  • 1. Data: 2009-07-21 15:50:03
    Temat: jak pogodzic voicemail z faxem - jeden numer
    Od: mAro <w...@g...com>

    Witam,

    Mam małe biuro, w którym po 16 nikogo nie ma, i które wyposażone jest
    w jedną linię analogową tp, na której jest dsl, telefon analogowy i
    fax.

    Szukam takiego rozwiązania, które umożliwi po godzinach pracy biura
    skorzystanie zarówno z faxu jak i poczty głosowej - ale wiadomo, coś
    się pierwsze zgłosi. Poczta głosowa faksów nie kolekcjonuje niestety.

    Wątek podobny do "disa bez centralki" zapewne - ale ja nie chcę
    rozdzielać sygnału - między numery - tylko działać w obrębie jednego
    numeru. Czy istnieją jakieś tanie rozwiązania takiego problemu? Może
    jakaś automatyczna sekretarka która zapisuje faxy (na allegro produkt
    nie istniejący praktycznie)? wypasiony telefon ? Faxmodem i soft do
    niego ?

    Coś co pozwoli na: zostaw wiadomość lub naciśnij 1 żeby wysłać fax.

    Pozdrawiam,
    Whatlogin

  • 2. Data: 2009-07-21 16:18:37
    Temat: Re: jak pogodzic voicemail z faxem - jeden numer
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "mAro" <w...@g...com> napisał

    > Coś co pozwoli na: zostaw wiadomość lub naciśnij 1 żeby wysłać fax.

    A masz w tym faksie automatyczną sekretarkę? Które to konkretnie urządzenie?
    Przeczytałeś dokładnie instrukcję obsługi?
    Identyczną konfigurację miałem przed laty w biurze (bez DSL-a, bo wtedy
    takich wynalazków w Polsce nie było) na zwykłym panasoniku. I to działało.
    Klient albo gadał coś do mikrofonu albo naciskał start na swoim faksie. Bez
    żadnych dodatków.

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-07-21 22:11:49
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-07-21, Maciek <m...@g...com> wrote:

    > A masz w tym faksie automatyczną sekretarkę? Które to konkretnie urządzenie?
    > Przeczytałeś dokładnie instrukcję obsługi?

    No najprościej przeczytać instrukcję. Ja kiedyś ustawiałem sobie jakiś
    koszmarnie tani faks tak aby *7 czy jakoś tak robiło uruchomienie
    'beepania' faks był spięty równolegle z aparatem, ktoś prosił o sygnał
    faksu (który stał na innym biurku) to zamiast się podnosić, wciskałem *7
    i tyle. Wada taka że być może nie uda się uzyskać jednocyfrowego
    "włącznika" tylko właśnie *#coś, ale to już instrukcja faksu. Wada
    druga: transmisja faksowa nagra się na sekretarce (ale nie masz tych
    faksów chyba 100 dziennie co?).

    > Klient albo gadał coś do mikrofonu albo naciskał start na swoim faksie. Bez
    > żadnych dodatków.

    Jeśli faks ma funkcję 'rozpoznawania' faksu po drugiej stronie. Soft +
    pecet kosztuje choćby prąd dla peceta, który może się zawiesić, wyłączyć
    etc. Nie lepiej mieć drugiego nr dla odbierania faksu który jest
    'wirtualny' i skierowany na email? A jeśli nie to prosta centralka klasy
    3/8 albo nawet 1/5 z możliwością nagrania zapowiedzi. Zaleta taka że
    centralka ma własną taryfikację i można weryfikować billing otrzymywany
    od operatora.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 4. Data: 2009-07-22 09:54:19
    Od: mAro <w...@g...com>

    On Jul 22, 12:11 am, Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>
    wrote:

    > No najprościej przeczytać instrukcję. Ja kiedyś ustawiałem sobie jakiś
    > koszmarnie tani faks tak aby *7 czy jakoś tak robiło uruchomienie

    Witam,

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Oczywiście zacząłem od instrukcji - mojej KM PagePro 1390MF (tanie
    urządzenie wielofunkcyjne). Nie widzę tam żadnych opisanych funkcji -
    jedynie siła sygnału/czułość lub po ilu sygnałach ma odbierać. Faksów
    za dużo to nie odbieram, ale urządzenie musi być niezawodne.

    A zatem pozostaje:
    1. Faxmodem i soft - ale o tyle, o ile da się podnosić komputer z
    uśpienia. Na samym końcu mogę podpiąć fizyczny fax, który w razie
    braku zgłoszenia faxmodemu odbierze po prostu fax. W sumie mam stary
    laptop z licencją na win2k i modemem który mógłbym wykorzystać.

    2. Centralka - w sumie koszt to jakieś 500 pln (cenralka + karta
    DISA). Rowzwiązanie o tyle ciekawe, że centralka jest perspektywiczna
    pod kontem rozwoju działalności i zatrudnienia pracownika.

    3. Osobna linia wirtualna/fizyczna dla faxu. Echh, ze też dsl tp nie
    chodzi po isdn :/ No i wszystkie materiały i informację trzeba
    zmieniać.

    Hmm w domu w rodzinie ktoś ma starego gigaseta bezprzewodowego, i tam
    pamiętam jakaś funkcja była - ale tylko w ramach bezprzewodowej sieci.
    Widać rynek nie potrzebuje takiego, w sumie, prostego urządzenia,
    automatycznej sekretarki, która mogła by wewnętrznie przedzwonić na
    faks, pod warunkiem uruchomienia tonalnie funkcji.

    Trzeba było wcześniej pomyśleć :) No cóż, na razie to bardziej
    fanaberia, niż poważny problem. Po prostu po godzinach pracy biura nie
    będzie faxu, ot co.

    Właśnie przyszło mi jeszcze jedno rozwiązanie które mogę zbadać -
    przekierowanie numeru po godzinach pracy, na numer mobilnego
    operatora, bo bodajże Era ma skrzynkę faksową.

    Dzięki i pozdrawiam,
    Whatlogin

  • 5. Data: 2009-07-22 22:39:49
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-07-22, mAro <w...@g...com> wrote:
    > Oczywiście zacząłem od instrukcji - mojej KM PagePro 1390MF (tanie
    > urządzenie wielofunkcyjne). Nie widzę tam żadnych opisanych funkcji -

    I raczej nie znajdziesz, tanie wielofunkcyjne są, cóż, tanie w zakupie,
    eksploatacja bądź obciążenie tego czymkolwiek więcej niż jedną funkcją
    (np tylko fax) jest ponad możliwości takiego pudełka.

    > 1. Faxmodem i soft

    Dużo zachodu. Sporo pracy.

    > 2. Centralka - w sumie koszt to jakieś 500 pln

    I spore zalety. Choćby własny billing :)

    > 3. Osobna linia wirtualna/fizyczna dla faxu. Echh, ze też dsl tp nie
    > chodzi po isdn

    A nie ma dostawcy nie-TP? Albo promocji ISDN+analog? Analog robiłby
    tylko za fax + podkład pod DSLa.

    > przekierowanie numeru po godzinach pracy, na numer mobilnego
    > operatora, bo bodajże Era ma skrzynkę faksową.

    Tak, tylko że za takie połączenia płacisz swojemu tp zgodnie z cennikiem
    połączeń na komórkę. Niech ktoś Ci nagra się 10 minut dziennie i wyśle
    15 faksów po 2-3 minuty każdy i już masz w mniej niż pół roku koszt zakupu
    centralki.

    kd,

  • 6. Data: 2009-08-10 09:11:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Po prostu telefaks z wbudowaną sekretarką (w praktyce dowolny producent pod
    warunkiem, ze będzie to Panasonic ;)) - sam rozpozna, czy przychodzi faks czy
    nagranie słowne.
    Coś tam jeszcze Canon oferował, i to chyba z trybem dziennym i nocnym.
    No chyba, że w swoim urzadzeniu gdzieś masz tryb dzienny i nocny.

    Albo zewnetrzny modem analogowy z własnym zasilaniem i własną wewnętrzną pamięcią np.
    USRobotics (3Com) modelu dokładnie nie pamiętam, tylko koniecznie z dołączonym
    oprogramowaniem do obsługi poczty głosowej/faksów.
    Przy czym telefaks z wbudowaną wewnetrzną sekretarką bedzie bardziej niezawodny od
    modemu (zewnetrzne modemy z oprogramowaniem wielokrotnie potrafiły mi zgłupieć).

    Męczyłem się kiedyś bardzo z ustawianiem osobnych urzadzeń faks + zewnętrzna
    sekretarka, kłopot był taki, że pierwszy "dzwonek" z centrali był praktycznie
    nienormowanej długości i automatyka głupiała przy zliczaniu.
    JaC