  • 41. Data: 2019-04-01 14:02:40
    Temat: Re: inwigilacja permanentna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-01 o 11:51, J.F. pisze:

    > .> telefonu. A na FB wchodzilem z komputera domowego.

    > Moze i synchronizuje, ale na domowym komputerze uzywam calkiem innych kont.
    >
    > Poza tym ... FB ma dostep do chmury googla ?

    A jesteś pewny że nie ma? Może w ramach współpracy bezgotówkowo
    wymieniają się danymi. No i tych chmur jest więcej niż tylko
    od googla. Na tablecie mam soft do chmury googla, mikrosoftu
    i samsunga. I ten ostatni bombarduje mnie kilka razy dziennie
    prośba o aktywowanie chmury. Pytanie po co?

    > Google/Alphabet chce zarobic, ale dzialalalnosc u nas prowadzi przez
    > Google Polska sp z o.o.,
    > lub Google Ireland.

    Działalność wykazująca zyski nie prowadzi przez google polska.
    Już nawet kiedyś artykuł o tym czytałem.

    > I tu juz jest podstawa do interwencji :-)

    I dlatego podstawy nie ma.

    > A taka Polska, ze swoimi 40 mln ? :-)

    Mało ludzi a jeszcze mniej chętnych do płacenia za reklamy.

    > A potem robie reset do ustawien fabrycznych ...

    Który będzie resetem do ustawień producenta urządzenia a nie
    producenta systemu.

    > A moze telefon nie wie ?

    A może wie. :-)

    > Za to chyba moga byc jakies protokoly miedzy centrala a karta, i kto wie
    > - moze na karcie sie cos ustawia.

    Wymieniałem stosunkowo niedawno telefon i musiałem wymienić kartę.
    W punkcie u operatora dali mi pierwsza wolną (z innym numerem)
    i powiedzieli ze zanim centrale dostają informacje że mój numer
    obsługuje karta z nowym numerem minie ze dwie godziny.
    Więc ustawia się nie na karcie.
    Ale zawsze istnieje możliwość że ten co mi tak tłumaczył wie jeszcze
    mniej niż ja. :-)

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2019-04-01 14:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A jesteś pewny że nie ma? Może w ramach współpracy bezgotówkowo
    >wymieniają się danymi.

    Mozliwe. W koncu wspolpraca jest lepsza niz konkurencja :-)

    >No i tych chmur jest więcej niż tylko
    >od googla. Na tablecie mam soft do chmury googla, mikrosoftu
    >i samsunga.

    Ale to telefon z androidem, wiec co mialby tam MS robic ...

    A nie pisze po co ? :-)

    >Działalność wykazująca zyski nie prowadzi przez google polska.
    >Już nawet kiedyś artykuł o tym czytałem.

    A faktury polskim firmom kto wystawia ?

    >Mało ludzi a jeszcze mniej chętnych do płacenia za reklamy.

    Nie tak malo, patrzac na krajowe strony.
    Ale moze istotnie kraik na tyle maly, ze mozna sie na niego wypiac dla
    przykladu :-)

    Ciekawe co by bylo, gdyby sie tak Unia obrazila na Androidy ...

    >Który będzie resetem do ustawień producenta urządzenia a nie
    >producenta systemu.

    Ale producent na pewno nie wiedzial, jaki nr telefonu bedzie na tym
    uzywany :-)

    >A może wie. :-)

    Moze ... ale na ile sie orientuje, to nie wie. To wie tylko Centrala
    :-)

> [...]
    >i powiedzieli ze zanim centrale dostają informacje że mój numer
    >obsługuje karta z nowym numerem minie ze dwie godziny.

    Ale nie wiesz, czy za te 2h karta nie wymienila sobie z Centrala jakis
    informacji i czy nie zapamietala ich w sobie (na karcie).

    J.

  • 43. Data: 2019-04-01 19:49:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-01 o 14:25, J.F. pisze:

    > Ale to telefon z androidem, wiec co mialby tam MS robic ...

    To akurat jak pisałem tablet. Poza softem do chmury były tam
    jeszcze elementy pakietu office które same się aktualizowały.
    Pomogło dopiero dezaktywacja, urządzenie to tablet Samsunga.

    > A nie pisze po co ? :-)

    Pisze że dla mojego dobra, ale jak przeczytałem jakie chce uprawnienia
    to uznałem że moje dobro pozostaniu u mnie.

    > A faktury polskim firmom kto wystawia ?

    Jak przyjmuje i płaci to google polska jak wystawia z rachunkiem za
    usługę to już głównie google nie polska.
    Zyski są opodatkowane gdzie indziej.

    > Nie tak malo, patrzac na krajowe strony.
    > Ale moze istotnie kraik na tyle maly, ze mozna sie na niego wypiac dla
    > przykladu :-)
    >
    > Ciekawe co by bylo, gdyby sie tak Unia obrazila na Androidy ...

