  • 1. Data: 2009-09-20 18:28:56
    Temat: SIWZ #2 - próba podsumowania
    Od: n...@p...onet.pl

    Pytałem kilka dni temu o SIWZ, i nawet nie sądziłem, że wywołam taką burzę.
    Odrobiłem zadanie domowe=przeczytałem kilkanaście SIWZ-ów z róznych stton
    Polski. I wyszło na to, ze nikt nie pisze ich w zgodzie z ustawą, bo każdy się
    bardziej od ustawy boi wyniku przetargu.
    Ja sobie wymajstrowałem tak:

    PROCESOR:
    Dwurdzeniowy klasy x86, dedykowany do pracy w komputerach stacjonarnych,
    wykonany w technologii 45nm, taktowany zegarem minimum 2.80GHz, Cache L1
    minimum 2*32 kB, L2 minimum 3MB, FSB: 1066 MHz lub inny procesor o wydajności
    co namniej 1863 punkty wg testu PASSMARK - CPU Mark: http://
    www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html (procesor o wydajności nie niższej niż
    Intel E 7400 )

    Byłbym wdzięczny za konstruktywną krytykę tego zapisu.
    1. Na ile wyniki z podanej strony zabezpieczają mnie przed kupnem słabego
    komputera ? /moge mieć AMD, ale nie chce, by ktos mi coś wcisnął.../

    2. Ktoś zrobił jeszcze inaczej: napisał, że intel Exxx albo AMD PHENOM xxx
    Co o tym sądzicie ?

  • 2. Data: 2009-09-20 21:07:39
    Temat: Re: SIWZ #2 - próba podsumowania
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > minimum 2*32 kB, L2 minimum 3MB, FSB: 1066 MHz lub inny procesor o wydajności

    I to wyklucza AMD.

    > Byłbym wdzięczny za konstruktywną krytykę tego zapisu.
    > 1. Na ile wyniki z podanej strony zabezpieczają mnie przed kupnem słabego
    > komputera ? /moge mieć AMD, ale nie chce, by ktos mi coś wcisnął.../

    Bo?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 3. Data: 2009-09-20 21:17:22
    Od: n...@p...onet.pl

    > I to wyklucza AMD.
    Dlaczego ? W tych tabelkach powyzej jest trochę procesorow AMD.

    Dzięki.

    > Bo?

    Uściśam: moge mieć AMD tylko nie chcialbym mieć AMD słabszego od tego intela.
    Na teraz tego intela dobrze znam, mam ich kilka w biurze. Chciałbym się odnieść
    w tym SIWZ do benchmarków, ktore nie faworyzują żadnego prcesora i są
    obiektywne. Na ile ten "robi wrażenie" obiektywnego ? A może benchmark
    aplikacyjny ? (adobe photoshop, office, internet, sql) ? tylko jaki i jak z
    niego bez opłat skorzytać ? A może napisać: intel E7400 lub AMD xxxx ? Tylko
    wtedy intelowcy mi zarzucą, że wstawiłem tańszego AMD. DLatego wolałbym sie
    odnieść do benchmarków.

  • 4. Data: 2009-09-20 21:50:04
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > wydajności
    > niż
    > Dlaczego ? W tych tabelkach powyzej jest trochę procesorow AMD.

    Pisałem ci coś o różnicy w architekturze procesorów.

    Nie śledzę rynku od ponad roku, być może amd zaczęło wsadzać duży cache L2.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha