  • 31. Data: 2019-03-30 23:44:22
    Temat: Re: inwigilacja permanentna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-30 o 18:03, J.F. pisze:

    > Trzeba poczekac az delikwent zaloguje sie do jakiejs wspolpracujacej
    > strony, i juz mu sie cookie zalozy/powiaze.

    Nie zadziała jak używam kilka urządzeń, FB załatwiam brakiem konta na FB
    więc moment sczytania ciasteczek nie zachodzi.

    > W naszym kraju ? No coz, moze i sa lepsi niz operatorzy.

    Nie są lepsi, mogą mieć z operatorami umowę.
    Ale może faktycznie im wystarczy że co trzeci idiota ma konto
    tam gdzie chcą i udostępnia im swoje książki telefoniczne.

    > Na moj gust cos kiepsko podawales.
    > Jesli mnie pamiec nie myli, to dawniej bylo tak:
    > -telefon startuje bez cudow,

    Mój owszem, a jest z androidem.

    > -konto google jest potrzebne do kiosku/sklepu google,

    Jak znam życie to do kilku rzeczy więcej, ale formalnie
    konta tam nie mam.

    > -do zalozenia konta istotnie chcial nr telefonu ...
    > -... ale z telefonu androidowego zalozysz konto bez numeru.

    Telefon (z aktywną kartą) zna swój numer więc nie pyta. :-)

    > Jakos wiaze to konto z telefonem, w sensie urzadzenia - nie numeru.
    > Moze imei, moze jakis inny unikalno-losowy numer, np identyfkator
    > reklamowy.

    To samo co wyżej :-)

    > Albo w innych przypadkach policja byla rozsadniejsza, przychodzila z
    > urzadzeniem i nakazem z sadu.

    Albo na placu czerwonym rozdawali moskwicze.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2019-03-31 00:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2019 23:44:22 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Nie zadziała jak używam kilka urządzeń, FB załatwiam brakiem konta na FB
    > więc moment sczytania ciasteczek nie zachodzi.

    Ale czy musisz uzywac FB ?
    Wystarczy, ze jakas inna strona umiesci ich skrypt/element.

    > Nie są lepsi, mogą mieć z operatorami umowę.

    A teraz jeszcze RODO mamy ...

    > Ale może faktycznie im wystarczy że co trzeci idiota ma konto
    > tam gdzie chcą i udostępnia im swoje książki telefoniczne.

    > Mój owszem, a jest z androidem.

    Bez cudow, czyli o zaden nr telefonu nie pyta.

    > Jak znam życie to do kilku rzeczy więcej, ale formalnie
    > konta tam nie mam.

    To nie mozesz zadnego programu ze sklepu zainstalowac - po co ci
    smartfon ?

    > Telefon (z aktywną kartą) zna swój numer więc nie pyta. :-)

    Zna ? mam watpliwosci.

    Ale nie musi miec aktywnej karty, moze byc bez karty, przez wifi..

    > To samo co wyżej :-)

    W kazdym badz razie o zaden nr telefonu nie pyta.

    J.

  • 33. Data: 2019-03-31 14:22:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-31 o 00:00, J.F. pisze:

    > Ale czy musisz uzywac FB ?
    > Wystarczy, ze jakas inna strona umiesci ich skrypt/element.

    I od takiej strony dostaje ciasteczko. A FB je sobie odczyta dopiero
    jak wejdę na swoje konto.

    > A teraz jeszcze RODO mamy ...

    My mamy, zagraniczna firma z dostępem do bazy danych polskiej firmy
    już nie koniecznie.

    > Bez cudow, czyli o zaden nr telefonu nie pyta.

    Nie wiem czy żaden, nie miałem wszystkich, z androidem mam
    tylko jeden.

    > To nie mozesz zadnego programu ze sklepu zainstalowac - po co ci
    > smartfon ?

    Do dzwonienia.

    > Zna ? mam watpliwosci.
    >
    > Ale nie musi miec aktywnej karty, moze byc bez karty, przez wifi..

    Wtedy nie ma numeru od operatora.

    > W kazdym badz razie o zaden nr telefonu nie pyta.

    Po co ma pytać o coś co już zna?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2019-03-31 19:23:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2019 14:22:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > I od takiej strony dostaje ciasteczko. A FB je sobie odczyta dopiero
    > jak wejdę na swoje konto.

    Nie tylko - takze przy kazdej z takich wspolpracujacych stron.

    Najwazniejsze - wystarczy jedna taka strona do ktorej sie zalogujesz,
    zeby FB czy Google wiedzieli kto uzywa tej przegladarki.

    > My mamy, zagraniczna firma z dostępem do bazy danych polskiej firmy
    > już nie koniecznie.

    To mamy dwa problemy:
    -krajowa firma jej udostepnila,
    -ta zagraniczna tez chce na tym zarobic i reklamy sprzedaje.
    I tu ich mozna dopasc :-)

    > Do dzwonienia.

