  • 21. Data: 2019-03-29 15:54:06
    Temat: Re: inwigilacja permanentna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q7lavl$412$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-03-29 o 09:05, J.F. pisze:

    >IP to pierwszy szczebel do identyfikacji.

    A raczej ostatni powinien byc.

    Choc przy niektorych moze sie dac zauwazyc, ze maja staly ... ale to
    trzeba miec inny sposob okreslenia tozsamosci :-)

    >Urządzenia z androidem.

    >http://www.national-geographic.pl/ludzie/facebook-p
    rzyznaje-sie-sprzedaje-numery-telefonow-uzytkownikow
    -reklamodawcom-dziennikarskie-sledztwo

    Ale to Facebook, a nie google.
    Nawiasem mowiac - FB tez nigdy nr telefonu nie podawalem.

    >"Najbardziej niepokojące jest to, że dowiedzieliśmy się, że numery
    >telefonów załadowane do systemu w ramach synchronizacji kontaktów
    >(których użytkownik nie jest właścicielem i nie umieszczał ich w
    >informacjach swojego konta) zostały wykorzystane do reklam"

    No wlasnie - przez kontakty.
    Tylko co ma znaczyc "nie jest wlascicielem" ?
    To moje kontakty sa ... no - moje i Googla :-)

    >Android przy pierwszym uruchomieniu.

    A po zmianie karty ?

    >Weź pod uwagę że sporo znajomych może go mieć zapisanego w kontaktach
    >a niektórzy pod prawdziwym imieniem i nazwiskiem.

    Ale to juz trzeba wyzszej inteligencji, zeby ustalic czy wlasciwy jest
    "Radoslaw P.",
    "Radek z wrocka", czy "Misiek". Co prawda google w AI mocne jest :-)

    Tym niemniej ... dla policji mocne narzedzie ... ale czy maja dostep ?

    J.

  • 22. Data: 2019-03-29 16:37:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-29 o 15:54, J.F. pisze:

    > A raczej ostatni powinien byc.

    Ty czytasz to co piszesz?

    > Choc przy niektorych moze sie dac zauwazyc, ze maja staly ... ale to
    > trzeba miec inny sposob okreslenia tozsamosci :-)

    Mają. IP to pierwszy szczebel. Bo nawet ci którzy mają stały czasami
    nie wiedzą że dzielą ten IP z kimś innym od tego samego dostawcy.

    zyznaje-sie-sprzedaje-numery-telefonow-uzytkownikow-
    reklamodawcom-dziennikarskie-sledztwo

    > Ale to Facebook, a nie google.
    > Nawiasem mowiac - FB tez nigdy nr telefonu nie podawalem.

    A to przepraszam.
    Porada jak do poprzednika: zassij sobie na kompa emulator androida
    (darmowy i legalny), zainstaluj a następnie uruchom i przejdź
    przez konfiguracje androida bez podania numeru telefonu.
    Możesz to nawet potem opisać na grupie. :-)

    > No wlasnie - przez kontakty.
    > Tylko co ma znaczyc "nie jest wlascicielem" ?
    > To moje kontakty sa ... no - moje i Googla :-)

    A twoje kontakty powinny być twoje a nie twoje i jakiejś firmy.
    Ostatnio z kompa wywaliłem skypa bo mikrosoft uznał że lista moich
    kontaktów jest też jego i może je udostępniać komu chce.

    > A po zmianie karty ?

    To było na tablecie i na emulatorze, karty telefonicznej nie miały. :-)

    > Ale to juz trzeba wyzszej inteligencji, zeby ustalic czy wlasciwy jest
    > "Radoslaw P.",
    > "Radek z wrocka", czy "Misiek". Co prawda google w AI mocne jest :-)

    Wbrew pozorom nie trzeba.
    Skoro loguje się w innym rejonie kraju to nie jestem Radkiem z Wrocka.
    A biorąc że normalny i typowy ludek ma powiązane konta (bo łatwiej się
    logować) do tego ma wspólne kontakty z podobnymi ludźmi to w
    rzeczywistości mało kto rozumie jak banalna jest jego identyfikacja.

