  • 11. Data: 2011-08-04 09:19:25
    Temat: Re: karta dvb-s2
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.08.2011 10:57, MaRc pisze:

    > chyba najpierw spróbuje rozwiązać sprawę z talerzem i kablem.
    > obecnie mam 80cm, wymienie to na 110cm.

    zamiast 110 cm kup dobrą 80-tkę, lub 90 triaxa.
    nie widzę potrzeby wstawiać tak dużej.

    > mam dylemat z kablem. szczerze mówiąc nie wiem, który konkretnie wybrać.
    > http://www.telewizjasatelitarna.com.pl/antenowy-digi
    tal113-100m-cu-p-21.html
    > http://www.telewizjasatelitarna.com.pl/antenowy-hdtv
    -100m-cu-hq-p-20.html
    > http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_
    triset-113_hf_1_13-4_8-6_8_100m__E1019_100.htm

    polecam kabel satlan np:
    http://allegro.pl/kabel-koncentryczny-miedziany-full
    -hd-satlan-coax-i1738334549.html

  • 12. Data: 2011-08-04 09:28:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.08.2011 11:11, MaRc pisze:
    > szukając po niecie, to instalacje na 150m kablach działają.
    > obecnie mam talerz 80cm, ok. 70m kabla miedzianego (firmy nie powiem,
    > podobno był dobry).
    > chce to wymienić na talerz 110cm tylko mam dylemat nad kablem. napisałem
    > o tym wyzej.

    jak kablowałem bloki, ze sporymi odcinkami (po kilkadziesiąt mertów)
    używałem kabla satlan, również ze względu na mocną izolację.
    tanie chińskie kable po pewnym czsie chłoną wilgoć i gniją.

    wczoraj będąc w hurtowni włąśnie była na ten temat rozmowa.
    firma okablowała hotel okazyjnie kupionym kablem i po roku
    kabel pod tynkiem po prostu się "zepsuł" ;-)

  • 13. Data: 2011-08-04 09:30:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.08.2011 10:57, MaRc pisze:
    > co to jest "halogen free"? - bo te kable sa wiele droższe.
    > zastanawiam sie, czy musze wydawac setki zloty na bardzo drogi kabel czy
    > powinien wystarczyc ten pierwszy z linku.

    http://ewh.ieee.org/r6/ocs/pses/Halogen_Free_Electro
    nics_-_Flinders_OC_meeting_Rev_A.pdf

  • 14. Data: 2011-08-04 12:37:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "MaRc" <t...@g...com> napisał w wiadomości

    > dlaczego akurat w połowie??
    > aczkolwiek zakładałem podobny wzmacniacz, ale oprócz sygnału wzmacniały
    > też mi się szumy a co za tym szlo zmniejszał się snr.

    Ponieważ wzmacniacz nie regeneruje sygnału i musi mieć dobry jakościowo
    sygnał na wejściu, żeby po wzmocnieniu nie było gorzej.

    VSS proponuje zamontować go za konwerterem. Nie jestem pewien czy sygnał
    prosto z konwertera nie przesteruje wzmacniacza.
    Wstawienie go w połowie zapewni kompromis pomiędzy poziomem sygnału, a
    zaszumieniem. Oczywiście możesz zacząć od zainstalowania wzmacniacza przy
    antenie i sprawdzenia czy SNR w odbiorniku jest w normie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2011-08-04 12:38:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "VSS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:j1cd7u$1iq$...@i...gazeta.pl,
    > yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> nastukał:

    sa-001_terra_R85101.htm

    > zdecydowanie lepiej zamontować go tuż za konwerterem
    >
    > --
    > VSS

    Czy wzmacniacz nie będzie przesterowany?
    Jaki poziom sygnału wychodzi z konwertera z anteną 80 cm?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2011-08-04 12:50:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > chyba najpierw spróbuje rozwiązać sprawę z talerzem i kablem.
    > obecnie mam 80cm, wymienie to na 110cm.
    > mam dylemat z kablem. szczerze mówiąc nie wiem, który konkretnie wybrać.

    W pierwszej kolejności patrz na tłumienie i jakość mechaniczną kabla

    > http://www.telewizjasatelitarna.com.pl/antenowy-digi
    tal113-100m-cu-p-21.html

    2000 MHz - 27,0dB tłumienia

    > http://www.telewizjasatelitarna.com.pl/antenowy-hdtv
    -100m-cu-hq-p-20.html

    2050 26,1 dB

    > http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_
    triset-113_hf_1_13-4_8-6_8_100m__E1019_100.htm

    2150
    28,6
    27,7

    > co to jest "halogen free"? - bo te kable sa wiele droższe.
    > zastanawiam sie, czy musze wydawac setki zloty na bardzo drogi kabel czy
    > powinien wystarczyc ten pierwszy z linku.

