  • 1. Data: 2009-07-29 08:08:39
    Temat: identyfikacja kota ;)
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Hej, naszedł mnie taki luźny temat, jak to pewnego ranka się zdziwiłem
    że w piwnicy(było otwarte okienko) miałem więcej niż swojego jednego kota.
    Ogólnie do sierściuchów nic nie mam, bardzo je lubię, ale w domu
    chciałbym mieć tylko swojego.
    Sedno sprawy... Zrobię klapkę w okienku do piwnicy, coś na wzór z
    chamerykańskich filmów, z tą różnicą, że klapka do wewnątrz otwierała by
    się tylko gdy w pobliżu znajdował by się mój własny kot. Na zewnątrz
    może się otwierać zawsze(jak by się przypadkiem coś za pałętało to żeby
    mogło wyjść)
    W konstrukcji takiego ustrojstwa widzę dwa problemy
    1. Tresura kota, który to jak na prawdziwego kota przystało chodzi
    własnymi drogami
    2. Identyfikacja kota - tutaj prośba o Waszą inwencję

    Z elektroniką jestem obyty, sam mam wiele pomysłów, ale przeważnie są to
    jakieś "armaty na wróbla", a przecież wśród sąsiedzkich kotów niema
    "kota hakera"
    Z drugiej strony magnes i kontaktron ma za mały zasięg - aż tak kota nie
    wytresuje żeby przykładał "coś" do "czegoś";)

    Polećcie coś ciekawego, taniego, prostego, skutecznego, małego.
    Kot nosi obrożę więc dokleić do niej coś małego nie będzie problemu.
    Najlepiej jak by to coś nie potrzebowało prądu.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2009-07-29 08:16:47
    Temat: Re: identyfikacja kota ;)
    Od: m...@p...onet.pl

    > Polećcie coś ciekawego, taniego, prostego, skutecznego, małego.

    Polecam siatkę w oknie. Moja drapie w siatkę, ja się budzę i wpuszczam do domu.
    Identyfikację przeprowadzam za pomocą przetwornika optycznego (a nawet dwóch -
    stereoskopia) i sieci neuronowej ;)

    Tylko to wstawanie o 4 nad ranem, bo jaśnie pani mysz złowiła i chce się
    pochwalić :)

    Pozdrawiam
    Marcin S.

  • 3. Data: 2009-07-29 08:26:31
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    A może jakiś system transponderowy typu kontrola dostępu? Wieszasz kotu
    pastylkę zbliżeniową na szyję pod lub nad otworem, przez który ma wchodzić
    czytnik i jak się kot zbliży to elektromagnes puszcza rygiel blokujący
    klapkę na jakiś czas i kot może wejść.

    Szukaj Prox lub Acco

    PC

  • 4. Data: 2009-07-29 08:38:58
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    PC pisze:
> [...]
    > pastylkę zbliżeniową na szyję pod lub nad otworem, przez który ma wchodzić
    > czytnik i jak się kot zbliży to elektromagnes puszcza rygiel blokujący

    No to jest to coś co zakwalifikowałem jako armatę, ale dzięki.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-07-29 08:40:17
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > się tylko gdy w pobliżu znajdował by się mój własny kot. Na zewnątrz
    > może się otwierać zawsze(jak by się przypadkiem coś za pałętało to żeby

    Jak ma obrożę, to mały kłopot. RFID załatwi sprawę.
    K.

  • 6. Data: 2009-07-29 08:42:43
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

> [...]
    > mieć tylko swojego.
    > Sedno sprawy... Zrobię klapkę w okienku do piwnicy, coś na wzór z

    istnieją już takie 'gotowce' - rfid i blokowana klapka, cena w UK to 30 GBP,
    w polsce nie widziałem ale ebay pewnie ma

  • 7. Data: 2009-07-29 08:44:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:h4onj0$sve$7@node1.news.atman.pl...

    > No to jest to coś co zakwalifikowałem jako armatę, ale dzięki.

    A nie wystarczy zwyly zamek szyfrowy ?
    Koty ponoc inteligentne sa, to chyba potrafia obsluzyc ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-07-29 08:53:36
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > No to jest to coś co zakwalifikowałem jako armatę, ale dzięki.

    No to zrób mu komputerową identyfikację twarzy lub skan siatkówki oka :)

    JanuszR

  • 9. Data: 2009-07-29 09:00:56
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    To może jendak jakiś mały ale silny magnes neodymowy i hallotron z prostym
    układem wzmacniająco-sterującym do obsługi rygla.

    PC

  • 10. Data: 2009-07-29 09:02:37
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/35