  • 51. Data: 2014-07-28 18:44:00
    Temat: Re: jaki SSD
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-28 18:18, marfi pisze:
    > Mam system (W8.1) na małym mSata (64GB) i w sumie nie odczułem
    > drastycznej zmiany po jego zastosowaniu - zasadniczo restartuję system
    > po aktualizacjach.

    Mam w pracy dwa komputery dość wypasione (drukarnia DTP)
    Jeden i7 16 GB Ram + Hdd
    Drugi i5 16 GB Ram + SSD oprogramowanie praktycznie to samo.
    Jako że z kolegą pracujemy tam dopiero drugi miesiąc zaczęliśmy się
    zastanawiać dlaczego ten i7 jest sporo wolniejszy od tego i5.
    (Nie wiedzieliśmy co siedzi w środku, nie było uprzedzeń)
    Część roboty robi serwer ale generalnie jakoś przyjemniej się pracuje na
    i5 :-)
    Nie wspominając że przy nawale pracy każda minuta to skarb :-)

  • 52. Data: 2014-07-28 18:44:17
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-28 18:39, miab pisze:

    > Tu np. masz:
    > https://www.youtube.com/watch?v=nLzX4fWgBAQ
    > Mój podobnie startuje 5sec. w BIOS-ie 10sec. Windows 8.1.

    Z tym że mój ma HDD ST910021AS.

    miab

  • 53. Data: 2014-07-28 19:29:16
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w
    : (...):
    : Zawsze chciałem (10 lat temu też) zobaczyć takie wstawanie te
    : legendarne 15 sekund. Poszukam na yt bo nie wierzę.
    :

    Mam w użyciu kilka maszyn, w tym jeden laptop naprawdę archaiczny. Jego
    start był dla mnie niezwykle irytujący, trwało to, i trwało, i trwało... Ale
    kiedy zamiast zamykać system, kazałem mu się zahibernować, to - faktycznie:
    start zajmował jakieś... 9 sekund! Dla "niezadowolonych" - polecam!

    Z tym, że od czasu do czasu warto chyba jednak zastartować system od zera,
    bo jakieś tam zbędne śmieci mogą go zamulać.

  • 54. Data: 2014-07-28 20:04:40
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/07/2014 17:18, marfi wrote:

    > Chwalę SSD od chwili gdy maszyny wirtualne przeniosłem z HDD na Samsunga
    > 830 - zmiana była kolosalna - zwłaszcza gdy działają 3 lub więcej VM.

    O, tu musze sie zgodzic. System na maszynie virtulanej jest kompletnie nie
    do rozpoznania bo na pelnym ekranie rzesko bryka nawet jak tych wirtualnych
    maszyn uruchomionych jest kilka. Mowie z doswiadczenia, zrobilem sobie RAID
    0 na 2 x 250 Samsung EVO. Photoshop czy Adobe Premiere lekko spowalniaja
    jak zapisuje drugi dysk HDD.

  • 55. Data: 2014-07-28 20:08:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup

    >SSD jest dobre dla ludzi traktujących komputer jako zabawkę.

    No popatrz, a chłopaki z serwerowni onetu których o to zapytałem twierdzą
    inaczej. Może jaki dysk, taki zawodowiec ;)

  • 56. Data: 2014-07-28 20:15:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 13:45:14 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Nie chce za bardzo nikogo obrazac, ale moze z goraca, moze z innego powodu,
    > myslenie Wam dzis nie idzie. Nie chodzi o zadne pieprzone uruchamianie
    > systemu, ono jest tylko "wizytowka" calego wrazenia przy korzystaniu z SDD.
    >
    > Moja analogia ma takie klucze:
    > auto = dysk SSD
    > dojazd do pracy = start systemu
    > praca taksowkarza (jezdzenie) = uzywanie dysku SSD
    >
    > Czy musze dalej tlumaczyc?

    Tylko dlaczego w takim razie taksiarze czy dostawcy pizzy nie jeżdżą
    Ferrari, Porsche czy innym Veyronem?

