eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika. › Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    Date: Sun, 5 May 2024 18:17:59 -0500

    On 2024-05-05 14:42, Lisciasty wrote:

    > No jest jak jest. Sprzedajesz nadprodukcję, dostajesz kasę za którą
    > kupujesz kWh. Ale dystrybucja już jest płatna extra.

    Wygrzebalem te tauronowe przykladowe faktury.
    Tam jest tak ze licza oddane i pobrane. Oddane mnoza przez 0.8 (pisza ze
    miedzy 1 a 0.8 ale bstawiam ze te 20% zajumaja) odejmuja od pobranych i
    kosza za te pobrane plus przesyl.

    Czyli nie tak zle ale te 20% se tak od czapy zabieraja.

    > Nagrzanie baniaka 300L to jakieś 10kWh więc magazyn z tego marny, a
    > zużyć 300L gorącej wody to trzeba się mocno postarać. Klima ile weźmie,
    > 700W w trybie ciągłym? To są jakieś śmieszne ilości.

    Ale te 300L mozna nagrzac do 90.
    Albo grzac cegly w piecu akumulacyjnym.
    Do zimy nie starczy (liczylem tu kiedys akumulator na 800 stopni o
    ekwiwalencie 4 ton wegla) Ale na pare chlodniejszych dni pomoze.
    Zawsze to lepiej niz pompa ciepla przy -20 i ordynarne grzanie pradem -
    grzalka.

    > Niczego nie odbierasz. Masz kasę na wirtualnym koncie za którą kupujesz
    > zimą energię.

    No wlasnie w tauronie jakos inaczej pokazuja. No nic. nie dramatycznie
    ale widze ze kombinuja jak moga coby prosumenta wycyckac.

    > 40 paneli to raptem 16kW, żadna szokująca ilość.

    Szokujaca nie, ale sporo wiecej niz zwyklemu domowi trzeba.

    Bo stale 8kW to juz jest duzo jak na dom a tu dwa razy tyle

    --
    Lukasz