    Halogen free - oznacza, że nie wydziela szkodliwych substancji w czasie
    pożaru.

    Pierwszy kabel jest niewiele gorszy od drugiego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2011-08-04 12:56:39
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > zdecydowanie lepiej zamontować go tuż za konwerterem

    A to niby dlaczego? Jest wielce prawdopodobne że wtedy
    przesterujesz ten wzmacniacz :-).

  • 18. Data: 2011-08-04 13:04:31
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...długość kabla ma dobre 70m.

    To żadna tragedia :-). Dobry konwerter spokojnie da radę.

    > ...co z tym
    > idzie, dosyć słaby sygnał, wiele kanałów nie działa, np.
    > HBO i co ważne
    > w moim przypadku - MiniMini :),

    Zacząłbym na Twoim miejscu od sprawdzenia poprawności
    ustawienia anteny i skręcenia konwertera. Jeśli to jest na
    maxa dobrze i masz dobry kabel to musi działać, nie ma bata
    :-).

    > postanowiłem na dachu przy antenie postawić komputer (w
    > zamknietym
    > pomieszczeniu), wówczas 5m koncentryka do karty dvb-s. na
    > nim zrobić
    > sobie streaming np, multicast iptv i skrętką przesłać
    > sobie do domu.

    A nie lepiej postawić tam multiswitcha? Załóż odpowiedni
    konwerter, MS i dobre kable do mieszkania. Jeszcze będziesz
    mógł "domieszać" naziemne kanały :-)

  • 19. Data: 2011-08-04 18:42:37
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    MaRc wrote:

> [...]
    > 70m. co z tym idzie, dosyć słaby sygnał, wiele kanałów nie
    > działa, np. HBO i co ważne w moim przypadku - MiniMini :),
    > lekkie chmurki i ciemno w tv :( postanowiłem na dachu przy
    > antenie postawić komputer (w zamknietym pomieszczeniu), wówczas
    > 5m koncentryka do karty dvb-s. na nim zrobić sobie streaming
    > np, multicast iptv i skrętką przesłać sobie do domu. w domu mam
    > 3 telewizory więc było by fajnie. jako frontend jakieś
    > terminale hdmi pod iptv. wtedy miałym problem z niedziałającymi
    > kanałami z głowy a dodatkowo na każdym z tv mógłbym oglądać

    Witaj

    Można wiele zrobić, tyle że nie każde rozwiązanie ma sens.

    Jeśli dysponujesz tylko jednym kablem, to za bardzo nie
    nawojujesz. W tym samym czasie z jednego kabla możesz
    odebrać 1/4 danego satelity (1 z 4 kombinacji polaryzacji i
    pasma), nawet jeśli "porozdzielasz" kabel do większej
    ilości odbiorników. Jeśli odbiornik +1, +2 będzie chciał
    skorzystać z transpondera z innej polaryzacji czy z innego
    pasma, no to będzie problem.

    karty z więcej niż jednym wejściem są, np:
    http://www.allegromat.pl/aukcja83099

    dvb-s (bez S2, w opisie tych karty bywa błędnie podawana
    obsługa S2) kupisz za 1/3,1/4 tego, np:
    http://www.allegromat.pl/aukcja83100

    ale co z tego, jak podłączanie dwóch wejść do jednego
    kabla jest erhm mało sensowne.

    Rozwiązanie ze wzmacniaczem, czy wymiana anteny,
    a owszem ma szanse poprawić odbiór, ale nadal nie
    ma (moim zdaniem) sensu "rozdzielanie" tego.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 20. Data: 2011-08-04 19:23:58
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 04.08.2011 20:42, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > ale co z tego, jak podłączanie dwóch wejść do jednego
    > kabla jest erhm mało sensowne.

    no powiedzmy, że założę quada (taka karte tez znalazłem)

    > ale nadal nie
    > ma (moim zdaniem) sensu "rozdzielanie" tego.

    co masz na myśli pisząc "rozdzielanie"? czy zrobienie z dvb streamingu??
    czy fizyczne "rozdzielenie" przewodu?

    --
    MaRc