    Do samego dzwonienia to sa lepsze ... telefony :-)

    > Wtedy nie ma numeru od operatora.

    A konto googla potrafi zalozyc, bez podania nr telefonu.

    > Po co ma pytać o coś co już zna?

    Czy aby na pewno zna ? Patrz wyzej chocby.

    A jak karte zmienie ... i nr telefonu ?

    J.

  • 35. Data: 2019-03-31 19:55:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-31 o 19:23, J.F. pisze:

    > Nie tylko - takze przy kazdej z takich wspolpracujacych stron.
    >
    > Najwazniejsze - wystarczy jedna taka strona do ktorej sie zalogujesz,
    > zeby FB czy Google wiedzieli kto uzywa tej przegladarki.

    Skąd?
    Ciasteczko jakie dostaje od strony współpracującej z FB nie zawiera
    mojego loginu ani danych a tylko informacje że ten komputer "był"
    u nich na stronie.
    Jak wejdę na stronę FB to ona sobie te "swoje" ciasteczka sczyta
    i wie gdzie i kiedy byłem.
    Coś się w tych zasadach zmieniło czy tylko wydaje ci się że jest inaczej?

    > To mamy dwa problemy:
    > -krajowa firma jej udostepnila,
    > -ta zagraniczna tez chce na tym zarobic i reklamy sprzedaje.
    > I tu ich mozna dopasc :-)

    To dlaczego nasi prokuratorzy nie dopadają googla czy FB?

    > Do samego dzwonienia to sa lepsze ... telefony :-)

    Nie znalazłem z lepszą baterią.

    > A konto googla potrafi zalozyc, bez podania nr telefonu.

    Zakładałeś osobiście?

    > Czy aby na pewno zna ? Patrz wyzej chocby.
    >
    > A jak karte zmienie ... i nr telefonu ?

    Uważasz że telefon nie zauważy zmiany numeru?
    Mój to nawet wyświetla mi nazwę operatora a przecież z palca
    mu nie wpisywałem.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2019-03-31 20:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2019 19:55:07 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > i wie gdzie i kiedy byłem.
    > Coś się w tych zasadach zmieniło czy tylko wydaje ci się że jest inaczej?

    Wydaje mi sie, ze jest inaczej. Ta wspolpracujaca strona przez skrypt
    przekaze FB tozsamosc zalogowanego. FB sobie zapamieta w cookie i
    bedzie wiedzial.

    No bo skad FB by wiedzial, w jakim miescie bawilem ?

    > To dlaczego nasi prokuratorzy nie dopadają googla czy FB?

    Nie maja takiego przykazania ... jeszcze ?

    > Nie znalazłem z lepszą baterią.

    Po co ci lepsza bateria, skoro w komplecie z nia jest szybka
    rozladowarka :-)

    > Zakładałeś osobiście?

    Tak, wielokrotnie.

    > Uważasz że telefon nie zauważy zmiany numeru?

    Moze i zauwazy ... ale konta googla bedzie nadal uzywal.

    > Mój to nawet wyświetla mi nazwę operatora a przecież z palca
    > mu nie wpisywałem.

    Nazwa operatora to jest na karcie SIM.
    Nie tyle nazwa, co nr sieci, telefon sam ja tlumaczy na nazwe.

    J.

  • 37. Data: 2019-03-31 21:49:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-31 o 20:32, J.F. pisze:

> [...]
    > bedzie wiedzial.
    >
    > No bo skad FB by wiedzial, w jakim miescie bawilem ?

    Wszedłeś w tym mieści na jakąś stronę w ciasteczkami od FB i potem
    FB przeczytał te ciasteczka. I wiedział że byłeś w weekend w xxx. :-)

    > Nie maja takiego przykazania ... jeszcze ?

    A nawet jakby mieli to na razie sędzia w usa będzie decydował
    o nieruchomościach w polsce a nie sędzia w polsce o amerykańskiej
    firmie.

    > Po co ci lepsza bateria, skoro w komplecie z nia jest szybka
    > rozladowarka :-)

    Potrafię tę rozładowarkę nieźle skonfigurować.
    W wersji dla niekumatych powyłączac to co innym jest do życia
    niezbędne jak transfer do sieci, lokalizacja GPS i śledzenie.

    > Tak, wielokrotnie.

    Widać ma inną metodę identyfikacji takiego telefonu.
    Ewentualnie telefon był już wcześniej skonfigurowany
    z kartą i teraz nie żąda kolejnej.

    > Moze i zauwazy ... ale konta googla bedzie nadal uzywal.

    Bo już był skonfigurowany.

    > Nazwa operatora to jest na karcie SIM.
    > Nie tyle nazwa, co nr sieci, telefon sam ja tlumaczy na nazwe.

    A numeru telefonu nie ma na karcie SIM?

