  • 1. Data: 2011-08-01 14:41:44
    Temat: jakie kanały DVBT są dostępne w okolicy?
    Od: jeo stancey <j...@v...pl>

    Jak sprawdzić jakie kanały DVBT są dostępne w eterze w danej okolicy, a
    jakie są planowane (za friko i ew. płatne)? Ostatnio poczułem się
    zaskoczony jak to ładnie chodzi u koleżanki, "zwykły" telewizor z DVBT
    podłączony do zwykłej anteny pokojowej, bez żadnych kablówek i
    talerzy... a wszystkie podstawowe prywatne polskie kanały, także tv6,
    polsat sport za friko są tam w HD!

    Aha, i jeszcze: jakie rozwiązanie proponowalibyście Państwo ażeby jak
    najtaniej to mieć, nie da się np. jakos tanio kupić jakiegoś
    samodzielnego tunera coby podłączyć do samodzielnego duuużego monitora?

  • 2. Data: 2011-08-01 15:06:03
    Temat: Re: jakie kanały DVBT są dostępne w okolicy?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jak sprawdzić jakie kanały DVBT są dostępne w eterze w
    > danej okolicy, a
    > jakie są planowane (za friko i ew. płatne)?

    Może spróbuj w internecie?

> [...]
    > najtaniej to mieć, nie da się np. jakos tanio kupić
    > jakiegoś
    > samodzielnego tunera coby podłączyć do samodzielnego

    Kup zewnętrzny tuner DVB-T za ok. 150 PLN i masz sprawę
    załatwioną :-)

  • 3. Data: 2011-08-01 16:24:58
    Od: jeo stancey <j...@v...pl>

    On 08/01/11 17:06, Robert_J wrote:

    > Może spróbuj w internecie?

    Jasne, ale dokładniej proszę...

    > Kup zewnętrzny tuner DVB-T za ok. 150 PLN i masz sprawę załatwioną :-)

    A na co zwracać uwagę, jak jest z tymi standardami (żeby wszystko dało
    się odebrać i z HD)? Tak np. czy "MPEG-2 i MPEG-4 H.264" to ok?

  • 4. Data: 2011-08-01 17:38:44
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-08-01 16:41, jeo stancey pisze:
    > a wszystkie podstawowe prywatne polskie kanały, także tv6,
    > polsat sport za friko są tam w HD!

    Jesteś pewny?

  • 5. Data: 2011-08-01 19:55:11
    Od: on <o...@o...no>

    On 2011-08-01 18:24, jeo stancey wrote:
    > Jasne, ale dokładniej proszę...

    wystarczy chwile poszukać...

    oficjalna strona ministerstwa infrastruktury:
    http://cyfryzacja.gov.pl/

    zasiegi i obecna oferta programowa:

    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t/harmonogram-wdrazania-mux-2

    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t/harmonogram-wdrazania-mux-3

    > A na co zwracać uwagę, jak jest z tymi standardami (żeby wszystko dało
    > się odebrać i z HD)? Tak np. czy "MPEG-2 i MPEG-4 H.264" to ok?

    wymagania minimalne dla odbiornikow okresla:
    "ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 grudnia 2009 r. w
    sprawie wymagan technicznych i eksploatacyjnych dla urzadzen
    konsumenckich sluzacych do odbioru cyfrowych naziemnych transmisji
    telewizyjnych"

    w skrocie, musi mieć:
    wizja: MPEG-4 SD i HD
    fonia: MPEG, DD i DD+
    TXT, DVB-SUB
    SCART, HDMI, SPDIF

    a o konkretnych odbiornikach można poczytac i podyskutowac tu:
    http://forum.emitel.pl/

  • 6. Data: 2011-08-02 09:11:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 01.08.2011 16:41, jeo stancey pisze:
> [...]
    > podłączony do zwykłej anteny pokojowej, bez żadnych kablówek i
    > talerzy... a wszystkie podstawowe prywatne polskie kanały, także tv6,

    a co jest w HD?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 7. Data: 2011-08-02 13:25:25
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *pawell32* napisał(-a):

    > a co jest w HD?

    "wszystkie podstawowe prywatne polskie kanały, także tv6, polsat sport"
    ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-08-02 13:42:42
    Od: jeo stancey <j...@v...pl>

    On 08/01/11 19:38, jadryś wrote:

    > Jesteś pewny?

    że HD? Raczej nie wszystkie z tych 8-mu z MUX-2 (Polsat, TVN, TVN7, TV4,
    TV Puls, TV6 i Polsat Sport News), chyba Puls była w SD.

    Tylko ciekawe, co to za stacja ta TV6? Pierwsze co zobaczyłem.

  • 9. Data: 2011-08-02 13:48:46
    Od: jeo stancey <j...@v...pl>

    On 08/01/11 21:55, on wrote:

    > oficjalna strona ministerstwa infrastruktury:
> [...]

    Thanx! To bardzo pomocne, krótko i węzłowato. Tylko z tego co tam
    wyczytałem - czy to znaczy, że można np. wybrać inną wersję językową (a
    konkretnie oryginalną) w emitowanych filmach na takim tvn czy polsacie?
    Strasznie mnie irytuje ten polski standard tłumaczenia przez lektora...
    Szczególnie kiedy w scenach romantycznych/intymnych słowa czule
    wypowiadane przez kobietę zastępuje brutalnie męski lektorowy baryton ;)

  • 10. Data: 2011-08-02 14:43:58
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.08.2011 15:25, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > "wszystkie podstawowe prywatne polskie kanały, także tv6, polsat sport" ;)

    skąd masz takie informację?
    ze Ślęży idą wszystkie w 576i

    --
    pozdrawiam. pawell32