  • 1. Data: 2013-04-29 04:03:36
    Temat: identyfikacja programu do backupu
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    dostalem kilka tasm LTO2, na ktorych podobno zostaly zgrane jakies
    nieslychanie wazne rzeczy i mam to odtworzyc. no i dobrze, ale nie za
    bardzo wiem czym to odtworzyc, a osoba ktora mi dala te tasmy, nie wie
    nawet o co pytam.
    oczywiscie mam naped, ale program Symanteca Backup Exec nie daje sobie
    rady z tymi tasmami, twierdzac, ze sa mu one obce. potrafi jednak
    poprawnie odtworzyc nazwy tych tasm.

    czy jest jakis software, metoda, ktora mozna przynajmniej sprawdzic
    jakiego programu użyto, do stworzenia tych backupow? wtedy moze bym mogl
    jeszcze kombinowac. albo moze metoda, ktora by pozwolila sciagnac z tych
    tasm dane metoda bit po bicie? moze tarem? robil ktos, cos takiego kiedys?

    z gory dzieki za wskazowki. <rs>

  • 2. Data: 2013-04-29 12:01:11
    Temat: Re: identyfikacja programu do backupu
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-04-28, o godz. 22:03:36
    rs <n...@n...spam.info> napisał(a):

> [...]
    > mogl jeszcze kombinowac. albo moze metoda, ktora by pozwolila
    > sciagnac z tych tasm dane metoda bit po bicie? moze tarem? robil

    Czy napęd który masz do tych taśm to ten na którym te taśmy były
    nagrane? Jeśli tak to sprawdź czy producent napędu nie załączał
    jakiegoś softu do niego. Poza czy wiesz pod jakim systemem operacyjnym
    nagrano te kasetki? Jeśli Win to może to wbudowany w niego systemowy
    backup. Jeśli to jakiś linux czy unix to możliwe że tar był w użyciu.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2013-04-29 16:39:43
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 29 Apr 2013 12:01:11 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]

    dzieki za odzew.

    >Czy napęd który masz do tych taśm to ten na którym te taśmy były
    >nagrane?

    nie. mam swoje.

    >Jeśli tak to sprawdź czy producent napędu nie załączał
    >jakiegoś softu do niego. Poza czy wiesz pod jakim systemem operacyjnym
    >nagrano te kasetki?

    moge jedynie gdybac, ze byl to XP/server albo OSX. linux prawie na
    pewno nie.

    >Jeśli Win to może to wbudowany w niego systemowy
    >backup. Jeśli to jakiś linux czy unix to możliwe że tar był w użyciu.
    >Zdrówko

    to na pewno nie backup, bo Backup Exec czyta ten systemowy backup bez
    problemu. <rs>

  • 4. Data: 2013-04-30 12:42:55
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-29 16:39, rs pisze:

    > to na pewno nie backup, bo Backup Exec czyta ten systemowy backup bez
    > problemu. <rs>

    A kasetki 100% sprawne? Słyszałem o przypadku, gdzie backup był na
    kasetki, a potem wynoszone do innego pomieszczenia i przechodziło się
    przez bramkę magnetyczną, która to uszkadzała dane - po nagraniu były
    sprawdzane, po przeniesieniu już nie i w sytuacji awaryjnej był problem.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 5. Data: 2013-04-30 18:12:41
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 4/30/2013 6:42 AM, BQB wrote:

> [...]
    > przez bramkę magnetyczną, która to uszkadzała dane - po nagraniu były
    > sprawdzane, po przeniesieniu już nie i w sytuacji awaryjnej był problem.

    no glowy za to, ze sa w 100% sprawne dac nie moge, ale to by bylo troche
    dziwne, zeby nagla 4 kasety padly. nie sadze, zeby przechodziliy przez
    bramke magnetyczna, a jesli juz, to prawdopodobnie progam by mi
    powiedzial, ze kaseta jest uszkodzona, a nie czytal jej nazwe i potwem
    mowil, ze jest obca. dlatego wiec pytalem, czy moze jest jakis sposob
    sciagniecia danych z tasmy bit po bicie. <rs>

  • 6. Data: 2013-04-30 22:31:10
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    W dniu 2013-04-29 04:03, rs pisze:
> [...]
    > tasm dane metoda bit po bicie? moze tarem? robil ktos, cos takiego kiedys?

    A spróbuj mimo wszystko z jakiegoś linuxa, nawet liveCD i tarem co nieco
    pomacać tą taśmę... tar powinien cokolwiek napisać :) poza tym, pod
    linuxem to i jakieś zgranie na inny nośnik celem dalszej analizy
    niskopoziomowo jest łatwiejsze czy próba dostępu do taśmy (narzędzie mt
    chociażby).

    --
    Tomek Głowacki

  • 7. Data: 2013-05-01 02:42:30
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 4/30/2013 4:31 PM, Tomek Głowacki wrote:

> [...]
    > linuxem to i jakieś zgranie na inny nośnik celem dalszej analizy
    > niskopoziomowo jest łatwiejsze czy próba dostępu do taśmy (narzędzie mt

    dzieki. taki jest plan. mialem to zrobic wczoraj, ale sie nie wyrobilem.
    <rs>