  • 11. Data: 2019-03-27 20:08:40
    Temat: Re: inwigilacja permanentna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 18:44, Alf/red/ pisze:

    > Ależ wcale nie potrzeba. Im jest potrzebne tylko wiedzieć, czy osoba o
    > identyfikatorze XYZ123QWE jest zainteresowana ubrankami dla niemowląt,
    > tuningiem Łady, wycieczkami w okolice równikowe, czy narzędziami
    > ogrodowymi. A czy to jest Jarosław K, czy Arnold B, to generalnie nie
    > jest istotne.

    Trochę masz rację ale: mam komputer stacjonarny w domu, mam prywatny
    laptop, mam jeszcze tablet i jak wszyscy telefon. Dodatkowo stacjonarny
    i laptop w pracy. Co oznacza ze jak mnie nie zidentyfikują to
    istnieje u nich jako sześć różnych identyfikatorów.
    I tracą bo w pracy przez osiem godzin w piątek przeglądałem oferty
    żaglówek a w weekend ten komputer jest wyłączony. Jakby mnie
    zidentyfikowali to walili by reklamami żaglówek na pozostałe
    urządzenia. Dlatego duże firmy jak google czy FB tak sikają po
    nogach żebyś im podał numer komórki.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-03-27 20:28:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 20:08, RadoslawF pisze:

> [...]
    > żaglówek a w weekend ten komputer jest wyłączony. Jakby mnie
    > zidentyfikowali to walili by reklamami żaglówek na pozostałe

    Spróbuj sprofilować sobie przegladarkę i synchronizację :D

    No i przynajmniej mają 6 różnych targetów na losowe reklamy. Czysty zysk :D

    Inna sprawa, że nawet celowo co jakiś czas wyszukuję sobie coś, czego
    nie kupię ale cieszy oko. W ten sposób zmuszam ich do wyświetlania tego
    co ja chcę :)

    > Dlatego duże firmy jak google czy FB tak sikają po
    > nogach żebyś im podał numer komórki.

    Nigdzie nie podaję numeru telefonu. Pewnie mają dane (bo go znają i
    pytają czy to mój numer) ale nie wolno im (jeszcze) profilować bez mojej
    zgody pod tym kątem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 13. Data: 2019-03-28 00:08:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 20:28, LordBluzg(R) pisze:

    > Spróbuj sprofilować sobie przegladarkę i synchronizację :D
    >
    > No i przynajmniej mają 6 różnych targetów na losowe reklamy. Czysty zysk :D

    Czysta strata. Losowo dobrana reklama jest najtańsza.
    Najdroższa jest spersonalizowana.

    > Inna sprawa, że nawet celowo co jakiś czas wyszukuję sobie coś, czego
    > nie kupię ale cieszy oko. W ten sposób zmuszam ich do wyświetlania tego
    > co ja chcę :)

    Co oznacza że albo masz tylko jedno urządzenie albo powiązali twoje
    urządzenia z tobą.

    > Nigdzie nie podaję numeru telefonu. Pewnie mają dane (bo go znają i
    > pytają czy to mój numer) ale nie wolno im (jeszcze) profilować bez mojej
    > zgody pod tym kątem.

    Jak masz urządzenie z androidem to musiałeś podać numer telefonu.
    Nawet jeśli urządzenie to tablet bez możliwości dzwonienia.

    Z FB tez była afera o wyłudzanie numeru telefonu do uwierzytelniania
    a potem numer był dostępny w sieci.

    Podobnie wyłudza numery microsoft. Tyle że numery podane im
    jeszcze nie wyciekły do sieci.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2019-03-28 00:20:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-28 o 00:08, RadoslawF pisze:
    [...]
    > Czysta strata. Losowo dobrana reklama jest najtańsza.
    > Najdroższa jest spersonalizowana.

    Mylisz się. Cookies się nie myli :)

    > Co oznacza że albo masz tylko jedno urządzenie albo powiązali twoje
    > urządzenia z tobą.

    Nie, używam personalizacji przeglądarek i synchronizacji. Bardzo
    wygodne. Mogę sie wylogować i mieć tak jak Ty albo się zalogować i mieć
    historię, hasła...cokolwiek.

    > Jak masz urządzenie z androidem to musiałeś podać numer telefonu.

    Nie, nie musiałem.

    > Nawet jeśli urządzenie to tablet bez możliwości dzwonienia.

    Bez SIM? Skąd wyssałeś taką bzdurę?

    > Z FB tez była afera o wyłudzanie numeru telefonu do uwierzytelniania
    > a potem numer był dostępny w sieci.
    >
    > Podobnie wyłudza numery microsoft. Tyle że numery podane im
    > jeszcze nie wyciekły do sieci.

    Miszczu. FB/Google/G+ mają algorytmy. Skoro debile/znajomi podali całą
    książkę kontaktów do FB/inne to logiczne że wypadkowa podpowie mój numer
    :) Ja go nie akceptuję/nie wyrażam zgody i tyle.