    Nie da rady. Oni mogą walnąć karę za coś konkretnego z czym
    się szarpią od lat. Zablokować sprzedaży urządzeń nie będą
    w stanie. Bo zwolennicy i tak kupią z chin z jeszcze większym
    syfem w sofcie.

    > Ale producent na pewno nie wiedzial, jaki nr telefonu bedzie na tym
    > uzywany :-)

    Ale ustawił że urządzenie sobie przeczyta z karty i nie będzie dupy
    zawracał użytkownikowi jak na na emulatorze czy tabletach bez modułu
    telefonicznego.

    > Moze ... ale na ile sie orientuje, to nie wie. To wie tylko Centrala :-)

    Ktoś kto się naprawdę orientuje nie pisze "a może".
    Pisze jak jest i skąd taką informacje ma.
    Chcesz to napisać?

    > Ale nie wiesz, czy za te 2h karta nie wymienila sobie z Centrala jakis
    > informacji i czy nie zapamietala ich w sobie (na karcie).

    Ja na pewno nie wiem.
    Czy android na pewne takiej informacji z karty nie przeczyta?
    Zależy od piszącego soft czy taka możliwość przewidział.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2019-04-01 21:19:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak przyjmuje i płaci to google polska jak wystawia z rachunkiem za
    >usługę to już głównie google nie polska.
    >Zyski są opodatkowane gdzie indziej.

    Ale jak sie zablokuje GP, to beda jakies zyski ?
    Albo nie zablokuje, tylko opodatkuje platnosci zagranicznym
    reklamodawcom, czy chocby zabroni wliczac w koszty ...

    >Nie da rady. Oni mogą walnąć karę za coś konkretnego z czym
    >się szarpią od lat.

    Konkretnie - za nieprzestrzeganie RODO, za monopole itp .

    >Zablokować sprzedaży urządzeń nie będą
    >w stanie. Bo zwolennicy i tak kupią z chin z jeszcze większym
    >syfem w sofcie.

    To jeszcze mozna zablokowac na poczcie i UC :-)

    Albo nie blokowac - Chinczyki zarobia, a Samsung i Google straca :-)

    >Ale ustawił że urządzenie sobie przeczyta z karty i nie będzie dupy
    >zawracał użytkownikowi jak na na emulatorze czy tabletach bez modułu
    >telefonicznego.

    A ja nie wsadze karty, a konto googla i tak zaloze.

    >Ktoś kto się naprawdę orientuje nie pisze "a może".
    >Pisze jak jest i skąd taką informacje ma.
    >Chcesz to napisać?

    Z skad wiesz, ze ma ? :-)

    Takie informacje sie przewijaly w roznych miejscach, i to jeszcze za
    starych telefonow.
    Smartfony tu nic nie zmieniaja ... no chyba, ze ktos zrobil ukłon w
    strone Googla czy NSA..

    >Ja na pewno nie wiem.
    >Czy android na pewne takiej informacji z karty nie przeczyta?
    >Zależy od piszącego soft czy taka możliwość przewidział.

    Moze przeczyta, a moze beda to informacje ukryte.

    Dosc, ze SIM jest dosc cwany, i jakies tam ambitniejsze mozliwosci ma.
    Lub mial.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/SIM_Application_Toolki

    Ale ktorys operator uzywa do wpisania gdzies na karcie przypisanego nr
    telefonu ?
    Nie wiem, zasadniczo nie ma takiej potrzeby.

    J.

  • 45. Data: 2019-04-01 22:22:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-01 o 21:19, J.F. pisze:

    > Ale jak sie zablokuje GP, to beda jakies zyski ?
    > Albo nie zablokuje, tylko opodatkuje platnosci zagranicznym
    > reklamodawcom, czy chocby zabroni wliczac w koszty ...

    Skoro te płatności dla googla nie idą przez polskę to polska
    tego nie zablokuje.

    > Konkretnie - za nieprzestrzeganie RODO, za monopole itp .

    Dwa czy trzy lata sprawy w sądzie wyrok a potem dwa razy dłużej
    odwołanie.

    > To jeszcze mozna zablokowac na poczcie i UC :-)

    Tak jak kiedyś usa wprowadziły prohibicję i zablokowały alkochol.
    Sami się z tego śmieją do dzisiaj.

    > Albo nie blokowac - Chinczyki zarobia, a Samsung i Google straca :-)

    Google straci jak spadnie sprzedaż urządzeń z androidem.
    Ale zarabia też na użytkownikach komputerów.

    > A ja nie wsadze karty, a konto googla i tak zaloze.

    Pytanie czy na nowym telefonie bez karty założysz.
    Sprawdź i daj znać.
    Moje xiaomi ne chciało ze mną rozmawiać dopóki nie dostało
    karty telefonicznej.

