eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowajakim programem na linuksa można dopasować i zmergować zdjęcia? › jakim programem na linuksa można dopasować i zmergować zdjęcia?
    From: dobrov <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: jakim programem na linuksa można dopasować i zmergować zdjęcia?
    Date: Mon, 27 Jun 2011 15:08:20 +0200

    witam
    Chciałbym zrobić następującą złożoną operację:

    1) Dopasować dwa zdjęcia w sposób podobny jak robi się to dla panoramek, tzn
    wskazać zbiór odpowiadających sobie punktów a program powinien mi przekształcić
    (porozciągać, poobracać itp.) zdjęcia tak, żeby idealnie się pokrywały.

    2) Zsumować te zdjęcia razem mając możliwość szerokiej parametryzacji tego
    sumowania. Nie chodzi mi o to, że chcę brać część ze zdjęcia A a część ze
    zdjęcia B (takie wycinanki), tylko po prostu zsumować dopasowane zdjęcia piksel
    po pikselu stosując te same wzory do każdego piksela.

    Da się to zrobić jednym programem?
    Jeżeli nie, to jakimi dwoma?