  • 1. Data: 2010-01-10 18:11:49
    Temat: i pytanie drugie - jaki aparat? :)
    Od: roger <r...@r...pl>

    Ktory wybrac dla poczatkujacego amatora, ktory chce sie nauczyc podstaw
    fotografii:

    - uzywanego Nikona D70/D70s
    - uzywanego Nikon D80
    - uzywanego Nikona D100
    - czy moze warto jednak dolozyc i kupic juz CMOS, czyli Nikon D90 :)

    roger

  • 2. Data: 2010-01-10 19:06:09
    Temat: Re: i pytanie drugie - jaki aparat? :)
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    Gdybym był początkującym amatorem i miałbym uczyć się podstaw to
    wybrałbym raczej nowego Olympusa E-420/520. A co później to zależałoby
    co mnie rajcowałoby w fotografowaniu.

  • 3. Data: 2010-01-10 19:19:08
    Od: roger <r...@r...pl>

    P.Sperling wrote:
    > Gdybym był początkującym amatorem i miałbym uczyć się podstaw to
    > wybrałbym raczej nowego Olympusa E-420/520. A co później to zależałoby
    > co mnie rajcowałoby w fotografowaniu.

    OK, tylko ze ze wzgledu na dostep do innego sprzetu, wybralem wlasnie
    Nikona. A w nikonie co bys wybral jako poczatkujacy amator? :)

    roger

  • 4. Data: 2010-01-10 19:31:00
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 10 Sty, 20:19, roger <r...@r...pl> wrote:
    y w fotografowaniu.

    > OK, tylko ze ze wzgledu na dostep do innego sprzetu, wybralem wlasnie
    > Nikona. A w nikonie co bys wybral jako poczatkujacy amator? :)
    >
    > roger
    D80 z opcja zmiany na d90. Uzasadnienie. D100 odpada ze wzgladu na
    przestazalosc, ma tylko wartosc kolekcjonerska.
    D70, czemu nie, znajdziesz juz sztuki dobrze zjechane. Jak Ci nie
    zalezy na wysokim ISO, i masz krucho z kasa to D80 wygrywa.
    StaM

  • 5. Data: 2010-01-10 20:35:50
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    P.Sperling wrote:
    > Gdybym był początkującym amatorem i miałbym uczyć się podstaw
    > to wybrałbym raczej nowego Olympusa E-420/520.

    A ja nie, bo zniechecalby mnie malenki wizjer (roznica w porownaniu do
    innych systemow jest wyrazna) i niewygodnie (bo z boku) umieszczony
    wyswietlacz w wizjerze.

    --
    KILu

  • 6. Data: 2010-01-10 21:58:21
    Od: mt <t...@i...pl>

    roger pisze:

    > OK, tylko ze ze wzgledu na dostep do innego sprzetu, wybralem wlasnie
    > Nikona. A w nikonie co bys wybral jako poczatkujacy amator? :)

    To może jeszcze napisz, do czego masz dostęp, to będzie chociażby
    wiadomo, czy potrzebujesz np. śrubokręta czy nie.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2010-01-11 09:12:19
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    Owszem, to prawda. Niemniej uważam, że ilość zalet w porównaniu z ceną
    powoduje, że byłby to IMO jeden z najlepszych wyborów dla kogoś kto
    przesiada się z analoga lub cyfrowego kompakta. Osoba która zaczyna
    zabawę z dSLRami nieco inaczej widzi swoje potrzeby. Kwestia
    ograniczeń swoich i aparatu, oraz rozpoznania przyszłych potrzeb i
    zasobności kieszeni.

    Za najpoważniejszą uważam jakość standardowych słoików (oraz solidność
    wykonania). Przyznam, że w tej mierze Olympusom entry level raczej
    mało co podskoczy, a chyba nic tak nie frustruje jak zonk związany z
    wykryciem (raczej wcześniejszym niż późniejszym), że za niezbyt
    porywającymi rezultatami stoi nie tyle brak umiejętności (te można
    nabyć z czasem i po przyłożeniu się) ile braki sprzętowe.

    Dla początkującego jestem zwolennikiem sprzętu nowego - chyba że ktoś
    ma znajomego który organoleptycznie pokaże na co zwracać uwagę w
    sprzęcie używanym..

  • 8. Data: 2010-01-11 10:52:18
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    Odpowiedź jest natychmiastowa :)

    Nikon D80 - sprawdzałem ISO - 1600 OK.
    Poza tym koleżanka ma takiego z 18-135, nic nie wie o servo a ostre ważki w
    locie łapie... ja poszedłem na łatwiznę i kupiłem 7D.

    Nikon D80, wyłącz sobie wszystkie redukcje szumu, obniż kontrast do minimum,
    przejdź na nef, kup Capture NX2 i jesteś gotów :)
    Ze szkieł polecam Tamrona 17-50VC lub Nikkora 16-85VR.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 9. Data: 2010-01-11 11:32:00
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    gietrzy pisze:
    > Odpowiedź jest natychmiastowa :)
    >
    > Nikon D80 - sprawdzałem ISO - 1600 OK.

    > Nikon D80, wyłącz sobie wszystkie redukcje szumu,
    Dochodzę do wniosku, że redukcje sa większym złem niż sławny szum D80.
    Znalazłem, ze kilka opcji odłączyłem po poprzedniku, jedna została ;)

    > obniż kontrast do minimum,
    Nie znałem? W RAW też dotyczy?

  • 10. Data: 2010-01-11 19:54:54
    Od: roger <r...@r...pl>

    mt wrote:
    > To może jeszcze napisz, do czego masz dostęp, to będzie chociażby
    > wiadomo, czy potrzebujesz np. śrubokręta czy nie.

    Mam dostep do kilku profesjonalnych obiektywow Nikona.

    roger