  • 1. Data: 2009-09-20 19:13:18
    Temat: kapryśny lapek nie startuje z napędów IDE
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!
    Trafił do mnie HP Pavillon nie startujący - z napisem typu "brak systemu"...
    Odpaliłem z płyty bootujacej "prawie XP" i zobaczyłem, że dysk C zniknął, D
    jest.
    Ponieważ nie miałem dysku na który mógłbym zrzucić dane odzyskane z C -
    wyłączyłem komputer.

    W domu jakoś nie chciał wystartować z płyty, ale ponieważ to była inna płyta
    niż poprzednio - nie przejąłem się.
    Wyjąłem HDD, podłączyłem do mojego kompa, wystartowałem z tejże płyty
    GetDataBack i odzyskałem dane.
    Jak już miałem dane, poszukałem programu do naprawienia "brakującego" C.
    Niby naprawiło. Managery partycji
    widzą poprawnie C, coprawda D zniknęło, ale tam nie było nic ważnego.

    Przekładam do lapka, ale nie startuje z C. Nie tak jak poprzednio, ale po
    prostu kursor miga w lewym górnym rogu
    i tak przez kwadrans, dłużej nie czekałem. Co dziwnego - z ŻADNEJ mojej
    bootowalnej płyty CD nie startuje.
    BIOS dawałem na domyślny. Nie ma tam zresztą nic do ustawiania na ten temat.
    Nawet jak przy starcie cisnę ESC
    i wybieram użądzenie startujące CD to ten sam efekt - kursor. Żadnych
    komunikatów.

    Włożyłem inne HDD. Bez zmian. Odpiąłem CD. Też nie startuje z HDD.
    Startuje jedynie z dyskietki.
    Rozebrałem lapka - HDD i DVD wpięte bezpośrednio w płytę - żaden kabel nie
    mógł się wysunąć.
    Uruchamiałem i z sieciowym i akumulatorowym zasilaniem.

    Dziwne, że za pierwszym razem wystartował z CD. Nigdy więcej później. Pech?

    Feromon