  • 1. Data: 2013-01-01 10:52:16
    Temat: Panasonic próbuje sprzedać jeden ze swoich działów foto.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    No i witam w nowym roku. :)

    Chyba wykrakałem pisząc o możliwych konsekwencjach stoczenia się
    statusu akcji Panasonika (oraz Sony) do poziomu śmieciowego,
    zachęcającego do podejmowania dziwnych kroków:
    http://japandailypress.com/panasonic-considering-sal
    e-of-sanyo-digital-camera-division-1219748

    Na razie chcą sprzedać Foto-Sanyo ze względu na "pilny brak
    gotówki", ale jak jedyny chętny powie: albo wszystko, albo nic, to
    jeszcze nie wiadomo, co Panas wybierze, skoro kasa dziwnie szybko
    się rozeszła...

    A przypomniało mi się, jak to kiedyś załatwiła Minolta: najpierw
    ogłosili, że chcą sobie z Sony tylko trochę powspółpracować. A już kilka
    miesięcy później gruchnęła wiadomość: Minolta całkowicie wycofuje się z
    rynku foto!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2013-01-01 14:55:25
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:kbuble$1p4$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > ogłosili, że chcą sobie z Sony tylko trochę powspółpracować. A już kilka
    > miesięcy później gruchnęła wiadomość: Minolta całkowicie wycofuje się z

    Zrobiłbym to samo.
    Problemem rynku sprzętu foto jest to, że obecnie jest modny. Ale moda ma to
    do siebie, że mija.
    Gdy sprzęt wyglądać jak nowe gadżety, przestanie być interesujący.
    To już było przerabiane w latach 70-tych. Kto dziś pamięta że wówczas
    lustrzanki 35mm produkowała Mamiya, Konica, Yashica, Cosina, Ricoh,
    Honywell, że nie wspomnę Agfy, Kodaka, Rollei-a czy luksusowej Alpy...
    Gdy rynek się ustabilizował, nastąpiła utrata zainteresowania jego ofertą.
    Została Minolta, Nikon, Canon, Olympus i Pentax. Czyli mniej niż połowa.
    Obecnie "coś" odciaga klientów od rynku foto, a on sam nie przynosi
    kolejnych rewolucyjnych zabawek. IMO, cykl się powtórzy. Prędzej czy
    później. Czas pokaże, kto odpadnie...

  • 3. Data: 2013-01-01 17:56:17
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Rynek aparatów w zasadzie jest nasycony.
    Kompaktów jest do wyboru do koloru.
    Większośc robiących zdjęcia jest zadowolona z każdej fotki,
    jaką udało im sie zrobić.
    Obecnie doszła konkurencja aparatów w komórkach.
    To po co nosić dwa gadżety jeśli można jeden.
    Jakość fotek z telefonów jest wystarczająca do prezentacji
    na śmieciowych portalach.Większość i tak nie drukuje swoich zdjęć tylko
    ogląda na monitorach oraz przesyła z telefonu do telefonu.W niedługim czasie
    sprzedaż kompaktów pewnie spadnie. Producenci zaczną zamykać działy foto i
    przerzucą się
    na produkcję telefonów robiących ładne fotki.

  • 4. Data: 2013-01-01 21:32:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "henry1" <h...@i...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > telefonu.W niedługim czasie sprzedaż kompaktów pewnie spadnie.
    > Producenci zaczną zamykać działy foto i przerzucą się na produkcję

    Tak, ostatnio pisałem o tym (za Rzepą) co najmniej dwa razy:

    > Re: Kompakty kontra smartfony.
    >

    > http://www.ekonomia24.pl/artykul/965103.html?print=t
    ak&p=0

    &

    > "Japoński producent sprzętu fotograficznego i sprzętu medycznego
    > obniżył prognozę zysku operacyjnego na ten rok obrotowy o prawie jedną
    > czwartą z powodu gwałtownego odwrotu klientów od aparatów kompaktowych
    > na rzecz smartfonów."
    >
    > http://www.ekonomia24.pl/artykul/951020.html?print=t
    ak&p=0

    [mr.]

  • 5. Data: 2013-01-01 21:36:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Widzę, że zrobili podmiankę linku, o który chodziło:

    http://www.ekonomia24.pl/galeria/929988,3,965103.htm