  • 1. Data: 2012-07-26 11:24:07
    Temat: jak zapewnić prawidłową aktualizację aplikacji bazodanowej
    Od: siatki <s...@g...com>

    Witam,

    Ostatnio nurtuje mnie problem związany z utworzeniem mechanizmu automatycznej
    aktualizacji aplikacji działającej z bazą danych. Jak wiadomo rozwój następuje po
    stronie aplikacji jak i równolegle po stronie bazy danych. Chciałbym aby aktualizacje
    pobierały się automatycznie z internetu (mam uruchomioną aplikację, klikam np.
    "aktualizuj" itd) albo ręcznie poprzez ściągnięcie pliku aktualizacji i jego
    uruchomienie. Jak zapewnić poprawność takiego procesu biorąc pod uwagę, że różni
    użytkownicy mogą mieć różne wersje aplikacji (jeden może mieć aplikację w wersji z
    zeszłego roku, inny wersję A z tego roku, inny wersję B z tego roku itd).

    Podejrzewam, że aktualizacja aplikacji polega na podmianie plików exe, dll itd? Baza
    danych powinna być natomiast podbita skryptami, a więc czy te skrypty powinny być
    trzymane w plikach tekstowych, zaszyte w jakiejś dll itd. Skąd mechanizm
    aktualizacyjny będzie wiedział, którą bazę podbić, a więc jak przechowywać
    connectionstringa/informacje o wersji itd aby wiedzieć gdzie i jak się podłączyć i co
    zaktualizować.

    Czy są na to jakieś sprawdzone mechanizmy, co Wam się sprawdza w praktyce?

    Dzięki za ewentualną pomoc, pozdrawiam!
    Siatki

  • 2. Data: 2012-07-26 12:03:18
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "siatki" <s...@g...com> napisał:

    > Czy są na to jakieś sprawdzone mechanizmy, co Wam się sprawdza w praktyce?

    Jesli chodzi o baze(y) danych (czy ogolniej srodowisko aplikacji) to:
    Dostarczenie (badz zaszycie) w aplikacji mechanizmu konwersji z wersji
    poprzedniej(ich).
    Najprosciej (choc nie zawsze najlepiej/najwydajniej) mechanizm konwersji budowac w
    sposob kaskadowy.

    AK