  • 15. Data: 2019-03-28 02:13:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-28 o 00:20, LordBluzg(R) pisze:

    > Mylisz się. Cookies się nie myli :)

    Co do ceny?
    Mam wrażenie że nie będziesz w staniu udowodnić że jest inaczej.

    > Nie, używam personalizacji przeglądarek i synchronizacji. Bardzo
    > wygodne. Mogę sie wylogować i mieć tak jak Ty albo się zalogować i mieć
    > historię, hasła...cokolwiek.

    Twoja personalizacja sprawia że bez logowania do konta w przeglądarce
    ta nie pamięta haseł. A wielki brat śledzi cię po IP a nie koncie
    w przeglądarce.

    > Nie, nie musiałem.

    Może jakieś antyczne, w Androidzie 2.x tego wymogu nie było.
    W 4.x nie pamiętam, od wersji 5.x bez podania numeru nie przejdziesz
    do używania urządzenia.

    > Bez SIM? Skąd wyssałeś taką bzdurę?

    Z obserwacji.

    > Miszczu. FB/Google/G+ mają algorytmy. Skoro debile/znajomi podali całą
    > książkę kontaktów do FB/inne to logiczne że wypadkowa podpowie mój numer
    > :) Ja go nie akceptuję/nie wyrażam zgody i tyle.

    Ale przyznasz że go mają w dodatku powiązanego z nazwiskiem.
    Ale nie akceptować i zaklinać rzeczywistość oczywiście możesz.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2019-03-28 09:35:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-28 o 02:13, RadoslawF pisze:

    > Co do ceny?
    > Mam wrażenie że nie będziesz w staniu udowodnić że jest inaczej.

    Ależ to czysta matematyka :) Automat zawsze coś personalizuje a jak
    widzi 6 różnych targetów to traktuje je osobno jako "nowy narybek"...no
    i oczywiście wrzuca te reklamiska przynoszące największy zysk a nie
    zaczyna od najtańszych :]

    > Twoja personalizacja sprawia że bez logowania do konta w przeglądarce
    > ta nie pamięta haseł. A wielki brat śledzi cię po IP a nie koncie
    > w przeglądarce.

    To ma wchuj roboty, bo pracuję z VPN dynamic + szybkozmienna lokalizacja
    na łączach GSM itp. Fakt, co jakiś czas czyszczę sobie cookies ale nie
    narzekam. Raczej kij ma 2 końce i staram się wykorzystać ich metody na
    własne potrzeby.

    > Może jakieś antyczne, w Androidzie 2.x tego wymogu nie było.
    > W 4.x nie pamiętam, od wersji 5.x bez podania numeru nie przejdziesz
    > do używania urządzenia.

    Że jak? Nówka cewka telefon, wkładam kartę i działa. Dostęp do Google
    Play jest przez konto google a nie numer telefonu :>
    Generalnie jak ktoś nie korzysta z GP to nie tworzy konta, nie ma
    aktualizacji ale działać działa.

    > Z obserwacji.

    Hmm, mam na andku takie pudełko "Smart TV" bez sim i GPS i
    nigdy/przenigdy nie było powiązane z żadnym numerem a działa
    wyśmienicie. Nawet GPS działa (gry czy pogoda) android 5.x.

    > Ale przyznasz że go mają w dodatku powiązanego z nazwiskiem.

    No przecież to jest jak klocki Lego. 2+2 jest cztery. Dodatkowo NIGDY
    nie podaję prawdziwego imienia ani nazwiska, nawet na FB. Jedynie z
    płatności google play może wynikać bo nie wiem jak oni rozwiązują
    komunikację z operatorem że ja to ja a czasem jakąś apkę kupię (mam
    abonament).
    > Ale nie akceptować i zaklinać rzeczywistość oczywiście możesz.

    Jeszcze raz. Tam gdzie musiałem wyrazić na coś zgodę to wyraziłem ale
    nie miało to nic wspólnego z personalizacją reklam w powiązaniu z
    numerem telefonu.

  • 17. Data: 2019-03-28 10:04:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-28 o 09:35, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > widzi 6 różnych targetów to traktuje je osobno jako "nowy narybek"...no
    > i oczywiście wrzuca te reklamiska przynoszące największy zysk a nie

    Pojęcia nie masz o czym piszesz.
    Skoro nie ma informacji że "cel" nie szukał towaru xxx to
    skrypt wrzuca mu najtańsze reklamy dla wszystkich.
    Jak jest informacja że "cel" szukał informacji o xxx
    to reklama xxx będzie kilkukrotnie droższa od takiej
    samej ale skierowanej do losowo wybranego celu.

> [...]
    > na łączach GSM itp. Fakt, co jakiś czas czyszczę sobie cookies ale nie
    > narzekam. Raczej kij ma 2 końce i staram się wykorzystać ich metody na

    Jesteś kolejnym który uważa że komputery wymyślili tylko dla twojej wygody?

