  • 1. Data: 2012-01-18 15:28:44
    Temat: jaki układ zasilania stosują w żarówkach diodowych
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    szukam układu który używany jest do zasilania w żarówkach z diodami,
    transformator nie bardzo się tam by zmieścił,

    wszędzie piszą że beztransformatorowo to raczej bardzo małe prądy, jednak
    żarówki z diodami miewają od kilku do kilkudziesięciu amperów,

    1. jaki układ zasilania stosują by się nie spalił i diód
    2. gdzie występują większe straty? z transormatorem czy bez

    naturalnie rozumiem że beztransformatora jest mniej bezpiecznie

    erator/

  • 2. Data: 2012-01-18 15:35:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello zlotowinfo,

    > szukam układu który używany jest do zasilania w żarówkach z diodami,
    > transformator nie bardzo się tam by zmieścił,
    > wszędzie piszą że beztransformatorowo to raczej bardzo małe prądy,

    Co to znaczy "małe prądy"?

    > jednak żarówki z diodami miewają od kilku do kilkudziesięciu
    > amperów,

    Chyba się upaliłeś!

    > 1. jaki układ zasilania stosują by się nie spalił i diód
    > 2. gdzie występują większe straty? z transormatorem czy bez
    > naturalnie rozumiem że beztransformatora jest mniej bezpiecznie

    Doprowadź swoje pytanie do rozsadnych wartości, konkretniejszych
    trochę - będzie mozna odpowiedzieć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-01-18 16:00:14
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Co to znaczy "małe prądy"?
    czytałem że beztransformatorowe kilka mA

    > Chyba się upaliłeś!
    no tutaj, fakt, jedyny mój błąd, od kilku do kilkudziesięciu diód
    więc te prądy nie są aż tak małe by nie stosować transformatora

    dałem bardzo proste pytania:
    1. jaki układ zasilania stosują by się nie spalił i diód
    domyślam się że bez transformatora, bo by nie zmieścił się

    2. gdzie występują większe straty energii,
    zasilania z transormatorem czy bez
    (12v, pasek ok. 20-30diód )

    erator/

  • 4. Data: 2012-01-18 16:08:27
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    To są przeważnie układy z dzielnikem pojemnościowym, lub rezystancyjno
    pojemnosciowym. W stosunku do zwykłego dzielnika rezystancyjnego, mają tę
    zaletę, że starty na reaktancji kondenasatora (ciepło) są wielkorotnie mniejsze
    niż na rezystancji. Faktycznie są mniej bezpieczne od zasilaczy
    transformatorowych, ale w przypadku lamp diodowych, nie ma to większego
    znaczenia, bo całośc zamknięta jest w oprawie. Wrzuć w Google Image hasło
    "diody led zasilane 230V" lub podobne, a dostaniesz dziesiątki gotowych
    schematów.
    PP

  • 5. Data: 2012-01-18 16:10:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.01.2012 17:08, schrieb PL(N)umber_One:
> [...]
    > znaczenia, bo całośc zamknięta jest w oprawie. Wrzuć w Google Image hasło
    > "diody led zasilane 230V" lub podobne, a dostaniesz dziesiątki gotowych

    ...a w wątku LED 230V podałem sznurek do schematu.

    Waldek

  • 6. Data: 2012-01-18 16:23:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello zlotowinfo,

    > czytałem że beztransformatorowe kilka mA

    To dziwne, bo dostałem akurat próbki układów 20 i 50mA (HV9921/22/25)

    > no tutaj, fakt, jedyny mój błąd, od kilku do kilkudziesięciu diód
    > więc te prądy nie są aż tak małe by nie stosować transformatora

    Diody w układach zasilanych z sieci łączy się szeregowo a nie
    równolegle.

    > dałem bardzo proste pytania:
    > 1. jaki układ zasilania stosują by się nie spalił i diód
    > domyślam się że bez transformatora, bo by nie zmieścił się

    Mało wiesz o transformatorach.

    > 2. gdzie występują większe straty energii,
    > zasilania z transormatorem czy bez
    > (12v, pasek ok. 20-30diód )

    Paski 12V z samego założenia generują straty już na dzień dobry
    (rezystory wyrównawcze).
    Stosuje się je tam, gdzie dysponujesz napięciem 12V DC a nie
    sieciowym. Czyli w tym wypadku uzywasz zasilacza sieciowego z wyjściem
    12V DC.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-01-18 22:09:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zlotowinfo pisze tak:

    > 1. jaki układ zasilania stosują by się nie spalił i diód

    W Praktikerze są LEDy po 16zł. Rozwal obudowę i sobie obejrzysz.
    Jest tam kondensator i mostek prostowniczy smd.

    --
    Piter