  • 1. Data: 2013-01-01 22:34:15
    Temat: Uszkodzony obiektyw, odłazi bagnet.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Mam problem, kitowy obiektyw Pentaksa (DAL 18-55) uległ uszkodzeniu
    mechanicznemu prawdopodobnie po upadku z niedużej wysokości. Oderwało
    się mocowanie bagnetu przy wkrętach mocujących. 2 wkręty jeszcze
    trzymają, wskutek czego obiektyw się chwieruta i źle działa autofocus,
    bo śrubokręt nie sięga. Przy dociśnięciu ręką daje radę zrobić zdjęcie.
    Pytanie, gdzie można to tanio naprawić, albo kupić ten element?
    Jeśli naprawa porządna była by za droga rozważam przyklejenie tego na
    stałe na żywicę. W sumie obiektyw nie jest wiele wart i może to
    rozwiązanie będzie dobre.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2013-01-02 00:31:29
    Temat: Re: Uszkodzony obiektyw, odłazi bagnet.
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > Jeśli naprawa porządna była by za droga rozważam przyklejenie tego na
    > stałe na żywicę. W sumie obiektyw nie jest wiele wart i może to

    Poszukaj prawdziwego zegarmistrza. ALbo wykręci zerwane śruby i da nowe,
    albo nawierci obok i nagwintuje nowe. Może być oczywiście prawdziwy mechanik
    precyzyjny co to jeszcze Smieny, Zenity i Praktiki naprawiał.

  • 3. Data: 2013-01-02 06:58:23
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.01.2013 00:31, Andy Niwinski pisze:

    > Poszukaj prawdziwego zegarmistrza. ALbo wykręci zerwane śruby i da nowe,
    > albo nawierci obok i nagwintuje nowe. Może być oczywiście prawdziwy
    > mechanik precyzyjny co to jeszcze Smieny, Zenity i Praktiki naprawiał.

    Śruby są dobre, uszkodzony jest sam bagnet, niestety to plastik. Nawet
    go zdjąłem, żeby sprawdzić jak to wygląda. Jedynym kłopotem przy
    składaniu są złocone styki na sprężynkach. Ciężko trafić w otwory, ale
    można sobie poradzić.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 4. Data: 2013-01-02 08:27:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli naprawa porządna była by za droga rozważam przyklejenie tego na
    > stałe na żywicę. W sumie obiektyw nie jest wiele wart i może to

    Na allegro jest jeden za 75 zł, nie baw się w naprawę tylko kup używany.
    Albo inaczej - napraw samodzielnie, a gdy efekty nie będą zadowalające,
    kup ten z allegro. Jest tam kilka sztuk, najdroższy za 250 czy jakoś
    tak. W najgorszym wypadku, tj. gdy jakość optyczna czy mechaniczna nie
    będzie zadowalająca, przełożysz platsikowy element do swojego. Ale z
    moich doświadczeń wynika, że pentaks robi dość powtarzalne obiektywy (w
    przeciwieństwie np. do samyanga). Fachowiec weźmie przynajmniej stówkę.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2013-01-04 11:18:56
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.01.2013 08:27, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > moich doświadczeń wynika, że pentaks robi dość powtarzalne obiektywy (w
    > przeciwieństwie np. do samyanga). Fachowiec weźmie przynajmniej stówkę.

    No właśnie, nad takim rozwiazaniem też się zastanawiałem. Kupić nawet
    uszkodzony, ale z dobrym bagnetem. Bo to za tani obiektyw na jakieś
    super profesjonalne naprawy.
    Czyli zaczynam od szukania taniego obiektywu, jak nic nie znajdę to
    żywica załatwi problem. Będzie najwyżej nierozbieralny.
    Dziękuje wszystkim za rady.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl