eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPolacy nie zabezpieczają smartfonów. Większość nawet nie wie, że została zhakowana › Re: Polacy nie zabezpieczają smartfonów. Większość nawet nie wie, że została zhakowana
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polacy nie zabezpieczają smartfonów. Większość nawet nie wie, że
    została zhakowana
    Date: Tue, 26 Jan 2021 13:16:57 +0100

    dyskusyjnych:600fece3$0$31286$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 26.01.2021 o 10:38, _Master_ pisze:

    >Jestem dokładnie tego samego zdania. Komórki wymyślono, jako drugi
    >kanał
    >w kontach bankowych i miało to sens, bo jednoczesne przejecie haseł
    >do
    >konta przez Internet i telefonu jest trudne. nie powiem, że
    >niemożliwe,
    >ale trudne. Ale ludzie nadal dla wygody instalują aplikacje bankowe,
    >banki je publikują, by jak najwięcej transakcji wypchnąć z oddziałów,
    >bo
    >taniej.

    No nie wiem, czy trafna diagnoza.

    Komu by sie chcialo biegac do oddzialu, gdy moze zalatwic sprawe przez
    internet.

    Banki moze sie chca pochwalic "nowoczesnoscia", moze klienci narzekaja
    na niedostepnosc w terenie, moze nie chce im sie dopracowac ST na
    telefoniczny ekran, moze licza na zarobek na BLIK/NFC ... bo tak
    wyraznie to widac raczej jedno - masowo chca banki przejsc z
    autoryzacja do apki mobilnej.

    I tak prawde mowiac - wydaje mi sie, ze trudniej zhackowac apke niz
    dobrac sie do SMS na smartfonie ...

    A swoja droga - to Plus ostatnio reklamuje "sprawdz czy twoj telefon
    nie jest zhackowany - aplikacja UseCrypt w salonach plusa".

    J.