  • 1. Data: 2009-04-26 08:54:45
    Temat: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    witam,

    na starosc zabralem sie za nauke programowania mikrokontrolerow ;)
    moj wybor padl na poczatek na AVR ATMega328, zakupilem plytke uruchomieniowa
    i po kilku dniach zabawy diodami nadszedl czas na pierwszy "powazniejszy"
    program... i tu mam problem...
    potrzebuje zrealizowac odliczanie, powiedzmy 10 sekund bez wstrzymywania
    programu, wymyslilem sobie taki algorytm tylko nie wiem czy da sie go
    zrealizowac i jak to zrobic:

    poczatek petli
    jakis kod
    jesli "cos" przepisz "aktualny czas" (sekund) do "rejestru"
    jesli "aktualny czas" = "rejestr" + 10 sek wykonaj "cos innego"
    reszta programu
    koniec petli

    czy to jest do wykonania?
    a moze jest jakis inny sposob? moze przerwaniami?
    aha i jeszcze pytanie elektryczne, do praktykow... jak najczesciej obniza
    sie sygnaly sterujace do poziomu akceptowalnego przez procek, jesli na
    przyklad uklad pracuje w srodowisku 12V?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 2. Data: 2009-04-26 13:43:15
    Temat: Re: jak wykorzystac zegar RTC z ATMega328?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Artur pisze:
> [...]
    > jesli "cos" przepisz "aktualny czas" (sekund) do "rejestru"
    > jesli "aktualny czas" = "rejestr" + 10 sek wykonaj "cos innego"

    Oczywiscie. Maszyna Turinga moze wykonywac dowolny algorytm. Zainteresuj
    sie timerami z atmegi, przy odpowiednim oprogramowaniu przerwanie timera
    moze wykonac twoj kod.

> [...]
    > obniza sie sygnaly sterujace do poziomu akceptowalnego przez procek,
    > jesli na przyklad uklad pracuje w srodowisku 12V?

    Zalezy co to za sygnal. Dzielnik na rezystorach, rezystor + zenerka,
    jakis scalony konwerter poziomow.

  • 3. Data: 2009-04-26 21:02:40
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie. Maszyna Turinga moze wykonywac dowolny algorytm. Zainteresuj
    > sie timerami z atmegi, przy odpowiednim oprogramowaniu przerwanie timera
    > moze wykonac twoj kod.

    no wlasnie intersuje sie timerami ale z uwagi na to, ze moja platforma
    uruchomieniowa to arduino zastanawiam sie nad uzyciem funkcji millis()
    http://arduino.cc/en/Reference/Millis tylko jak dla mnie jakos dziwnie ona
    dziala, niby w jej opisie jest info, ze sie inkrementuje od czasu
    uruchomienia programu a u mnie zeruje sie po kazdym podlaczeniu po rs-ie do
    modulu

    > Zalezy co to za sygnal. Dzielnik na rezystorach, rezystor + zenerka, jakis
    > scalony konwerter poziomow.

    sa to sygnaly sterujace z centralki alarmu czy sterownika centralnego zamka
    wiec bardzo "wolne"
    chodzi o rozwiazanie jak najmniej pradozerne i odporne zmiany temperatury
    (praca w aucie)

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 4. Data: 2009-04-27 07:03:51
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 23:02:40 +0200, Artur napisał(a):
> [...]
    > wiec bardzo "wolne"
    > chodzi o rozwiazanie jak najmniej pradozerne i odporne zmiany temperatury

    4N33 i pokrewne.

    Marcin Stanisz

    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"

  • 5. Data: 2009-04-28 12:59:53
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Stanisz" <m...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3dk7rrnywq5h$.15z407xzwqmgd.dlg@40tude.net...

    > 4N33 i pokrewne.

    a czemu akurat ten z darlingtonem na wyjsciu? ma to jakies praktyczne
    znaczenie?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 6. Data: 2009-04-28 13:07:56
    Od: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 14:59:53 +0200, Artur napisał(a):
> [...]
    > wiadomości news:3dk7rrnywq5h$.15z407xzwqmgd.dlg@40tude.net...
    > a czemu akurat ten z darlingtonem na wyjsciu? ma to jakies praktyczne

    Stosowałem głównie w drugą stronę, jako separacja wyjść binarnych. Potrzeba
    było większej obciążalności prądowej...