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2019-03-31 22:32:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2019 21:49:45 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Wszedłeś w tym mieści na jakąś stronę w ciasteczkami od FB i potem
    > FB przeczytał te ciasteczka. I wiedział że byłeś w weekend w xxx. :-)

    Jakos tak to pewnie bylo ... tylko ze na te strony wchodzilem z
    telefonu. A na FB wchodzilem z komputera domowego.

    Na telefonie moglem jakies FB strony otwierac - ale bez logowania.

    > A nawet jakby mieli to na razie sędzia w usa będzie decydował
    > o nieruchomościach w polsce a nie sędzia w polsce o amerykańskiej
    > firmie.

    Ale mowimy o polskiej firmie - ktora w Polsce reklamy sprzedaje.

    Cos mi chodzi po glowie, ze Google Polska juz odpowiadal, zeby go nie
    mylic z amerykanskim, ale przed Chinczykami to sie ugial, Unia jakies
    kary na niego naklada, teraz wiecej zagranicznych firm trzesie d*
    przed RODO - moze sie boja, ze jakis europejski sedzia ich bedzie
    sadzil :-)

    > Widać ma inną metodę identyfikacji takiego telefonu.

    Chocby identyfikator reklamowy :-)

    > Ewentualnie telefon był już wcześniej skonfigurowany
    > z kartą i teraz nie żąda kolejnej.

    A przeciez moglem sprzedac, albo kupic uzywany ...

    > A numeru telefonu nie ma na karcie SIM?

    Tak ogolnie nie ma.
    Niektorzy operatorzy moga umieszczac gdzies w kontatach.

    Albo np numer przenosze.
    Dostaje od nowego operatora zamkniety pakiet z karta, i tymczasowym
    numerem, a po przelaczeniu karta ma moj stary nr.
    To kiedy oni zapisuja ten wlasciwy nr na karcie ?

    J.

  • 39. Data: 2019-04-01 02:02:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-31 o 22:32, J.F. pisze:

    > Jakos tak to pewnie bylo ... tylko ze na te strony wchodzilem z
    > telefonu. A na FB wchodzilem z komputera domowego.
    >
    > Na telefonie moglem jakies FB strony otwierac - ale bez logowania.

    W telefonach masz jeszcze problem synchronizacji danych do chmury.
    Diabli wiedzą czy nie synchronizuje ciasteczek.

    To dlaczego napisałeś:
    "-ta zagraniczna tez chce na tym zarobic i reklamy sprzedaje"
    Może napisz jeszcze raz co miałeś na myśli.

> [...]
    > kary na niego naklada, teraz wiecej zagranicznych firm trzesie d*
    > przed RODO - moze sie boja, ze jakis europejski sedzia ich bedzie

    Bo tam mają rynek który nie chcą stracić.
    Podobnie może być z dużymi krajami z unii.

    > Chocby identyfikator reklamowy :-)

    Może.

    > A przeciez moglem sprzedac, albo kupic uzywany ...

    Wstępna konfiguracja jest robiona raz.
    W niektórych przypadkach robi to nawet producent urządzenia.

> [...]
    > numerem, a po przelaczeniu karta ma moj stary nr.
    > To kiedy oni zapisuja ten wlasciwy nr na karcie ?

    Przy zmianie karty dostajesz kartę z nowym numerem a centrala ma
    informację że twój xxxx ma teraz kartę xyxy. Skąd to wie telefon?
    Chyba jednak taka informacja idzie z centrali w jakimś protokole wywołania.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2019-04-01 11:51:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .> telefonu. A na FB wchodzilem z komputera domowego.

    >W telefonach masz jeszcze problem synchronizacji danych do chmury.
    >Diabli wiedzą czy nie synchronizuje ciasteczek.

    Moze i synchronizuje, ale na domowym komputerze uzywam calkiem innych
    kont.

    Poza tym ... FB ma dostep do chmury googla ?

    >To dlaczego napisałeś:
    >"-ta zagraniczna tez chce na tym zarobic i reklamy sprzedaje"
    >Może napisz jeszcze raz co miałeś na myśli.

    Google/Alphabet chce zarobic, ale dzialalalnosc u nas prowadzi przez
    Google Polska sp z o.o.,
    lub Google Ireland.

    I tu juz jest podstawa do interwencji :-)

    >Bo tam mają rynek który nie chcą stracić.
    >Podobnie może być z dużymi krajami z unii.

    A taka Polska, ze swoimi 40 mln ? :-)

    >Wstępna konfiguracja jest robiona raz.
    >W niektórych przypadkach robi to nawet producent urządzenia.

    A potem robie reset do ustawien fabrycznych ...

> [...]
    >informację że twój xxxx ma teraz kartę xyxy. Skąd to wie telefon?
    >Chyba jednak taka informacja idzie z centrali w jakimś protokole

    A moze telefon nie wie ?

    Za to chyba moga byc jakies protokoly miedzy centrala a karta, i kto
    wie - moze na karcie sie cos ustawia.

    J.