    > Z skad wiesz, ze ma ? :-)

    Bo wali reklamami jakby miało taką informację.

  • 46. Data: 2019-04-02 12:42:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skoro te płatności dla googla nie idą przez polskę to polska
    >tego nie zablokuje.

    I na to sa metody.

    Pamietasz jak USA wymuszalo FATCA ? Te umowe od bankow ..

    >Dwa czy trzy lata sprawy w sądzie wyrok a potem dwa razy dłużej
    >odwołanie.

    A jednak Unii zaplacili bez wyroku :-)

    >Tak jak kiedyś usa wprowadziły prohibicję i zablokowały alkochol.
    >Sami się z tego śmieją do dzisiaj.

    Smieja, smieja, a bywa, ze ponizej 26 lat alkoholu nie kupisz :-)

    Za to powoli zaczynaja sie smiac z zakazu trawki :-)

    >Pytanie czy na nowym telefonie bez karty założysz.
    >Sprawdź i daj znać.
    >Moje xiaomi ne chciało ze mną rozmawiać dopóki nie dostało
    >karty telefonicznej.

    A probowales wsadzic stara i nieaktywna ?
    Albo Aero 2 ... i niech sie doszukuje numeru :-)

    >Bo wali reklamami jakby miało taką informację.

    Naprawde ? Mnie nie wali ... tylko ten FB ...

    J.

  • 47. Data: 2019-04-02 12:51:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5c9938a1$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > jednak. Wyrażenie zgody na coś pociąga konsekwencje.

    Niewyrażenie także -- czy lekarz odmówi leczenia niewyrażającemu zgody?
    Co na to konstytucja? ;)

    -=-

    Pytam o kres głupoty/hipokryzji urzędniczej skutkującej bezmyślnym
    (ale niestety czasochłonnym) wyrażeniem zgód_na_wszystko i takimże
    potwierdzaniem_czegokolwiek_w_ciemno...

    [chcę być apolityczny, lecz znów zahaczam o politykę? -- JKaczyński nie
    chce wprowadzania unijnych rozporządzeń/dyrektyw/wytycznych, zwanych tu
    i ówdzie ACTA2, czyli niejako wykazuję poparcie PiSowi, choć wyrażanie
    takowe nie jest zgodne z moimi intencjami]

    Zgoda na Kukiza, zgoda na przetwarzanie danych, oświadczyny o przyjęciu
    do wiadomości, reklama, ankieta... Do tego (i nie tylko tego) wszystkiego
    ***czasami*** także to, co istotne, zamierzone i zyskowne... ;)

    [JKaczyński musi wybierać pomiędzy:
    - kosztownymi głupotami typu: ACTA2, ostrzeganie o Kukiz, oświadczyny itp.
    - jego piątką
    - podniesieniem (choćby ukrytym) podatków
    - ograniczeniem inwestycji...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 48. Data: 2019-04-02 13:01:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 12:42, J.F. pisze:

    > I na to sa metody.
    >
    > Pamietasz jak USA wymuszalo FATCA ? Te umowe od bankow ..

    Pamiętam. Ale ty sugerujesz coś dokładnie odwrotnego.
    A może przegapiłem że to my jesteśmy najsilniejszym mocarstwem
    a USA żebrze u naszych bram żeby im wizy dla obywateli
    znieść?

    > A jednak Unii zaplacili bez wyroku :-)

    Widać uznali że tak będzie taniej.

    > Smieja, smieja, a bywa, ze ponizej 26 lat alkoholu nie kupisz :-)

    Na na imprezach nastolatków alkochol się leje. Cud panie cud.

    > Za to powoli zaczynaja sie smiac z zakazu trawki :-)

    > A probowales wsadzic stara i nieaktywna ?
    > Albo Aero 2 ... i niech sie doszukuje numeru :-)

    Nie, chciałem bez karty najpierw pooglądać tę ich nakładkę
    czyli MIUI, ale się nie dało więc grzecznie włożyłem kartę.

    > Naprawde ? Mnie nie wali ... tylko ten FB ...

    Reklamami wali wszystkim, tym mądrzejszym może nie walić w telefonie.
    Ale pewnie też do czasu.
    Z FB jest ten problem że to nie oni walą te reklamy a tylko reklamy
    są dobierane na podstawie śledzenia cię przez nich.
    Więc większość nie wie skąd i dlaczego takie reklamy.
    Poza reklamami na ich stronie.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2019-04-03 02:59:08
    Od: ? you jump on top of my dick ? <s...@t...skurwialy.usraelski.palancie.invalid>

    J.F. wrote:
    > FB prawie nie uzywam

    *BASTA* z tym PIERDOLENIEM nie na temat!

    Jak DEWOTY sie tu kuRRRRwa rozpieszchly!

    --
    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo