  • Data: 2021-01-28 11:01:41
    Temat: Re: Bank godny zaufania...?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, January 27, 2021 at 4:49:09 PM UTC+1, Krzysztof Halasa wrote:

    > Zakładam że nie piszesz o obecnych kryptowalutach - to jest dopiero
    > przekręt.

    Jeśli myślisz o tych kryptowalutach, które od początku są tak pomyślane, aby na
    koniec wydymać tych, co w nie zainwestowali, to oczywiście masz rację. Ale nie
    wszystkie chyba należą do tej kategorii. Na pewno nie bitcoin.

    Natomiast oczywiście to, co się robi z tymi walutami, czyli spekulacja (w sensie
    ekonomicznym) to jest coś, co jest uznane za dopuszczalne - niezależnie od tego, czy
    dotyczy to walut fiducjarnych, cyfrowych, surowców, commodities, akcji - wszystkiego.
    Więc fakt, że rządy próbują położyć łapę na kryptowalutach wynika przede wszystkim z
    tego, że na całej reszcie już (od zawsze, albo prawie zawsze) łapę te rządy położyły
    - z wyjątkiem obiegu gotówki, która powoli (ale coraz szybciej) zanika.
    W tym sensie kryptowaluty są ostatnim bastionem prywatności w gospodarce
    finansowej...

    witrak()