  • 31. Data: 2021-01-24 20:34:06
    Temat: Re: Konto w spadku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 14:32, Akarm pisze:

    > Mógłbyś wyjaśnić, dlaczego uważasz, że Krzysztof Halasa zniknął? No i
    > dlaczego nazywasz go wkładami terminowymi?
    > Przeczytałem wszystko i nie zauważyłem, żeby było coś wskazującego na
    > znikniecie dyskutanta. :O

    Najciekawsze, że ja też.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-01-24 20:34:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 08:45, Kamil Jońca pisze:

    > Wkłady terminowe można zerwać.

    Można, ale bywają tam terminy.

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2021-01-25 00:47:46
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >No bo przecież na te zasiłki to rząd daje, tak?

    Rząd nie ma własnych pieniędzy, daje z naszych składek i podatków.
    Co nie zmienia faktu, że ubezpieczanie na wypadek zdarzenia pewnego można
    sobie darować.
    Obniżyć ZUS/podatek o ok. 8zł miesięcznie (zakładając ok. 40 lat pracy) i
    zlikwidować ten zasiłek.

    Arek

  • 34. Data: 2021-01-25 14:56:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 stycznia 2021 o 00:47:54 UTC+1 Arek napisał(a):
    > Rząd nie ma własnych pieniędzy, daje z naszych składek i podatków.

    To zależy jaki rząd - i w ogóle to jest wymysł jakichś "wykształciuchów".
    A na poważnie nie jest ważne, czyje są pieniądze, tylko to, kto nimi dysponuje,
    niestety :(

> [...]
    > sobie darować.
    > Obniżyć ZUS/podatek o ok. 8zł miesięcznie (zakładając ok. 40 lat pracy) i

    Podatek od śmierci - to jest niezłe, kto wie, czy nie lepsze niż źródło powiedzenia
    "pecunia non olet"...

    A już mniej samolubnie to nie jest ubezpieczenie dla tego, kto umiera, tylko właśnie
    dla tych biednych sierotek/wdów z postu OP, o których nikt nie pomyślał w sensie
    tego, by posiadały choćby własne konto, bo co dopiero mówić o własnych pieniądzach -
    no, te (tzn. pieniądze, nie konto) się jeszcze ostatecznie da zorganizować nawet po
    śmierci "utrzymującego", jeśli był na tyle przewidujący, że dyspozycję na wypadek
    śmierci bankowi wydał (hmm, ciekawe, czy to może być dyspozycja jedynie przelewu, czy
    też np. umożliwienia wypłaty w kasie np. "na PESEL"?).
    Praktycznie manifestuje się w to ogłoszeniach na drzewach w podwarszawskich lasach
    (tzn. sam nie widziałem, kolega mówił, że widział): "pogrzeb 950zł, reszta zasiłku
    pogrzebowaego do odbioru następnego dnia w kasie firmy" (tzn. to 950zł to tak sprzed
    ładnych kilku lat niestety).

  • 35. Data: 2021-01-25 19:47:46
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 16:54, Michal Jankowski pisze:
    > Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw. Ile taka operacja
    > musi/powinna/może trwać?
    >
    > 1. Bank numer jeden.
    >  - środki ulokowane w funduszach. Wypłata pojawiła się po 5 dniach.

    Mam nadzieję, że wiesz że od środków ulokowanych w funduszach wypłaconych po
    śmierci właściciela płaci się 20 % podatku.
    Jeżeli nie zgłosiłeś tego faktu w funduszu to po informacji jakiegoś sygnalisty,
    dopadnie cię odpowiedzialność karno-skarbową.

    --
    peter

  • 36. Data: 2021-01-25 19:57:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Peter <k...@w...pl> writes:

    > Mam nadzieję, że wiesz że od środków ulokowanych w funduszach
    > wypłaconych po śmierci właściciela płaci się 20 % podatku.

    IIRC od jakiegoś czasu nie. Uwzględnia się koszt nabycia przez
    spadkodawcę.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 37. Data: 2021-01-26 11:12:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie, dziękuję ale odrzucam, chowałeś kiedyś kogoś z rodziny?

    -----
    > Obniżyć ZUS/podatek o ok. 8zł miesięcznie i zlikwidować ten zasiłek.

    Arek

  • 38. Data: 2021-01-26 12:56:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Najciekawsze, że ja też.

    Ty też zniknąłeś?
    A poza tym wszystko w porządku?

    --
    -
    Akarm

  • 39. Data: 2021-01-26 13:00:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    pogrzebowaego do odbioru następnego dnia w kasie firmy" (tzn. to 950zł to tak sprzed

    Ciekawe, czy sam zrozumiesz, co napisałeś? :D

    --
    -
    Akarm

  • 40. Data: 2021-01-27 12:28:35
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2021-01-25 o 19:57, Kamil Jońca pisze:

    > IIRC od jakiegoś czasu nie. Uwzględnia się koszt nabycia przez
    > spadkodawcę.

    hm, masz jakieś dowody (nr ustawy, komentarze etc), że jest tak jak piszesz?.

    IMHO, tylko w dwóch przypadkach płaci się tylko od zysków kapitałowych -> 1. gdy
    żyje małżonek/a to dziedziczy on/a 50% jednostek i płaci 19% tylko od zysków
    kapitałowych. 2. gdy spadkodawca sporządził pisemną dyspozycję komu daje ( ale
    tylko do 20-krotnośći średniego wynagrodzenia) też tylko 19% od zysku
    Pozostali spadkobiercy płacą od całości 19%.

    Jeżeli się mylę i coś się zmieniło w ustawach to podaj podstawę prawną.

    --
    peter