    From: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w spadku
    Date: Wed, 27 Jan 2021 12:40:47 +0100

    Peter <k...@w...pl> writes:

    > hm, masz jakieś dowody (nr ustawy, komentarze etc), że jest tak jak piszesz?.
    >
    > IMHO, tylko w dwóch przypadkach płaci się tylko od zysków kapitałowych
    > -> 1. gdy żyje małżonek/a to dziedziczy on/a 50% jednostek i płaci 19%
    > tylko od zysków kapitałowych. 2. gdy spadkodawca sporządził pisemną
    > dyspozycję komu daje ( ale tylko do 20-krotnośći średniego
    > wynagrodzenia) też tylko 19% od zysku
    > Pozostali spadkobiercy płacą od całości 19%.
    >
    > Jeżeli się mylę i coś się zmieniło w ustawach to podaj podstawę prawną.

    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/pit/ustawa-p
    it/684777,Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycz
    nych-art-2223.html
    pkt 1m)

    1m. W przypadku odpłatnego zbycia udziałów w spółce kapitałowej,
    udziałów w spółdzielni oraz papierów wartościowych, wykupu przez
    emitenta papierów wartościowych albo odkupienia (umorzenia) tytułów
    uczestnictwa w funduszach kapitałowych, a także zwrotu wkładów albo
    udziałów w spółdzielni, nabytych przez podatnika w drodze spadku,
    kosztami uzyskania przychodu są wydatki poniesione przez spadkodawcę w
    celu objęcia lub nabycia tych udziałów w spółce kapitałowej oraz
    papierów wartościowych, udziałów albo wkładów w spółdzielni, a także na
    nabycie tych tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych.

    o to chodzi?
    KJ