    > Tym niemniej ... dla policji mocne narzedzie ... ale czy maja dostep ?

    Amerykańska ma.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-03-29 18:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2019 16:37:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Ty czytasz to co piszesz?

    W sensie, ze sie nie zrozumielismy ?
    Dla Ciebie pierwszy to najmniej istotni, a dla mnie ostatni to
    najmniej istotny, a nie ostateczny :-)

    > Mają. IP to pierwszy szczebel. Bo nawet ci którzy mają stały czasami
    > nie wiedzą że dzielą ten IP z kimś innym od tego samego dostawcy.

    Wrecz bym rzekl, ze to typowe.
    Nawet jak ktos ma staly IP w domu, to pewnie ma routerek z wifi, i
    zona ma telefon, dziecko ma komputer ...

    > To było na tablecie i na emulatorze, karty telefonicznej nie miały. :-)

    No i jaki numer podales ? 555-5555 ?

    > Wbrew pozorom nie trzeba.
    > Skoro loguje się w innym rejonie kraju to nie jestem Radkiem z Wrocka.

    A zes przyklad wymyslil.
    To juz wymaga ustalenia, ze "z wrocka" oznacza miejscowosc,
    sprawdzenia logowan - czyli calkie niezlej inteligencji.

> [...]
    > logować) do tego ma wspólne kontakty z podobnymi ludźmi to w
    > rzeczywistości mało kto rozumie jak banalna jest jego identyfikacja.

    Chyba srednio. Ma, jak zalatwi nakaz z sadu.
    A to jakby zahacza o przeszukanie danych innych ludzi, o nic nie
    podejrzanych, to trzeba dobrze uzasadnic.

    J.

  • 24. Data: 2019-03-29 19:14:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-29 o 18:37, J.F. pisze:

    > W sensie, ze sie nie zrozumielismy ?
    > Dla Ciebie pierwszy to najmniej istotni, a dla mnie ostatni to
    > najmniej istotny, a nie ostateczny :-)

    Pierwszy z setek tysięcy zawęża najczęściej do setki.
    A istotne są wszystkie, bo liczy się zidentyfikowanie.

    > Wrecz bym rzekl, ze to typowe.
    > Nawet jak ktos ma staly IP w domu, to pewnie ma routerek z wifi, i
    > zona ma telefon, dziecko ma komputer ...

    Też.

    > No i jaki numer podales ? 555-5555 ?

    W tablecie podałem prawdziwy, próba wpisania odpowiedniej liczby
    cyferek nie sprawdziła się a urządzenie i tak miało służyć do
    czytanie ebooków. Stron www na tym nie przeglądam.
    W emulatorze jak mi przypomniało to olałem i wywaliłem z kompa.
    W sumie to tylko nowego androida chciałem obejrzeć na tym więc odpuściłem.

    > A zes przyklad wymyslil.
    > To juz wymaga ustalenia, ze "z wrocka" oznacza miejscowosc,
    > sprawdzenia logowan - czyli calkie niezlej inteligencji.

    Mylisz skrypty z inteligencją.

    > Chyba srednio. Ma, jak zalatwi nakaz z sadu.

    Tak to było przed tym jak im dwie wieże rozpierniczyli.
    A to dosyć dawno temu było. Teraz jest lekko inaczej.

    > A to jakby zahacza o przeszukanie danych innych ludzi, o nic nie
    > podejrzanych, to trzeba dobrze uzasadnic.

    Ty tak na poważnie? O kraju który do dzisiaj na wynajętym zagranicznym
    terenie ma więzienie gdzie przytrzymują ludzi bez wyroku.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-03-29 20:09:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2019 19:14:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Pierwszy z setek tysięcy zawęża najczęściej do setki.

    Setki ?
    Neostrada ma chyba wiekszy rozrzut.
    A sieci GSM ... z dokladnoscia do operatora ?

    Cookie jest jednak precyzyjne ... i wiele wiecej nie potrzebuje.