    [ People choose the paths that grant them the greatest rewards for the ]
    [ least amount of effort. ("House M.D. 1e01 Pilot") ]

  • 59. Data: 2014-07-28 20:15:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 18:44:00 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > i5 :-)
    > Nie wspominając że przy nawale pracy każda minuta to skarb :-)

    i7 i i5 tak samo taktowane? :)

    Zresztą przy DTP ładowanie i7 to moim zdaniem średnio szczęśliwy pomysł, ale
    może jakiś soft w drukarni wielowątkowo śmigać potrafi.

    [ Kobieta jest najlepszym psychoanalitykiem dopóki się nie zakocha. ]
    [ Później zostaje najlepszym pacjentem. (Dr. Brulov, demotywatory.pl) ]

  • 57. Data: 2014-07-28 20:15:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 10:45:59 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > A ja za kazdym razem jak slysze krytyke, ze kupowanie dysku dla startu
    > systemu jest glupota, bo robi sie to raz dziennie lub raz na X dni to
    > zastanawiam sie czy autor tych zlotych mysli ...mysli :-P
    (ciach...)

    Nie napisałem, że kupno SSD to głupota, tylko że zachwyty głównie podpierane
    są właśnie czasem uruchomienia systemu.

    Już nie wspominając o tym, że częstym scenariuszem jest SSD na system i
    programy, a dane do obróbki na HDD. I cały ten misterny plan, jak to SSD
    diametrialnie zmienia jakość życia, już nie jest taki misterny. Przykład?
    Znajomy wideo dłubie. Dał się wrobić w SSD + WD Green na dane, choć mówiłem,
    że będzie na to kląć. Klął. Jak w końcu posłuchał i tego Greena pchnął na
    backup, a jako dyski na materiały robocze wstawił 2 klasyczne 7200 rpm w
    RAID0 to wtedy różnicę w komforcie pracy poczuł.

    [ W kobiecie jest dobre tylko to, co jest w niej najlepsze. ]
    [ (Nicholas de Cohamfort) ]

  • 58. Data: 2014-07-28 20:15:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 13:04:17 +0200, z napisał(a):

    > Restart kompa jest faktycznie szybki ale nie o to chodzi.
    > Od czasu kiedy przesiadłem się na SSD czuję że komputer chce
    > współpracować (wiem subiektywne odczucie ale można to zmiezyć) a nie
    > ciągle kładzie nowe kłody pod nogi.
    > Używam 3 letniego laptopa do pracy. Adobe. Corel + rożne pomocnicze
    > programy a i telewizję tez oglądam.
    > Już samo przełączenie się z "praca" na "rozrywka" jest dla mnie
    > przyjemne. Od dawna mam nawyk zamykania nieuzywanego programu (np.
    > Ilustratora Worda czy Corela) Teraz życie stało się łatwiejsze :-)
    (ciach...)

    Ja akurat w składzie, więc u mnie też podczas pracy softu naotwierane jest.
    Tyle tylko, że może dlatego mnie tak SSD bardzo nie nawilża, bo u mnie
    system, soft i dane robocze na RAID0 stoją. Tak - z pełną świadomością
    zagrożeń, jakie to ze sobą niesie. I też mam podejście, że nieużywany soft
    idzie do zamknięcia (nieużywany nie znaczy, że za 5 minut będzie potrzebny).
    :D

    [ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym ]
    [ chwalić. (JoeMonster.org) ]

  • 60. Data: 2014-07-28 20:36:33
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 20:15:41 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Tylko dlaczego w takim razie taksiarze czy dostawcy pizzy nie jeżdżą
    > Ferrari, Porsche czy innym Veyronem?

    Pomyslmy.. moze dlatego, ze w swiecie realnym, inaczej niz w moim utopijnym,
    drogi sa jakie sa i istnieja ograniczenia predkosci ;-)

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=uPh-hRjiy6k#t=5857

    --
    pozdro