  • 261. Data: 2011-05-26 12:36:40
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 25 Maj, 14:59, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > Pół żartem mogę
    > powiedzieć, że masz tak dużo, bo nie stosujesz TDD.
    >
    > Z tego co rozumiem, to w S&W przez większość czasu powinienes nie mieć
    > żadnych bugów w ogóle (o których wiesz).

    I właśnie tak jest. Ale w ciągu całego czasu użytkowania systemu tych
    bugów może się nazbierać - otwartych jest zwykle 0 lub 1, ale
    zamkniętych stale przybywa.
    Teraz wyobraź sobie, że masz kilku użytkowników, każdy na innej wersji
    - baza zamkniętych już bugów jest konieczna chociażby po to, żeby móc
    łatwiej rozpoznać duplikat przy zgłoszeniach od różnych użytkowników.

    A oprócz bugów są też feature requesty, których może być kilka(naście/
    dziesiąt) otwartych na raz. Czy jest sens używać osobnych systemów do
    różnych typów zadań? Nie, bo różnica pomiędzy bugiem a feature
    requestem jest jedynie *umowna* - czasami feature request potrafi mieć
    wyższą wartość dodaną dla użytkownika, niż poprawka buga, więc nawet
    nie ma sensu mówić, że bugi są ważniejsze.
    W ten sposób dochodzimy do wniosku, że musi istnieć jakaś baza
    interakcji z użytkownikiem (bugi, feature requesty, zapytania, itd.).

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 262. Data: 2011-05-26 15:01:16
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 26, 1:36 pm, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > I właśnie tak jest. Ale w ciągu całego czasu użytkowania systemu tych
    > bugów może się nazbierać - otwartych jest zwykle 0 lub 1, ale
    > zamkniętych stale przybywa.

    SIę gadza i o tym pisałem: ewidencjonowanie zamkniętych bugów to inna
    sprawa. Nie wiem jakie masz w tym względnie doświadczenia, ale ja jak
    rpacowałem nad jakimś projektem to praktyka była zwykle taka, że
    otwartych bugów było dużo i w związku z tym utrzymywało się bazę
    bugów, która służyła się do orientowania jakie bugi są jeszcze do
    naprawienia, kto ma to zrobić, jaki jest priorytet plus jakieś traile
    dotyczące tego
    kiedy , przez kogo i w jakich okolicznościach zostały wykryte,
    ewentualnych klientów, którym dany bug przeszkadza itd.

> [...]
    > dziesiąt) otwartych na raz. Czy jest sens używać osobnych systemów do
    > różnych typów zadań? Nie, bo różnica pomiędzy bugiem a feature

    Mimo to w używanych przeze mnie systemach do śledzenia bugów i
    poprawek zwykle jest pozycja defect/enhancement.

    > - czasami feature request potrafi mieć
    > wyższą wartość dodaną dla użytkownika, niż poprawka buga, więc nawet
    > nie ma sensu mówić, że bugi są ważniejsze.

    A dla mnie jest z kolei sensowna sugestia, że w rozpoznanych tego typu
    sytuacjach waga naprawy buga jest często niedoceniana.

    Jakbym miał się określić jak należy w takiej sytuacji postępować, to
    bym powiedział: jeśli się nie da szybko naprawić, to trzeba szybko
    przerobi na feature. Poważnie - polegałoby to na tym, żeby w miarę
    możliwości wyciąć kawałek funkcjonalności wokół tego buga,
    poinformować klienta i dopisać dodanie z powrotem tej funkcjonalności
    na listę stories/feature requests, do spriorytetyzowania w trakcie
    następnej iteracji.

  • 263. Data: 2011-05-26 18:29:07
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 26 Maj, 17:01, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > poinformować klienta i dopisać dodanie z powrotem tej funkcjonalności
    > na listę stories/feature requests, do spriorytetyzowania w trakcie

    No bez jaj.
    Wracamy do tematu: w systemie przesyłania komunikatów jitter ma być
    niezależny od awarii poszczególnych odbiorców. Okazuje się (bug), że
    jednak nie jest.
    Jaką funkcjonalność wokół tego buga wycinamy? Przesyłanie komunikatów?

    To co napisałeś sugeruje, że system jest sumą swoich
    "funkcjonalności", które są w miarę niezależne i można je osobno
    dodawać (i testować). Tak jest tylko w programie do konwersji ASCII na
    Morse'a i tym, które są jemu strukturalnie równoważne.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 264. Data: 2011-05-26 21:11:43
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 05/26/2011 02:36 PM, Maciej Sobczak wrote:

    > I właśnie tak jest.

    No nie wiem. Jak kompilujesz soft na AIX 4.3 i nagle na 6.1 przestaje
    działać jak trzeba, a najnowszy system, jakim dysponujesz, to 5.3, to
    "choćby skały srały", taki bug będzie wisiał.

    I to nie jest sytuacja hipotetyczna, dla mnie bread and butter. Więc
    wiszą. Poprawia się to, co się da poprawić.

    JD

  • 265. Data: 2011-05-27 04:52:10
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/05/2011 19:29, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    > jednak nie jest.
    > Jaką funkcjonalność wokół tego buga wycinamy? Przesyłanie komunikatów?

    W tym przypadku to banał: że jitter jest niezależny od awarii
    poszczególnych odbiorców. Fizycznie nic nie trzeba wycinać, po prostu
    skreślasz to z ficzerów, jakie posiada twój produkt i wpiszusz na listę
    ficzerów, które trzeba dodać.

  • 266. Data: 2011-05-27 10:34:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.05.2011 06:52, Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > poszczególnych odbiorców. Fizycznie nic nie trzeba wycinać, po prostu
    > skreślasz to z ficzerów, jakie posiada twój produkt i wpiszusz na listę

    A jak w core będzie bug? To co? Też dasz jako ficzer do dodania (w
    przyszłości aplikacja będzie działać?)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 267. Data: 2011-05-27 10:44:11
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 27, 11:34 am, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > A jak w core b dzie bug? To co? Te dasz jako ficzer do dodania (w
    > przysz o ci aplikacja b dzie dzia a ?)

    No, jeśli masz buga, który powoduje, że centralna funcjonalność
    twojego programu nie działa, lub działa niepoprawnie lub niestabilnie,
    to prawdopodobnie powinieneś to jednak poprawić w pierwszej
    kolejności, nawet jeśli to jest trudne. :)

  • 268. Data: 2011-05-27 14:15:15
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 26, 10:11 pm, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

> [...]
    >
    > I to nie jest sytuacja hipotetyczna, dla mnie bread and butter. Więc
    > wiszą. Poprawia się to, co się da poprawić.

    To, że soft nie działa na wersji systemu, której nie wspierasz, to nie
    bug.

  • 269. Data: 2011-05-27 15:00:57
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > To, że soft nie działa na wersji systemu, której nie wspierasz, to nie
    > bug.

    To zalezy jakie sa wymagania.

    --
    Michal

  • 270. Data: 2011-05-27 16:08:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 27, 4:00 pm, Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:

    > To zalezy jakie sa wymagania.

    No, ja bym nie uznawał, że program, który nie realizuje w danym
    momencie wszystkich wymagań ma bugi. W takim ujęciu program, który
    dopiero zaczął powstawać jest cały jednym wielkim bugiem. Oczywiście
    można w ten sposób o tym myśleć, ale jednak z punktu widzenia takich
    zaganień jak niezawodność warto według mnie rozróżniać między
    usuwaniem bugów a dodawaniem funkcjonalności. W każdym razie takie
    rozróżnienie występuje w metodologii Shore&Warden.