  • 1. Data: 2010-01-10 19:05:38
    Temat: Czarnobyl
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Bardzo ciekawe 2 foto relacje z Czarnobyla,Prypeci i okolic:

    http://www.podniesinski.pl/portal/?p=792

    http://www.podniesinski.pl/portal/?p=1747

  • 2. Data: 2010-01-10 19:17:47
    Temat: Re: Czarnobyl
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p...@N...gazeta.pl pisze:
    > Bardzo ciekawe 2 foto relacje z Czarnobyla,Prypeci i okolic:
    > http://www.podniesinski.pl/portal/?p=792
    > http://www.podniesinski.pl/portal/?p=1747

    Kilka lat temu to była prawda. Dziś to już niestety w dużym stopniu
    skansen do wyciągania kasy z turystyki. Owszem, sama elektrownia (znaczy
    resztki) to wciąż śmierć, ale reszta... lipa już niestety. Może nie do
    zamieszkania ze względu na nieliczne, porozrzucane miejsca podwyższonej
    radiacji, ale tam (w mieście) już nic się strasznego nie dzieje.
    Za to jest dużo ciekawych opuszczonych miejsc, które obecnie nieliczni
    eksplorują, bardziej autentycznych. Zresztą nie tylko w Rosji, ale i np.
    w Stanach.

    Ludzkość ma hopla na punkcie ''promili''. Wystarczy choćby artykuł z
    dzisiejszych serwisów o awarii w jakiejś elektrowni: ''poziom
    promieniowania w rejonie elektrowni pozostaje w normie'' zamiast ''nie
    zwiększył się''. To pierwsze każdy Kowalski interpretuje, że ''jest
    katastrofa, ale sprzedani uczeni coś tam ukrywają zasłaniając się normami''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-01-10 19:27:43
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo ciekawe 2 foto relacje z Czarnobyla,Prypeci i okolic:
    >
    > http://www.podniesinski.pl/portal/?p=792
    >
    > http://www.podniesinski.pl/portal/?p=1747

    Super :) Robi wielkie wrażenie.
    Byłem na tym basenie. Oczywiście w "Modern Warfare" ;)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-10 20:47:35
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-10 20:17, Janko Muzykant wrote:

    > Kilka lat temu to była prawda.

    Pamiętam jak byłem młodszy to ciarek dostawałem na temat prasowych
    newsów na temat czarnobylskiego sarkofagu ;). Można było odnieść
    wrażenie że apokalipsa nadchodzi ;). Teraz to mi to, noo... Nie będę się
    wyrażać ;). Zawsze przy temacie Czarnobyla gorąco namawiam do zapoznania
    się ze stanowiskiem naukowców a nie newsożerców. Na stronie ATVN jest
    kilka odcinków na temat Czarnobyla które prowadzi Prof. dr hab. Ludwik
    Dobrzyński z Instytut Problemów Jądrowych Świerk.
    Wystarczy wejść na stronę:
    http://www.atvn.pl/index_sub_page.php?atvn=archiwum/
    index&title=ARCHIWUM
    i w wyszukiwarkę wpisać Czarnobyl.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 5. Data: 2010-01-10 20:52:51
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-10 20:17, Janko Muzykant wrote:
    > Za to jest dużo ciekawych opuszczonych miejsc, które obecnie nieliczni
    > eksplorują, bardziej autentycznych. Zresztą nie tylko w Rosji, ale i np.
    > w Stanach.

    Dlatego moim ulubionym blogiem jest http://www.englishrussia.com/ . Jak
    się przeszuka to można zobaczyć niesamowite zasoby Rosji. Wszelkiego
    rodzaju złomowiska, opuszczone bazy wojskowe, i przede wszystkim
    monumentalne krajobrazy.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 6. Data: 2010-01-11 14:57:46
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Za to jest dużo ciekawych opuszczonych miejsc, które obecnie nieliczni
    > eksplorują, bardziej autentycznych. Zresztą nie tylko w Rosji

    Racja, jest jeszcze wiele rownie ciekawych miejsc. Gdyby Ci kiedys
    strzelilo do glowy wybierac do podobnego skansenu przemyslu to daj znac,
    lubie takie klimaty wiec bym chetnie dolaczyl.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 7. Data: 2010-01-11 17:42:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hid94v$7q8$1@news.onet.pl...

    > Kilka lat temu to była prawda. Dziś to już niestety w dużym
    > stopniu skansen do wyciągania kasy z turystyki. Owszem, sama
    > elektrownia (znaczy resztki) to wciąż śmierć,

    Sama elektrownia pracowala sobie jeszzcze 15 lat. Bez jednego
    reaktora, potem bez dwoch ..

    > Może nie do zamieszkania ze względu na nieliczne, porozrzucane
    > miejsca podwyższonej radiacji, ale tam (w mieście) już nic się
    > strasznego nie dzieje.

    http://www.elenafilatova.com/
    http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/

    Strasznego nic, ale poziom jednak wysoki i po latach grozi
    nieszczesliwym zyciem.

> [...]
    > zamiast ''nie zwiększył się''. To pierwsze każdy Kowalski
    > interpretuje, że ''jest katastrofa, ale sprzedani uczeni coś tam

    A tez nie jestes pewien czy ''nie zwiększył się'', czy "zwiekszyl,
    ale pozostaje w normie dopuszczalnej" :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-01-11 18:04:49
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-11 18:42, J.F. wrote:
    > A tez nie jestes pewien czy ''nie zwiększył się'', czy "zwiekszyl, ale
    > pozostaje w normie dopuszczalnej" :-)

    Zabawne jest to że ziemia też wytwarza promieniowanie i np. takie
    naturalne promieniowanie jest wyższe w Skandynawii niż w tym skażonym
    mieście Prypeć. Kolejny fakt że ludzi przymusowo przesiedlano w rejony o
    wyższym promieniowaniu naturalnym niż na skażonych terenach okolic
    Czarnobyla. Nie chcę umniejszać rangi tej katastrofy chociażby ze
    względu na ofiary nikczemniej akcji ratowniczej. Chcę jedynie pokazać
    jak wiele mitów krąży wokół tego wydarzenia, mitów bardzo szkodliwych,
    chociażby dla naszej obecnej sytuacji energetycznej. Dlatego jeszcze raz
    gorąco namawiam do zapoznania się z wykładami prof. dr hab. Ludwika
    Dobrzyńskiego z Instytutu Problemów Jądrowych Świerk. Wykłady dostępne
    na stronie:

  • 9. Data: 2010-01-11 19:02:30
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 11 of Jan 2010 15:57, Waldemarrr wrote:

    > Racja, jest jeszcze wiele rownie ciekawych miejsc. Gdyby Ci kiedys
    > strzelilo do glowy wybierac do podobnego skansenu przemyslu to daj
    > znac, lubie takie klimaty wiec bym chetnie dolaczyl.

    Pewnie to znasz, ale inni mogą nie znać:
    http://www.opuszczone.com

    --
    nb

  • 10. Data: 2010-01-12 16:45:25

    W dniu 2010-01-10 20:05, p...@N...gazeta.pl pisze:
    > Bardzo ciekawe 2 foto relacje z Czarnobyla,Prypeci i okolic:
    >
    > http://www.podniesinski.pl/portal/?p=792
    >
    > http://www.podniesinski.pl/portal/?p=1747

    Czy to są Twoje relacje ?
    Ponieważ jestem zaciekawiony takim wyjazdem, a szczególnie tym jak się
    zdobywa takie zezwolenia ?

    Pzdr