    > W tablecie podałem prawdziwy, próba wpisania odpowiedniej liczby
    > cyferek nie sprawdziła się a urządzenie

    I co - zadzwonili ?

    > i tak miało służyć do czytanie ebooków.

    No i reklam :-)

    > Mylisz skrypty z inteligencją.

    Moze i ktos czasem przeglada takie dane i odpowiednio programuje
    skrypt, ale jak ma to dzialac z miliardami ludzi i na calym swiecie
    ... ciezkie zadanie.

> [...]
    >
    > Ty tak na poważnie? O kraju który do dzisiaj na wynajętym zagranicznym
    > terenie ma więzienie gdzie przytrzymują ludzi bez wyroku.

    Ale widzisz - na zagranicznym.
    Bo do siebie jakos nie chca sprowadzic ... czyzby aresztanci mieli
    swoje prawa ?
    A potyczki prawne Apple pamietasz ?

    J.

  • 26. Data: 2019-03-30 12:56:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-29 o 20:09, J.F. pisze:

    > Setki ?
    > Neostrada ma chyba wiekszy rozrzut.
    > A sieci GSM ... z dokladnoscia do operatora ?
    >
    > Cookie jest jednak precyzyjne ... i wiele wiecej nie potrzebuje.

    A czytałeś mój opis 6 urządzeń łączących się z siecią?
    Cookie na takich zestawach się wykłada.
    Więc przestaje być użyteczne o precyzji nie wspomnę.

    Dlatego identyfikacja jest stopniowa i pierwszy stopień to zawsze
    będzie IP lub operator w przypadku telefonów i podobnych.
    Nawet jeśli to IP zawęzi tylko do jednej dziesiątej kraju.

    > I co - zadzwonili ?

    A mieli dzwonić?
    Oni chcieli bardzo poznać mój numer w celu identyfikacji
    a nie do dzwonienia.

    > No i reklam :-)

    Nie wedle mojego zdania. I reklam nie wyświetla.
    Zdanie kilku nawet sporych firm mnie nie interesuje.

    > Moze i ktos czasem przeglada takie dane i odpowiednio programuje
    > skrypt, ale jak ma to dzialac z miliardami ludzi i na calym swiecie
    > ... ciezkie zadanie.

    Nad takimi skryptami siedzą cały czas i je ulepszają.
    Bo z tego im kasa leci.

    > Ale widzisz - na zagranicznym.
    > Bo do siebie jakos nie chca sprowadzic ... czyzby aresztanci mieli
    > swoje prawa ?

    Tacy nie mieli ale zawsze jakiś przeciwnik polityczny może to wyciągnąć
    i uwalić komuś karierę. Dlatego bezpieczniej za granicą i w bazie wojskowej.

    > A potyczki prawne Apple pamietasz ?

    To akurat było apple potrzebne aby uwiarygodnić się przed kupującymi
    ich urządzenia.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2019-03-30 13:14:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2019 12:56:27 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > A czytałeś mój opis 6 urządzeń łączących się z siecią?
    > Cookie na takich zestawach się wykłada.
    > Więc przestaje być użyteczne o precyzji nie wspomnę.

    Jest bardzo precyzyjna.
    Tylko czasem trzeba/warto ustalic dalsza tozsamosc, jesli tych 6
    urzadzen nalezy do jednego uzytkownika.

    I do tego sluza inne techniki, glownie z uzyciem cookie :-)

    > Dlatego identyfikacja jest stopniowa i pierwszy stopień to zawsze
    > będzie IP lub operator w przypadku telefonów i podobnych.
    > Nawet jeśli to IP zawęzi tylko do jednej dziesiątej kraju.

    No i co - wyswietlisz zonie reklame porno stron, bo maz ma to samo IP?
    :-)

    > A mieli dzwonić?
    > Oni chcieli bardzo poznać mój numer w celu identyfikacji
    > a nie do dzwonienia.