> [...]
    > Play jest przez konto google a nie numer telefonu :>
    > Generalnie jak ktoś nie korzysta z GP to nie tworzy konta, nie ma

    Ale rozmawialiśmy o urządzenie z androidem bez możliwości dzwonienia
    i własnego numeru. Skoro nie masz takiego tabletu to w celach testowych
    zainstaluj sobie na kompie emulator androida. I skonfiguruj tego
    androida tak aby działał bez podania numeru telefonu. Powodzenia.

    > Hmm, mam na andku takie pudełko "Smart TV" bez sim i GPS i
    > nigdy/przenigdy nie było powiązane z żadnym numerem a działa
    > wyśmienicie. Nawet GPS działa (gry czy pogoda) android 5.x.

    Nie mam smart TV, ale z tego co wiem jego android jeż już
    wstępnie skonfigurowane przez producenta tego smarta.

> [...]
    > płatności google play może wynikać bo nie wiem jak oni rozwiązują
    > komunikację z operatorem że ja to ja a czasem jakąś apkę kupię (mam

    To mają cię otagowanego nieprawdziwym.
    Do personalizacji reklam twoje prawdziwe nazwisko nie ma znaczenia.
    Ważne że cię odróżnią od innych.

    > Jeszcze raz. Tam gdzie musiałem wyrazić na coś zgodę to wyraziłem ale
    > nie miało to nic wspólnego z personalizacją reklam w powiązaniu z
    > numerem telefonu.

    No i wyraziłeś na śledzenie i powiązywanie do twoich urządzeń.
    Zarabianie na spersonalizowanych reklamach to wartość dodana.
    Dostali bez twojej zgody.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-03-28 20:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Mar 2019 15:23:18 +0100 (GMT+01:00), ANTI junta EUdSSR
    napisał(a):
    > Tu...
    > http://bit.ly/2Wm2WZg
    >
    > masz odpowiedz!
    > 1. uzywac tylko odbior sputnikow
    > bez posranych wspomagan.

    Cos w tym moze jest, ale wspomagania moga byc pozyteczne dla mnie.

    > 2. odstrzelic gUUrgułowy kiosk jako
    > glowny inwigilator.

    Kiosk ? Tam chyba co innego szpieguje.
    Androida odstrzelic ? Z przyjemnoscia, tylko co w zamian :-(

    Ale ...google FB kupilo ?
    Bo co z tego, ze google wie, przeciez FB-wi nie powie ...

    > 3. wypierdolic na smietnik srakofon i
    > przestac gledzic; robiac z siebie
    > glupca przed publika!

    Kiedy sie troche przyzwyczailem.

    Napisac sobie wlasny system operacyjny ? Linusowi sie udalo.

    J.

  • 19. Data: 2019-03-29 09:05:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 02:13:20 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Twoja personalizacja sprawia że bez logowania do konta w przeglądarce
    > ta nie pamięta haseł. A wielki brat śledzi cię po IP a nie koncie
    > w przeglądarce.

    W kraju neostrady ?
    Na urzadzeniach mobilnych, gdzie IP wspoldzielony ?

    > Może jakieś antyczne, w Androidzie 2.x tego wymogu nie było.
    > W 4.x nie pamiętam, od wersji 5.x bez podania numeru nie przejdziesz
    > do używania urządzenia.

    Ale uzywania do FB, czy uzywania telefonu ?
    Nie pamietam ... chyba sie nie pytal o wlasny nr telefonu.
    A moze i pytal, ale olalem ...

    > Z obserwacji.

    Android przy pierwszym uruchomieniu, czy jakis jeden jego program ?

    > Ale przyznasz że go mają w dodatku powiązanego z nazwiskiem.
    > Ale nie akceptować i zaklinać rzeczywistość oczywiście możesz.

    No chyba, ze znajomi maja zapisany pod haslem "Misiek" :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-03-29 15:43:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-29 o 09:05, J.F. pisze:

    > W kraju neostrady ?
    > Na urzadzeniach mobilnych, gdzie IP wspoldzielony ?

    IP to pierwszy szczebel do identyfikacji.

    > Ale uzywania do FB, czy uzywania telefonu ?

    Urządzenia z androidem.

    > Nie pamietam ... chyba sie nie pytal o wlasny nr telefonu.
    > A moze i pytal, ale olalem ...

    http://www.national-geographic.pl/ludzie/facebook-pr
    zyznaje-sie-sprzedaje-numery-telefonow-uzytkownikow-
    reklamodawcom-dziennikarskie-sledztwo

    "Najbardziej niepokojące jest to, że dowiedzieliśmy się, że numery
    telefonów załadowane do systemu w ramach synchronizacji kontaktów
    (których użytkownik nie jest właścicielem i nie umieszczał ich w
    informacjach swojego konta) zostały wykorzystane do reklam"

    > Android przy pierwszym uruchomieniu, czy jakis jeden jego program ?

    Android przy pierwszym uruchomieniu.

    > No chyba, ze znajomi maja zapisany pod haslem "Misiek" :-)

    Weź pod uwagę że sporo znajomych może go mieć zapisanego w kontaktach
    a niektórzy pod prawdziwym imieniem i nazwiskiem.