcom nie udało się ubić matur w 2020, natomiast wyborki dało się
    uwalić, nawet Kidawka z Trzaskosiem chwalili się.

    A druga komisyja dot. wiz? Toć brali w łapę zawsze i hurtowo.
    Przypominajka.
    2014.
    cyt.
    Szanowny Panie Ministrze! Zwracam się do Pana Ministra w związku z
    głośnym w ostatnich latach procederem nielegalnego biznesu na wizach
    wydawanych przez polskie konsulaty na Białorusi. Z badań
    przeprowadzonych przez białoruski opozycyjny ruch ludowy Renesans
    wynika, że nawet do 80% z 350 tys. wydawanych rocznie wiz objęto
    nielegalnym pośrednictwem. Obywatele Białorusi są często zmuszani do
    wypłacania nielegalnym pośrednikom kilkuset euro za załatwienie wniosku
    wizowego. Łącznie biznes ten generuje w ciągu roku nawet kilkadziesiąt
    milionów euro.
    https://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.
    xsp?key=6F9466A1

    Ale teraz to oni "wyjaśniają" tylko czasy pisu:)

  • 15. Data: 2024-04-24 14:12:14
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Jeszcze jedno przypomnienie.

    Przed dojściem pisu do żłoba PL stała na drugim czy trzecim miejscu w UE
    pod względem liczby sędziów (procentowo ofkors). Na koniec kadencji
    wskoczyli na pierwsze miejsce w UE wyprzedzając miejsce.
    Dorzucili do systemu swojaków upychając ich kolanem.

    Lat temu z 10, średnia unijna zatrudnionych przez państwo wynosiła 25%,
    w PL ponad 28%. Jeszcze kulsonów chcą dorzucić dziś do systemu, ciekawe
    w jakim celu? I żeby wojaków było ze 300 tysi.

    Wot tak.

  • 16. Data: 2024-04-24 14:16:49
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-24 o 14:12, alojzy nieborak pisze:

    > Na koniec kadencji
    > wskoczyli na pierwsze miejsce w UE wyprzedzając miejsce.

    PL po dwóch kadencjach pisu wyprzedziła Niemcy ofkors.

  • 17. Data: 2024-04-24 16:54:30
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.04.2024 o 12:44, A. Filip pisze:

    > Per analogia: Zapytanie się Tuska *za ile* sprzedał Polskę nie będzie
    > zniesławieniem? No bo oczywiście będzie chodzić tylko o to ile zarobił
    > w Brukseli bo tak "pytający" zezna przed sądem.

    "Czy" a nie "za ile". To jest zasadnicza różnica. Oczywiście nadal
    pozostaje czy aby na pewno chodzi o "czy".

  • 18. Data: 2024-04-24 18:10:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > "Czy" a nie "za ile". To jest zasadnicza różnica. Oczywiście nadal
    > pozostaje czy aby na pewno chodzi o "czy".

    Ile Cud Przewodniczący PO-komisji uznał za (bezsporny) fakt na podstawie
    zeznań/wrażeń jednego świadka które mu widać pasowały?
    Sformułowanie jego "pytania" tak można odebrać i ja je tak odbieram.
    Czy przeczytałeś i pamiętasz (słowo w słowo) *całe* "pytanie" jak je
    Joński sformułował a nie jak zostało "skrótowo opisane" po PO-mediach?

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2024-04-24 18:24:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.04.2024 o 18:10, A. Filip pisze:

> [...]
    > Czy przeczytałeś i pamiętasz (słowo w słowo) *całe* "pytanie" jak je
    > Joński sformułował a nie jak zostało "skrótowo opisane" po PO-mediach?

    Było tutaj cytowane z "gazety", więcej nie chce mi się szukać.

  • 20. Data: 2024-04-25 01:03:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    13289,kaminski-opuscil-posiedzenie-komisji-sledczej-
    jest-pan-swinia.html

    > Tak jak zostało sformułowane IMHO opisanie tego jako (tylko) pytania
    > jest sporawym (interesownym?) nadużyciem.

    Na czym polega to nadużycie i to w dodatku jak rozumiem w sensie
    prawnym? Równiez, jak należało zadac takie pytanie, przyjmując że było
    istotne. Jesli nie było istotne to dlaczego?

> [...]
    > trudniejsza+, inny poziom łatwej do procesowego domniemania premedytacji.

    No właśnie dobrze byłoby wiedzieć za co został ukarany, bo samo pytanie
    o to czy ktoś był pod wpływem czy nie, jak bardzo może się danej osobie
    nie podobac, to w zasadzie jest pytaniem o stan faktyczny, i nie ma się
    jakoś specjalnie co obruszać.
    Czy przyznaje się pan do zabicia Hernryka W. "Wysoki sądzię, wysoki sąd
    jest świnią, *trzask drzwiami*"

    --
    Marcin