    No to:
    -co to za indentyfikacja, skoro mozna podac byle jaki ?
    -czemu byle jaki nie przeszedl ?

    > Nie wedle mojego zdania. I reklam nie wyświetla.
    > Zdanie kilku nawet sporych firm mnie nie interesuje.

    To sie zmieni :-)
    Tzn zdanie swoje bedziesz mogl miec, ale reklamy sie beda wyswietlac
    :-)

    > To akurat było apple potrzebne aby uwiarygodnić się przed kupującymi
    > ich urządzenia.

    No ale nie dali.
    I rzekoma "amerykanska policja" jakos nie dostala dostepu :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-03-30 15:35:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-30 o 13:14, J.F. pisze:

    > Jest bardzo precyzyjna.
    > Tylko czasem trzeba/warto ustalic dalsza tozsamosc, jesli tych 6
    > urzadzen nalezy do jednego uzytkownika.
    >
    > I do tego sluza inne techniki, glownie z uzyciem cookie :-)

    Opiszesz te "inne techniki, glownie z uzyciem cookie"?

    > No i co - wyswietlisz zonie reklame porno stron, bo maz ma to samo IP?
    > :-)

    Pierwszy stopień nie oznacza jedyny. :-)

    > No to:
    > -co to za indentyfikacja, skoro mozna podac byle jaki ?

    Byle jakiego nie przyjęło.

    > -czemu byle jaki nie przeszedl ?

    Ich się spytaj.
    Teoretycznie mogą mieć aktualne spisy numerów.

    > To sie zmieni :-)
    > Tzn zdanie swoje bedziesz mogl miec, ale reklamy sie beda wyswietlac
    > :-)

    U większości już się te reklamy wyświetlają, u mnie bardzo niewiele.
    A co będzie kiedyś to zobaczymy jak dożyjemy.

    > No ale nie dali.
    > I rzekoma "amerykanska policja" jakos nie dostala dostepu :-)

    W tysiącach przypadków dostała a w jednym nagłośnionym nie.
    Po to żeby idioci wierzyli jakie to apple dobre dla użytkownika.
    I idioci wierzą do dzisiaj.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2019-03-30 16:00:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5c98b96b$0$493$6...@n...neostrada.pl

    > No i skad ten **** wie, gdzie bylem ?

    FB wie tak wiele a FBI ;) itp. nie potrafią przewidzieć zamachów...

    Mnie inwigilia ;) automagii nie martwi. Dzięki niej wiem po latach,
    gdzie kiedyś byłem. Ze 25 lat temu długo myślałem, ;) zanim użyłem
    plastykowego pieniądza itp... Dziś jestem już nieźle oswojony.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2019-03-30 18:03:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2019 15:35:06 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Opiszesz te "inne techniki, glownie z uzyciem cookie"?

    Trzeba poczekac az delikwent zaloguje sie do jakiejs wspolpracujacej
    strony, i juz mu sie cookie zalozy/powiaze.

    > Byle jakiego nie przyjęło.

    > Ich się spytaj.
    > Teoretycznie mogą mieć aktualne spisy numerów.

    W naszym kraju ? No coz, moze i sa lepsi niz operatorzy.

    Na moj gust cos kiepsko podawales.
    Jesli mnie pamiec nie myli, to dawniej bylo tak:
    -telefon startuje bez cudow,
    -konto google jest potrzebne do kiosku/sklepu google,
    -do zalozenia konta istotnie chcial nr telefonu ...
    -... ale z telefonu androidowego zalozysz konto bez numeru.

    Jakos wiaze to konto z telefonem, w sensie urzadzenia - nie numeru.
    Moze imei, moze jakis inny unikalno-losowy numer, np identyfkator
    reklamowy.

    > W tysiącach przypadków dostała a w jednym nagłośnionym nie.
    > Po to żeby idioci wierzyli jakie to apple dobre dla użytkownika.
    > I idioci wierzą do dzisiaj.

    Albo w innych przypadkach policja byla rozsadniejsza, przychodzila z
    urzadzeniem i nakazem z sadu.

    J.