  • 1. Data: 2013-01-02 19:24:47
    Temat: jakim programem odejmę dark frame od zdjęcia.
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Witam.
    Czy jest jakiś prosty program (chodzi głównie o nef Nikona ale może być
    TIFF)
    który wykona proces odszumiania - to co jest w aparacie ale w
    komputerze
    Czyli robię zdjęcie a potem dark frame (zdjęcie z tymi samymi
    ustawieniami ale z z zakrytym obiektywem)
    A potem sobie sam usuwam szum programem a nie z aparatu.
    Nie chodzi o jakieś kobyły astronomiczne - bo wiem, że tam są takie
    programy, zwykle płatne.
    Chodzi o pewne testy możliwości odszumiania.

  • 2. Data: 2013-01-02 20:39:07
    Temat: Re: jakim programem odejm? dark frame od zdj?cia.
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-02 19:24, Gil pisze:

> [...]
    > TIFF)
    > który wykona proces odszumiania - to co jest w aparacie ale w

    Gimp - kopiujesz szum/szumy do nowej warstwy/nowych warstw; "tryb" na
    odejmowanie; "krycie" 100%. Potem "spłaszcz" i masz.

    --
    rry

  • 3. Data: 2013-01-03 05:33:09
    Temat: Re: jakim programem odejmę dark frame od zdjęcia.
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Gil wrote in <news:MPG.2b4e99ce313ee126989683@news.neostrada.pl>
    > Czy jest jakiś prosty program (chodzi głównie o nef Nikona ale może być
    > TIFF) który wykona proces odszumiania

    UFraw
    http://ufraw.sourceforge.net/Guide.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2013-01-03 10:47:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-02 20:39, RR pisze:

    > Gimp - kopiujesz szum/szumy do nowej warstwy/nowych warstw; "tryb" na odejmowanie;
    "krycie" 100%. Potem "spłaszcz" i masz.

    Obawiam się, że trochę za mało tam bitów (zależy od wymagań). Mowa była o tiffie,
    zapewne 16-bitowym

  • 5. Data: 2013-01-03 18:16:58
    Od: RR <m...@w...pl>

    > Obawiam się, że trochę za mało tam bitów (zależy od wymagań). Mowa była
    > o tiffie, zapewne 16-bitowym

    Oj, racja. Niedługo to się ma zmienić podobno.

    --
    rry

  • 6. Data: 2013-01-03 18:26:20
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-03 05:33, astro pisze:
    > Gil wrote in <news:MPG.2b4e99ce313ee126989683@news.neostrada.pl>
    >
    > UFraw
    > http://ufraw.sourceforge.net/Guide.html

    Albo RawTherapee: http://rawtherapee.com
    Można do niego załadować nie tylko różne odmiany RAW, ale też wywołane tiff.

    --
    rry