eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Date: Mon, 11 Jul 2022 20:41:20 +0200
    <ta6c83$2pe$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62c93d7e$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahdiq$mre$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc484c$0$454$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2022-07-11 o 17:56, Pete pisze:

    > JAk jest VAT-owcem - to faktura VAT. Jak nie jest - to rachunek.

    Takie podsumowanie co mi się teraz wydaje aby się upewnić.

    1. VAT-owiec wystawia fakturę.
    2. Jeśli to za co wystawia fakturę jest przedmiotowo zwolnione z VAT (z
    którejś tam wypowiedzi kojarzę, że korki są zwolnione) to nadal wystawia
    fakturę VAT, ale w miejscach gdzie normalnie są kwoty VAT pisze zw.
    3. Nie VAT-owiec wystawia Rachunek.

    > Niemożnaby. Jedna działalność (JDG), jedna metoda podatkowa.

    Nie umiem pozbyć się myślenia o tym jak o oddzielnej działalności.

    > Mogą się
    > mieszać różne metody - ale to z powodów różnych form działalności.
    > Np JDG, wynajem nieruchomości, zasiłek chorobowy - każdy może być inaczej.

    Czyli różnica między produkcją a wynajmem jest większa niż między
    produkcją a usługami (zakładam, że korki można nazwać usługami).

    Zastanawiam się co oznacza 'odmienna forma działalności'.
    Czy dobrze kombinuję, że to co pisałeś dotyczy wynajmu nie będącego
    działalnością gospodarczą. Jak wynajem w formie działalności
    gospodarczej to nie będzie odmienną formą od drugiej działalności bo się
    okaże, że nie są dwie działalności a jedna?

    > j.w. - jest. Już ci to na początku pisałem - że jeśli korki chcesz mieć
    > na ryczałt, to i SpJ na ryczałt. A co za tym idzie - wszyscy wspólnicy
    > muszą przejść na ryczałt.

    Sorry, że w koło Macieja to samo, ale w sumie w błąd wprowadza mnie
    fragment z podanego przez Ciebie linka:

    "Pamiętaj! Wybór przez wspólnika stawki liniowej PIT skutkuje
    opodatkowaniem w tej formie wszystkich jego dochodów z działalności
    gospodarczej."

    Nie przeglądałem całości - wysłałem sobie link na domowy komputer z
    planem, że przejrzę (ale nie wiem czy dziś).
    Ale przejrzałem okolicę tego zdania i nie znalazłem nigdzie
    analogicznego mówiącego, że wybranie rozliczenia według skali w SPJ też
    skutkuje opodatkowaniem w tej formie wszystkich dochodów z DG.

    Dlatego ponownie pojawiła mi się ta wątpliwość.

    > MAsz problem z głowy, bo warunki masz podane wyżej.

    To już ostatecznie wiem, że ryczałt odpada.
    Po raz drugi ostatecznie :)

    > W obecnej sytuacji możesz tylko przejść na skalę albo zostać na liniowym.

    Emerytura spowoduje, że kwota wolna ze skali i tak będzie
    'wykorzystana'. To powoduje, że wykresy podatek=f(dochód) są znacznie
    bliżej siebie i potencjalny 'zysk' ze skali jest mniejszy niż w sytuacji
    bez tej emerytury. Czyli logiczniejszy jest liniowy bo jak się uda
    przekroczyć próg to 'strata' ze skali szybko rośnie.

    Pytanie z zupełnie innej beczki.
    Czy to prawda, że od przyszłego roku najem z definicji wpadnie w ryczałt?
    Ostatnie zmiany nic w tym temacie nie zmieniły?

    Dzięki.
    Pozostało mi się zorientować, czy KPiR lepiej sobie jakoś samemu
    prowadzić, czy skorzystać z tego co oferuje np. mBank.
    Miesiąc temu (albo dawniej) trochę przeglądałem ich opis na ten temat,
    ale nie pamiętam aby było jakoś tak krok po kroku do poziomu
    pojedynczych zapisów. Albo jeszcze nie wszystko przejrzałem.

    Doba jest zdecydowanie za krótka :(
    P.G.